Gå til innhold

Kan noen kjenne seg igjen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter mye med meg selv, men vet ikke hvor det kommer fra og hvordan løse det. 
Jeg er svært pliktoppfyllende, livredd for å gjøre noe galt, redd for å såre andre, redd for å si noe galt. Har ingen nære venner fordi det blir for mye for meg. Liker eller har behov for mye egentid /tenketid. Mye lei meg. Dårlig selvtillit. Hater meg selv. Dårlig tro på at jeg er bra nok. Fikser ikke småprating. Dårlig generelt på samtaler. Unngår ofte andre mennesker. Urolig og mye stresset. Redd for å komme for sent til avtaler. Leser andres ansiktsutrykk, og hvis noen er lei seg/sur i blikket, tror jeg alltid det har noe med meg å gjøre. Jeg er så sliten av alt.. Hva er galt med meg? Har så lyst til å ikke tenke på alt til enhver tid.. 

voksen dame med mann og barn

Anonymkode: f3e61...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en psykolog kan hjelpe deg? Ellers finnes det mye selvhjelp i form av bøker eller YouTube-videoer. 

Kanskje du må prøve forskjellige ting før du finner noe som fungerer for deg (f.eks meditasjon,  inspirerende personer, yoga eller annen trening, eteriske oljer).

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har det helt likt. For meg endte det hele med en depresjon som jeg har fått behandling for hos Dps. Det har hjulpet litt, men er ikke helt bra. Etter at jeg begynte i behandling har jeg sett litt tilbake på barndommen min. Jeg har alltid tenkt at den var ganske normal. Nå ser jeg at det er ting som kanskje ikke var så bra og som kan ha påvirket meg negativt. 

Anonymkode: 9619d...571

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har det helt likt. For meg endte det hele med en depresjon som jeg har fått behandling for hos Dps. Det har hjulpet litt, men er ikke helt bra. Etter at jeg begynte i behandling har jeg sett litt tilbake på barndommen min. Jeg har alltid tenkt at den var ganske normal. Nå ser jeg at det er ting som kanskje ikke var så bra og som kan ha påvirket meg negativt. 

Anonymkode: 9619d...571

Takk for svar. Redd jeg er den eneste som er slik. Ble litt glad nå, vi er flere. Jeg er sykmeldt nå, vært det noen uker, men tenker å høre med Legen om jeg kan få noen å snakke med. Trenger det sårt... 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter mye med meg selv, men vet ikke hvor det kommer fra og hvordan løse det. 
Jeg er svært pliktoppfyllende, livredd for å gjøre noe galt, redd for å såre andre, redd for å si noe galt. Har ingen nære venner fordi det blir for mye for meg. Liker eller har behov for mye egentid /tenketid. Mye lei meg. Dårlig selvtillit. Hater meg selv. Dårlig tro på at jeg er bra nok. Fikser ikke småprating. Dårlig generelt på samtaler. Unngår ofte andre mennesker. Urolig og mye stresset. Redd for å komme for sent til avtaler. Leser andres ansiktsutrykk, og hvis noen er lei seg/sur i blikket, tror jeg alltid det har noe med meg å gjøre. Jeg er så sliten av alt.. Hva er galt med meg? Har så lyst til å ikke tenke på alt til enhver tid.. 

voksen dame med mann og barn

Du burde prate med en psykolog, eller en traumebehandler. Høres ut som at du har underliggende traumer, og at det har påført deg en PTSD diagnose.. 

Du er ikke tankene dine, du er ikke følelsene dine, du er ikke handlingene dine. 

Ikke hakk på deg selv, ei heller grav deg ned i en negativ spiral som handler om negativitet dyrket på deg selv. Det er svært destruktivt, og skadelig for både deg og alle dine relasjoner. Kjenner meg igjen, men jeg har jobbet mye med meg selv og sliter ikke lengre med dissse tingene. Flere ting dukker opp, men da har jeg lært meg å være bevisst o.l 

Kvinne 26.

Anonymkode: cce23...68b

AnonymBruker
Skrevet

Har det også sånn. Er velfungerende utad med utdannelse, jobb, samboer og barn. Tenker automatisk at alle er bedre enn meg og er mer verdt, samtidig som at jeg kan forstå at det ikke stemmer. Tror de aller fleste sliter med ett eller annet. Ingen er perfekte! 

Anonymkode: 3f118...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...