AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Jeg prøver å finne en mann på Tinder, men lurer på om dere kan hjelpe meg med noe. At han har humor er noe av det viktigste for meg, og jeg ser ikke egentlig poenget med en kjæreste dersom det ikke er mye tull, erting, leking og latter. Det jeg ser etter på Tinder er en jeg finner tonen med ganske fort, en som får meg til å le og som jeg får intern humor med😍 Alle har sikkert opplevd dette - å treffe noen som du bare blir helt oppslukt av veldig fort. For min del er det lik humor som gjør at jeg blir veldig betatt. Så viser det seg at dette ikke er så lett i praksis. Jeg har møtt én sånn, men vi tok det ikke videre av andre grunner. Ellers har jeg kommet i kontakt med flere hyggelige, høflige og helt ok morsomme menn. Spørsmålet er om det er noen vits i å ta ting videre med disse som for all del er veldig fine, men som jeg ikke "klikker" med slik jeg ønsker, med en gang? Kan man anta at når man ikke har den eksepsjonelt bra humoren sammen skriftlig i startfasen, vil man heller ikke ha det i virkeligheten? Eller har disse tingene ingenting med hverandre å gjøre? Noen gode råd? Anonymkode: 2187b...3e5
annebanane Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Min egen erfaring viser at det er de jeg har god "skrivekjemi" med fra dag én jeg også kommer best overens med i virkeligheten. De drar meg rett inn med humor, morsomme/rare spm, leker og utbroderinger for å bli kjent. Selvsagt er det unntak med de som er supre i virkeligheten og dårlig på tekst slik at det kan være verdt å ta videre og møtes om en står litt på vippen, men jeg luker nok bort en del folk om de ikke er noe særlig på det skriflige som er viktig for meg i datingfasen for å bli kjent. Så gjelder å vurdere de rette da for å ikke luke bort for mange 🤷♀️ Ikke like lett. 3
Okapi Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 22 minutter siden, Moonwalker said: Min egen erfaring viser at det er de jeg har god "skrivekjemi" med fra dag én jeg også kommer best overens med i virkeligheten. De drar meg rett inn med humor, morsomme/rare spm, leker og utbroderinger for å bli kjent. Selvsagt er det unntak med de som er supre i virkeligheten og dårlig på tekst slik at det kan være verdt å ta videre og møtes om en står litt på vippen, men jeg luker nok bort en del folk om de ikke er noe særlig på det skriflige som er viktig for meg i datingfasen for å bli kjent. Så gjelder å vurdere de rette da for å ikke luke bort for mange 🤷♀️ Ikke like lett. Jeg har litt motsatt forhold til en del bekjente. Å snakke med dem på nett er som en kombo av begravelse og skranken hos Tollvesenet, mens de er morsomme og trivelige offline. Deler egentlig holdningen din; sitter langt inne å skrive masse med en som ikke kan skrive, men man risikerer jo å gå glipp av ok folk hvis man siler allerede der. 1
annebanane Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 (endret) 26 minutter siden, Okapi skrev: Jeg har litt motsatt forhold til en del bekjente. Å snakke med dem på nett er som en kombo av begravelse og skranken hos Tollvesenet, mens de er morsomme og trivelige offline. Haha, tror de fleste har noen slike i omgangskretsen sin. Forskjellen er vel kanskje at dette er folk en er blitt kjent med i person først? Det er hakket verre å være slik i dagens datingverden over nett om en ikke får til et treff etter å så vidt ha skrevet noe. Da skal det virkelig være en spontan dag eller noe spesielt jeg henger meg opp i av interesse som gjør at jeg sier ja. Endret 7. april 2020 av Moonwalker 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 49 minutter siden, Moonwalker said: Min egen erfaring viser at det er de jeg har god "skrivekjemi" med fra dag én jeg også kommer best overens med i virkeligheten. De drar meg rett inn med humor, morsomme/rare spm, leker og utbroderinger for å bli kjent. Selvsagt er det unntak med de som er supre i virkeligheten og dårlig på tekst slik at det kan være verdt å ta videre og møtes om en står litt på vippen, men jeg luker nok bort en del folk om de ikke er noe særlig på det skriflige som er viktig for meg i datingfasen for å bli kjent. Så gjelder å vurdere de rette da for å ikke luke bort for mange 🤷♀️ Ikke like lett. Samme erfaring har egentlig jeg. Men så er det jo noen som av ulike grunner kanskje ikke får frem personligheten sin så godt skriftlig.. Vanskelig, dette! Så lurer jeg jo også på om det kanskje er et urimelig høyt krav? Det er jo faktisk ikke såå mange som man finner den helt spesielle tonen med. Jeg tror jeg kan telle på én hånd de mennene jeg har møtt hittil i livet som jeg har hatt det sånn med. Men det betyr jo ikke at det er noe galt med de som jeg ikke har hatt den kjemien med. De kan jo også være fantastiske og morsomme, bare ikke på samme måte. Anonymkode: 2187b...3e5
Okapi Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, Moonwalker said: Haha, tror de fleste har noen slike i omgangskretsen sin. Forskjellen er vel kanskje at dette er folk en er blitt kjent med i person først? Det er hakket verre å være slik i dagens datingverden over nett om en ikke får til et treff etter å så vidt har skrevet noe. Da skal det virkelig være en spontan dag eller noe spesielt jeg henger meg opp i av interesse som gjør at jeg sier ja. Ja, helt klart. Skal sies at disse personene, såvidt jeg vet, også har fått null respons på Tinder. De har heller ikke spesielt bra bilder (typisk mannemobilselfies, tatt rett forfra med et stivt smil). Litt synd, for de er som sagt ålreite når man faktisk møter dem. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Mann her. Det kan sikkert skje at du møter dem som er mye bedre irl enn på nett, men min generelle erfaring gjennom livet, er at de morsomme også behersker det skriftlig, selv om humor og skriftlig kommunikasjon er to forskjellige disipliner. For min del, som kan tenke meg en særboende kjæreste, så har jo den skriftlige kommunikasjonen en stor betydning for hele forholdet. Du merker fort om den andre har guarden oppe, og leter etter noe å ta deg på, eller føle seg usikker eller krenket på. Humoren og de gode kommentarene blomstrer, når begge er trygge på hverandre. Anonymkode: a3731...b56 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå