Gå til innhold

Sliter med overvekt


Anonymus13

Anbefalte innlegg

Dame på 50 her, som sliter veldig med overvekt og vann i kroppen. Trener og går raske turer hver dag i tillegg til at jeg går til jobben. Aktiv jobb. Spiser mellom 1500 og 1800 kcal om dagen. Ønsker så veldig å gå ned i vekt, men er stadig sulten og lyst på noe.... nærmer meg 90 kg...! Må nevnes at jeg har lavt stoffskifte som er godt behandlet. Noen som har noen tips? Jeg blir så depr.! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier stoffskiftet er godt behandlet, men om det hadde vært det, hadde du nok ikke vært overvektig om du er så aktiv som du sier. Hvordan er resten av hormomverdiene? Du er jo i overgangsalderen, så kan noe der påvirke? Hvis alt er i orden der, prøv tilskudd av krom og jod... 

Anonymkode: 9bde1...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva og hvor mye spiser du til de forskjellige måltidene?

Anonymkode: 7a6a1...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 50 og er kommet i overgangsalderen. Opplever at det hjelper å kutte ned på karbohydrater generelt, og spesielt raske karbohydrater. Spiser ikke lavkarbo, altså, bare en litt større andel proteiner, mye grønnsaker og en passe mengde sunt fett. 

Du kan også prøve en kombinasjon av styrketrening og HIIT, det skal visstnok være spesielt gunstige treningsformer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dame 44 år her, holder vekta stabil med å spise svært regelmessig. spiser en lett frokost, en større middag og en bra kvelds. noenlunde samme porsjoner. er aldri skrubbsulten når jeg spiser slik. har prøvd å faste et par ganger pga 2-3 kilo jeg av forfengelige grunner kunne tenkt meg vekk. men humøret ble mørkt og formen dårlig, så fortsetter i min gamle stil. alt blir en vane-til og med sunn mat. jeg koser meg i hverdagen i stedet for å gå bonanza i helgene. en kopp te med honning, kakao med krem, et kakestykke hvis noen baker😇føler ikke at jeg nekter meg noe eller lider.

trives godt med dette!

Anonymkode: be9b8...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du er godt behandlet? Jeg spiste samme kaloriene som deg og hadde en del magefett. Da jeg ble riktig behandlet for lavt stoffskifte trillet kiloene av uten at jeg endre kosthold eller trening. De fleste med lavt stoffskifte er ikke skikkelig friske før de ligger i nedre normalnivå av TSH. Mange leger behandler til du er innafor normal, men man burde altså ligge i nedre normal

Anonymkode: 6045d...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke ts men lurer på hvordan man får hjelp med stoffskiftet, når legene sier det er helt i orden. var til endokrinolog for 7 år siden, som satte meg på levaxin og liothyronin(?) etter en stund. verdiene ble bedre men jeg var like dårlig. så medisinen ble seponert. fikk diagnosen me for ett år siden, men hjelper  meg lite å få et navn men ingen hjelp. er stadig lav på d-vit; kroppen tar ikke opp. noen private som kan være aktuelle? sitter litt hardt inne å bruke enda mer penger, da jeg har enorme utg til behandlinger og tilpassede kosttilskudd ellers😬

Anonymkode: be9b8...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

ikke ts men lurer på hvordan man får hjelp med stoffskiftet, når legene sier det er helt i orden. var til endokrinolog for 7 år siden, som satte meg på levaxin og liothyronin(?) etter en stund. verdiene ble bedre men jeg var like dårlig. så medisinen ble seponer

Anonymkode: be9b8...90a

Anbefaler deg å ta kontakt med stoffskifteforeningen, de har mange lokallag og mye god informasjon de kan hjelpe med (f.eks navn på gode leger o.l).

Anbefaler det fordi jeg forstår deg som at det ikke hjelper å be fastlege om ny henvisning til endokrinolog? En second opinion kanskje? Ville jo tro det var gode grunner for å sette deg på lio og Levaxin i utgangspunktet, så da er det jo rart at legene sier det er i orden.

 Anbefaler ikke å søke info om stoffskifte på forum, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...