Gå til innhold

Sove ute nå..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta med barna på hengekøyetur nå i påsken. Er noen varmegrader på natten bare. Lurte på om det holder med sovepiser med konfårgrense på 0 grader? Man går.jo en del billigposer dom tåler noen minus men konfårgrensa på 0. Blir disse for tynne? Har virkelig ikke peiling på turutstyr altså.

Anonymkode: d4476...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å spørre på fjellforum.no om du ikke får svar her. 

Anonymkode: e156e...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et tykt ullpledd under (eller et liggeunderlag), og et tykt ullpledd over, så går det nok greit. Kommer også ann på alderen til barna. Jo yngre jo mer isolering trengs (lager ikke så mye varme selv)

Anonymkode: 11d25...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg et tykt ullpledd under (eller et liggeunderlag), og et tykt ullpledd over, så går det nok greit. Kommer også ann på alderen til barna. Jo yngre jo mer isolering trengs (lager ikke så mye varme selv)

Anonymkode: 11d25...8a8

Enig i dette. Ullundertøy og sokker ville jeg hatt på under et lag til med klær. Og det kan være lurt med lue og votter lett tilgjengelig. Det viktigste er nok liggeunderlag. Det blir veldig kaldt uten. 

Anonymkode: dec39...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å svare på, for folk er forskjellige. Jeg bruker sovepose med komfortgrense -6 når det er 10 grader ute, jeg er veldig kald av meg. Sønnen min kunne sikkert brukt sovepose med 0-grense i flere minusgrader, han er veldig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at komfortgrensen settes høyere enn den egentlig er.

Anonymkode: d4e46...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sovet i telt noen netter nå, med sovepose som har komfårgrense på 0 grader ca. Det har gått fint, har sovet med pannebånd, ullundertøy, et tykkere lag med ull og tjukke ullsokker. 

Anonymkode: 91814...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...