Gå til innhold

Mor i risikogruppe, barn må holdes hjemme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg får skikkelig dårlig samvittighet ovenfor barna mine som må fortere å holdes hjemme fordi JEG kan risikere å dø om jeg blir smittet. Det er jo ikke deres feil at jeg er syk, også får ikke de vært der med alle vennene sine😔

Anonymkode: 0885c...331

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg får skikkelig dårlig samvittighet ovenfor barna mine som må fortere å holdes hjemme fordi JEG kan risikere å dø om jeg blir smittet. Det er jo ikke deres feil at jeg er syk, også får ikke de vært der med alle vennene sine😔

Jeg sitter med akkurat samme følelse som deg.

Anonymkode: 7ee05...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Hm det er sannsynlig at denne situasjonen fort kan vare i 1-2 år i Norge. Skal du holde barna hjemme så lenge? Kan det være en tanke å bo midlertidig i Sverige etter sommeren, om pandemien går fortere over der?

Anonymkode: e0974...160

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hm det er sannsynlig at denne situasjonen fort kan vare i 1-2 år i Norge. Skal du holde barna hjemme så lenge? Kan det være en tanke å bo midlertidig i Sverige etter sommeren, om pandemien går fortere over der?

Anonymkode: e0974...160

Jeg vet ikke hvor lenge det må være, men de sa på pressekonferansen at barn som enten er i risikosonen eller har noen i kjernefamilien som er det, skal holdes hjemme.

Uansett så er det kanskje bedre for barna å være hjemme en stund til enn å miste mammaen sin?

Uff, nei. Jeg liker ikke det her og sitter med skikkelig dårlig samvittighet ovenfor barna mine og samfunnet forøvrig som går til helvete fordi de skal beskytte sånne som meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din skyld at du er syk, og det kommer ingen ting godt ut av at du skal legge skyld på deg selv for noe du ikke kan kontrollere. Det er selvsagt viktigere for ungene at de har mammaen sin enn at de er på skolen. Klem! Dette går fint. 

Anonymkode: efb4b...ea4

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor lenge det må være, men de sa på pressekonferansen at barn som enten er i risikosonen eller har noen i kjernefamilien som er det, skal holdes hjemme.

Uansett så er det kanskje bedre for barna å være hjemme en stund til enn å miste mammaen sin?

Uff, nei. Jeg liker ikke det her og sitter med skikkelig dårlig samvittighet ovenfor barna mine og samfunnet forøvrig som går til helvete fordi de skal beskytte sånne som meg.

Satt på spissen så ønsker garantert ikke barna dine å miste moren sin fordi du fikk en helt ubegrunnet dårlig samvittighet på deres vegne.

Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet ovenfor samfunnet forøvrig da 😮 Det må du ikke ha! Vi har de tiltakene vi har for å beskytte alle i Norge - barn,tenåringer,voksne,gamle, friske/syke osv.

Endret av Jr.Garcon
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det på samme måte

Og er fælt å se hva andre skriver her. Noen må faktisk holde barna hjemme eller dø.. 

Anonymkode: bf5f7...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Ungene har da ikke vondt av å være hjemme med mor? Det er det naturlige. Ingen grunn til dårlig samvittighet. Har du kanskje noen de kan være sammen med som er i samme båt og derfor ekstra forsiktige?

Anonymkode: 3e7d3...022

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en uke ad gangen og se an utviklingen. Ikke tenk så langt fram. Jeg er sikker på at det verste er overstått i mange land til jul. Kanskje finnes det fortsatt smitte etter jul, men kanskje har vi en vaksine klar da, og risikogruppene er nok prioritert. Til høsten er medisinene som skal hjelpe de syke I bruk, og da blir sykdommen mindre farlig for risikogrupper også. Dette går fint, om alle gjør en innsats.

Forøvrig synes jeg faktisk at barnehager og skoler kunne vært stengt ut april da. Men men. Jeg prøver å venne meg til å godta dra med meg smitten hjem fra jobb, og bli syk selv. Ikke noe å gjøre med det. 

Anonymkode: f49b5...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe skriftlig på dette? Hørte det ble sagt i pressekonferansen... Jeg er i risikosonen selv, holder gjerne barna hjemme men frykter for at sjefen ønsker meg på jobb etter påske. Slipper man å betale for barnehagen om man er oppfordret til å holde barna hjemme? 

Mine tre har vært hjemme siden skolene og barnehagene stengte, heldigvis går det veldig fint. Selv om de eldste vet at andre har en venn eller to som de møter har de godtatt at vi ikke gjør det pga min helse. 

Anonymkode: a4457...502

• Opprett ny...