Gå til innhold

Ekstrem kvalme tips

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter mye med ekstrem kvalme. Jeg har spiseforstyrrelser og er undervektig i tillegg til annen angst, så det har vel mye å si. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe? ❤

Anonymkode: 7d06a...588

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres kanskje litt merkelig ut, men for meg så hjelper det faktisk å spise litt. Min «go to» er toro tomatsuppe. Den salte smaken gjør at mage faller til ro og jeg blir mindre kvalmen. 

Anonymkode: d5f18...966

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter mye med ekstrem kvalme. Jeg har spiseforstyrrelser og er undervektig i tillegg til annen angst, så det har vel mye å si. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe? ❤

Huff, får du hjelp til spiseforstyrrelsen din? ❤️ Du kan be legen og skrive ut afiphran (kvalmestillende) Angst kan jo også forårsake kvalme og fysiske reaksjoner. 

Anonymkode: d39ca...730

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å drikke ingefærte når jeg er kvalm, det hjelper på kvalmen min.

Anonymkode: ac1ee...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Spis loff! Det hjalp meg veldig da jeg var kvalm pga graviditet. Mye av grunnen til at du er kvalm er sikkert at du ikke spiser.

Anonymkode: d3e8a...329

Gjest Suzanne
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Ingefærté funker bra for meg også. Jeg husker jeg tygde fersk ingefær da jeg sleit med svangerskapskvalme. Gulerøtter funker også på meg. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koker du den selv eller kjøper du teposer med ingefær? 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Suzanne skrev:

Enig. Ingefærté funker bra for meg også. Jeg husker jeg tygde fersk ingefær da jeg sleit med svangerskapskvalme. Gulerøtter funker også på meg. Lykke til.

Gir det noen varig effekt eller hjelper det bare mens du tygger på det?

Gjest Suzanne
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gir det noen varig effekt eller hjelper det bare mens du tygger på det?

Dessverre ingen varig effekt. Jeg må ha ingefærbiter i munnen hele tiden, og når kvalmen setter inn, tygger jeg ut "saften".

Gjest Suzanne
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koker du den selv eller kjøper du teposer med ingefær? 

Svarer for meg selv. Ingefærté på teposer funker ikke. Jeg skreller fersk ingefær, skjærer ca 1- 2 cm i skriver. Tar en sitronskive (for smaken og helsa). Tar ingefær og sitron i en stor kopp eller termos, så koker jeg opp vann og heller over. Lar det trekke ganske lenge. Spis gjerne ingefærskivene etterpå. Denne teen er super for immunforsvaret også. Virker rensende og betennelsesdempende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...