Gå til innhold

sykkel til lav person - vogn og sykkelsete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen lave personer (under 160 cm) som kan anbefale en god sykkel mtp. å bruke den med barnesete bak, og eventuelt sykkelvogn?

noen barneseter bak på bagasjebrettet som kan anbefales? sykkelhjelmer også?

anbefaling av sykkelvogn også, som ikke er så dyr? 

hvis har ett barn, bør en kjøpe vogn med plass til 2, mtp. bagasje? er det mange barn som ikke trives med å sitte i sykkelvogn?

eventuelt noen steder en kan leie gratis (bua og lignende. men det er vel stengt nå)

Anonymkode: fa631...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på en sykkelbutikk :)

Anonymkode: 05b02...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tipse om her er at Merida blant annet har sykler i str xs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, I'm just a girl skrev:

Eneste jeg kan tipse om her er at Merida blant annet har sykler i str xs. 

Erfaring med sykkelvogn som er bra? Ikke gå for billige vogner?

Anonymkode: fa631...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 157cm og kjøpte nettopp en White elsykkel hos xxl. Drar vogn med to barn på tilsammen 23kg + vognvekt uten problem :)

Anonymkode: e6d94...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Jeg er 157cm og kjøpte nettopp en White elsykkel hos xxl. Drar vogn med to barn på tilsammen 23kg + vognvekt uten problem :)

Anonymkode: e6d94...55f

Ok, hva slags vogn er det (merke?), stor prisforskjell på vogner, er egenskapene så veldig store egentlig mtp. først og fremst at det skal brukes som sykkelvogn?

Anonymkode: fa631...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en vogn med plass til to selv om du bare har 1. Både med tanke på bagasje og om ditt barn skal ha med seg besøk. 

I tillegg vil det være greit å ha god plass i hengeren om du vil bruke sykkel for å handle. 

For å velge sykkel ville jeg gått på en sportsbutikk med godt utvalg og spurt. De har sannsynligvis fler alternativer som kan passe deg selv om du er lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thule lager bra sykkelvogner og thule coster er den billigste av de - https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/sykkeltilhengere/thule-coaster-xt?gclid=EAIaIQobChMIkLuGg6be6AIVC8qyCh2OmwtHEAAYASAAEgImjPD_BwE Og den er billigst hos coop.

sykkel kan du kjøpe hvilken som helst. S rammen er liten nok. Jeg er 159 og har en elsykkel med størrelse S rammen 😁 Det er bare er eksempel men her kan du se, rammen S skal passe til 140-160 cm høyde: https://e-wheels.no/produkt/elsykkel-test/momas-jason-2020-testvinner-elsykkel?gclid=EAIaIQobChMItI7X2Kbe6AIVFImyCh0X0QtGEAQYBCABEgLVzvD_BwE 

Anonymkode: a965e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...