AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Jeg sliter mye med ekstrem kvalme. Jeg har spiseforstyrrelser og er undervektig i tillegg til annen angst, så det har vel mye å si. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe? ❤ Anonymkode: 7d06a...588
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Høres kanskje litt merkelig ut, men for meg så hjelper det faktisk å spise litt. Min «go to» er toro tomatsuppe. Den salte smaken gjør at mage faller til ro og jeg blir mindre kvalmen. Anonymkode: d5f18...966
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter mye med ekstrem kvalme. Jeg har spiseforstyrrelser og er undervektig i tillegg til annen angst, så det har vel mye å si. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe? ❤ Anonymkode: 7d06a...588 Huff, får du hjelp til spiseforstyrrelsen din? ❤️ Du kan be legen og skrive ut afiphran (kvalmestillende) Angst kan jo også forårsake kvalme og fysiske reaksjoner. Anonymkode: d39ca...730
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Jeg liker å drikke ingefærte når jeg er kvalm, det hjelper på kvalmen min. Anonymkode: ac1ee...1b4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Spis loff! Det hjalp meg veldig da jeg var kvalm pga graviditet. Mye av grunnen til at du er kvalm er sikkert at du ikke spiser. Anonymkode: d3e8a...329
Gjest Suzanne Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å drikke ingefærte når jeg er kvalm, det hjelper på kvalmen min. Anonymkode: ac1ee...1b4 Enig. Ingefærté funker bra for meg også. Jeg husker jeg tygde fersk ingefær da jeg sleit med svangerskapskvalme. Gulerøtter funker også på meg. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å drikke ingefærte når jeg er kvalm, det hjelper på kvalmen min. Anonymkode: ac1ee...1b4 Koker du den selv eller kjøper du teposer med ingefær? Anonymkode: 7d06a...588
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 13 timer siden, Suzanne skrev: Enig. Ingefærté funker bra for meg også. Jeg husker jeg tygde fersk ingefær da jeg sleit med svangerskapskvalme. Gulerøtter funker også på meg. Lykke til. Gir det noen varig effekt eller hjelper det bare mens du tygger på det? Anonymkode: 7d06a...588
Gjest Suzanne Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gir det noen varig effekt eller hjelper det bare mens du tygger på det? Anonymkode: 7d06a...588 Dessverre ingen varig effekt. Jeg må ha ingefærbiter i munnen hele tiden, og når kvalmen setter inn, tygger jeg ut "saften".
Gjest Suzanne Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Koker du den selv eller kjøper du teposer med ingefær? Anonymkode: 7d06a...588 Svarer for meg selv. Ingefærté på teposer funker ikke. Jeg skreller fersk ingefær, skjærer ca 1- 2 cm i skriver. Tar en sitronskive (for smaken og helsa). Tar ingefær og sitron i en stor kopp eller termos, så koker jeg opp vann og heller over. Lar det trekke ganske lenge. Spis gjerne ingefærskivene etterpå. Denne teen er super for immunforsvaret også. Virker rensende og betennelsesdempende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå