Gjest Spacegirl Skrevet 18. juni 2005 #1 Skrevet 18. juni 2005 Jeg skal kjøpe ny harddisk. På pc'en har jeg Windows XP uten service pack 1 og 2. Mener å ha hørt at det er begrenset hvor stor harddisken kan være når man kjører WinXP uten service pack'ene. Noen som vet noe om dette? Hva er grensa på hvor stor harddisken kan være? Og hva skjer hvis harddisken er "for" stor? Klarer ikke windows å bruke harddisken da? Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg er litt usikker her siden jeg mener å ha hørt noe om dette...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Ikke ta det ille opp, men jeg synes ikke noe særlig om de som går på nett uten å installere service packs. Akkurat som i trafikken, er det andre det kan gå utover også. Når det er sagt, tror jeg kanskje du tenker på FAT32/NTFS. FAT32 har en grense på 160GB, eller noe sånt. NTFS har en grense på noen Terrabyte (1TB = 1024 GB).
Gjest Spacegirl Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Grunnen til at jeg ikke har installert service pack'ene er at jeg har kun en piratkopi av windows xp :oops: . Og da lar det seg ikke gjøre å installere disse... Men takk for svar
jordbær Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Det stemmer det du sier. Men det kan løses ved å legge til en fil i registret. Jeg opplevde iallefall dette i windows 2000. Kjøpte en HD på 160GB, men kun 120GB ble vist. La inn en registryfil og alt fungerte slik det skulle. (Selv om jeg var litt bekymret en stund)
Cronos Skrevet 20. juni 2005 #5 Skrevet 20. juni 2005 Apropos Service Packs så har går det veldig bra å ikke installere disse. Jeg kjører uten SP2, og det går helt fint, så jeg tror ikke du skal bekymre det så mye. (Kjører dessverre SP1, for min Windows kom sammen med den).
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. juni 2005 #6 Skrevet 20. juni 2005 Det kan gå bra å kjøre 100 km/t i en 50 sone også, men sjansen for å meie ned noen øker betraktelig. Det samme gjelder for upatchede operativsystemer, særlig er dette farlig for WIndows, siden det finnes så mange virus for det. Virus utnytter seg av sikkerhetshull i operativsystemet.
Superlammet Skrevet 20. juni 2005 #7 Skrevet 20. juni 2005 Det kan gå bra å kjøre 100 km/t i en 50 sone også' date=' men sjansen for å meie ned noen øker betraktelig. Det samme gjelder for upatchede operativsystemer, særlig er dette farlig for WIndows, siden det finnes så mange virus for det. Virus utnytter seg av sikkerhetshull i operativsystemet.[/quote'] Det går nok mest ut over en selv. Dersom man har SP2 installert er man forholdsvis trygg. Hvis du tenker på det å ta imot filer fra folk uten SP2, og at disse filene er en potensiell fare for å ha blitt infisert synes jeg virker som om det er en smule paranoia med i bildet også. Det finnes mange routere o.l med innebygd firewall bl.a., noe som reduserer sjanser for angrep av diverse slag betraktelig. Men jeg er helt enig med deg, SP2 gjør maskinen din, og dermed andre sine maskiner tryggere..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. juni 2005 #8 Skrevet 20. juni 2005 Tja, man har jo noe som heter ormer og virus som sprees via e-post og sprer seg fra maskinene som er infisert. Dersom alle hadde gått på Windows-update en gang i blant hadde ormer som blaster og sasser kun vært paranteser. Sasser slo ut nettverket på skolen vår i 1-2 uker. Hvis jeg der og da hadde funnet de skyldig og hatt en sløv kniv på meg, skal jeg ikke helt sikkert si hva konskvensen hadde blitt . Microsoft hadde patch mot Sasser en måned før det kom ut, likevel klart mange å få det. Flinke til å klage på MS sin sikkerhet er vi alle, men kanskje flere burde gå litt i seg selv også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå