Dvh19 Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Som stått ovenfor. Siemens vaskemaskinen IQ 700, litt over 5 år gammel, kjøpte 8000kr .den vasker og tømmer ut vann som vanlig men når den kommer til sentrifugerer for å gjøre seg ferdig vil den ikke jobbe mere.pipper med feil kode E18 .den vil sentrifugerer når jeg åpne filtet under maskinen ellers ikke. Filtet og rørene er rene ikke noe blokkering . Er det noen her som vet hva problemer er?Bør man bytte ut eller fikse den? Var ellers veldig fornøyd med den før dette problemet oppstår. Tenker på miljøet vil ikke bytte ut enda , men hva vil det koste å få reparere den? Veldig takknemlig for innspill her
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 https://www.nettoparts.no/shop/diy-siemens-vaskemaskin-feilkode-e18-17885c1.html Anonymkode: 6cc1d...398
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 En vanlig reparatør tar typ 1500 kr pr time. Pluss kjøring. Så kommer deler. Først går det en time til befaring, så skal du betale deler, så skal du betale for tiden det tar å reparere, kanskje så mye som to timer, kanskje mer? Så skal de ha dekt kjøringa for den turen også. 3-4-5000 i utlegg for en vaskemaskin som er over reklamasjonstiden? Jeg ville IKKE giddet å bruke penger på det. Miljø eller ikke miljø. Hva om du bruker 4000 nå, så ryker det noe nytt om 6 mnd? Skal du da reparere det også for å «rettferdiggjøre» den første kostnaden? Hvor skal du ta sette grensen? 7000? 9000? Hvor mye er du villig til å bruke på en vaskemaskin uten reklamasjonstid? Du får en helt grei vaskemaskin til 4-5000 på power/elkjøp etc. Ofte billigere om de har kampanje. JEG ville ikke brukt en krone på å reparere den gamle. Søppelfyllinga og elektrobutikken tar gratis imot din gamle vaskemaskin. Anonymkode: 99553...f44
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Min holder på på samme måte. Trykker bare på startknappen igjen også fortsetter den frem til neste utpumping 🤪 Anonymkode: 91957...5f5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Takk til deres innspillinger Jeg bestilte en avløpspumpe på kr.1500 og fikk skifte ut den gamle. Alt funker som en drøm nå 🤩 Anonymkode: 9d2a2...22c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 På 8.4.2020 den 10.06, AnonymBruker skrev: En vanlig reparatør tar typ 1500 kr pr time. Pluss kjøring. Så kommer deler. Først går det en time til befaring, så skal du betale deler, så skal du betale for tiden det tar å reparere, kanskje så mye som to timer, kanskje mer? Så skal de ha dekt kjøringa for den turen også. 3-4-5000 i utlegg for en vaskemaskin som er over reklamasjonstiden? Jeg ville IKKE giddet å bruke penger på det. Miljø eller ikke miljø. Hva om du bruker 4000 nå, så ryker det noe nytt om 6 mnd? Skal du da reparere det også for å «rettferdiggjøre» den første kostnaden? Hvor skal du ta sette grensen? 7000? 9000? Hvor mye er du villig til å bruke på en vaskemaskin uten reklamasjonstid? Du får en helt grei vaskemaskin til 4-5000 på power/elkjøp etc. Ofte billigere om de har kampanje. JEG ville ikke brukt en krone på å reparere den gamle. Søppelfyllinga og elektrobutikken tar gratis imot din gamle vaskemaskin. Anonymkode: 99553...f44 Takk for innspillet ditt. Ja, det ville være dyrt hvis jeg bestille service på den. Jeg hadde bestilt service på den og det ville ta 2 uker de kunne komme. Jeg avbestille timen 2 dager før og bestille en avløpspumpe fra dem på 1500kr og skiftet ut den gamle selv. Nå funker det som ny. Det fristet veldig med ny maskin da også. Er glad for at jeg gitt den en ny sjanse 😊 Anonymkode: 9d2a2...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå