AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Hei. For litt siden ba jeg om fornyelse av en medisin (antidep1) jeg går på, fordi jeg hadde ikke flere reiterasjoner igjen (var ikke lenge siden jeg hadde tatt ut, så skulle hatt mye igjen, men kjæresten min gjemte/kastet det jeg hadde hjemme). Samtidig begynte jeg på en ny antidep2 i tillegg. Når jeg nå skulle hente ut antidep1 og 2 da hun at jeg bare hadde 2 inne. Inne på helsenorge ser jeg at det nå står at antidep1 er tilbakekalt.. også står det at den er seponert. Men jeg har ikke diskutert med legen at jeg skal slutte på dette legemiddelet? Synes det er veldig rart... Føler meg egentlig ikke klar til å slutte på det, i hvert fall ikke nå uten noe særlig oppfølging. Rart om jeg hører med legen om dette? Anonymkode: 2998e...95f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Nei, det er ikke rart om du hører med legen om dette. Det er jobben hans! Anonymkode: 48522...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Men du skulle vel uansett slutte med nr 1? Sa du til legen at noen hadde kastet tablettene dine? Hvis ikke så tror jo legen at du har igjen til seponeringen. Anonymkode: 4505b...6be
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du skulle vel uansett slutte med nr 1? Sa du til legen at noen hadde kastet tablettene dine? Hvis ikke så tror jo legen at du har igjen til seponeringen. Anonymkode: 4505b...6be Men TS skriver h*n skulle begynne på 2 i tillegg, ikkje at h*n skulle slutte? Og det var ikke avtalt med legen å slutte. Anonymkode: e1fe6...c48
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du skulle vel uansett slutte med nr 1? Sa du til legen at noen hadde kastet tablettene dine? Hvis ikke så tror jo legen at du har igjen til seponeringen. Anonymkode: 4505b...6be Hadde ikke avtalt å slutte nei. Vanlig å bruke disse sammen.. Sa det itl legen ja, men fikk ikke snakket noe videre om det. Men skulle visst ikke bruke disse sammen, selv om jeg ikke har fått noe beskjed om det. (samt at det som er sagt er vanlig å bruke de sammen, jaja) Anonymkode: 2998e...95f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men TS skriver h*n skulle begynne på 2 i tillegg, ikkje at h*n skulle slutte? Og det var ikke avtalt med legen å slutte. Anonymkode: e1fe6...c48 Ja, var det jeg trodde ja Anonymkode: 2998e...95f
Rosatoast Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. For litt siden ba jeg om fornyelse av en medisin (antidep1) jeg går på, fordi jeg hadde ikke flere reiterasjoner igjen (var ikke lenge siden jeg hadde tatt ut, så skulle hatt mye igjen, men kjæresten min gjemte/kastet det jeg hadde hjemme). Samtidig begynte jeg på en ny antidep2 i tillegg. Når jeg nå skulle hente ut antidep1 og 2 da hun at jeg bare hadde 2 inne. Inne på helsenorge ser jeg at det nå står at antidep1 er tilbakekalt.. også står det at den er seponert. Men jeg har ikke diskutert med legen at jeg skal slutte på dette legemiddelet? Synes det er veldig rart... Føler meg egentlig ikke klar til å slutte på det, i hvert fall ikke nå uten noe særlig oppfølging. Rart om jeg hører med legen om dette? Anonymkode: 2998e...95f Hvorfor skal det være rart å høre med legen om dette? Det er jobben hans, og legen er den eneste du kan ta det opp med?! Syntes det er veldig rart at legen din har seponert medisinen uten at dere har en nedtrappingsplan, det kan være farlig å bråstoppe på medisiner på den måten. Og, hvorfor i alle dager kaster/gjemmer kjæresten din medisinene dine? H*n hadde jeg dumpa, og ikke sett med tilbake for. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke avtalt å slutte nei. Vanlig å bruke disse sammen.. Sa det itl legen ja, men fikk ikke snakket noe videre om det. Men skulle visst ikke bruke disse sammen, selv om jeg ikke har fått noe beskjed om det. (samt at det som er sagt er vanlig å bruke de sammen, jaja) Anonymkode: 2998e...95f Da er det jo en misforståelse mellom deg og legen. Anonymkode: 4505b...6be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå