Gå til innhold

Danmark begynner åpning etter påske, bl.a. skole for de minste!

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ENDELIG!!  Nå kan dere som er lei å oppdra barna deres sender de bort som normalt! 

Anonymkode: 69b4b...607

Jeg er en av de som ønsker å sende barnet i barnehagen. Men selvfølgelig bare hvis det er trygt! Ikke fordi jeg ikke har storkost meg hjemme med barnet men det har også vært krevende fordi jeg er i siste innspurt med å fullføre en bachelor. Men hovedgrunnen er at barn trenger å leke med andre barn! Det samspillet de har seg i mellom er noe jeg ikke greier å gi. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Expandable86 skrev:

Jeg tror ikke Norge kommer til å følge etter.

Det tror ikke jeg heller. Høie hintet til at tiltakene forlenges på pressekonferansen idag. 

Anonymkode: 08ce2...323

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke Norge følger etter! 

Nå har vi jo også mulighet til å vente litt og se hva dette medfører for smittespredningen i Danmark. Øker den ikke er det ok å åpne skolene igjen også i Norge. Øker den, ja, da sitter vi stille i båten. 

Anonymkode: cee23...485

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Nasken skrev:

Ærlig talt, dere som anklager andre for å ikke ville ha barna sine hjemme fordi det er slitsomt. Er dere virkelig så korte? Jeg skulle mer enn gjerne hatt barnet mitt hjemme hver eneste dag jeg, om jeg hadde hatt mulighet. Men dessverre så har jeg en jobb jeg må gjøre samtidig, og jeg klarer ikke gi barnet mitt det samme tilbudet h*n får i bhg. Derfor blir det en veldig «halvveis» dag for barnet, med alt for mye skjermtid og lite sosial interaksjon. Forstår dere ikke konsekvensene det kan får for et barn å ikke være sammen med andre barn på såpass lang tid som flere av dere håper på? Fra midten av mars til august? De går glipp av det ekstremt viktige sosiale samspillet de får i bhg og skole! Ingenting er bedre enn at vi gradvis kan åpne opp igjen, spesielt for alle barna! 

De som skriker høyest om dette er enten de offentlig ansatte med svært lite arbeidsoppgaver på hjemmekontor og full lønn (og nei, det gjelder alle, for mange offentlig ansatte har mye å gjøre om dagen. Men det er også mange som har svært rolige dager) eller de som går på trygd og får penger uansett inn.

Anonymkode: 8e764...e14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer du og sitte og se på TV-serier dag etter dag etter dag etter dag etter dag etter dag? :) Uten å gjøre noe annet! Kun skjerm. Ikke treffe eller snakke med noen andre, ikke ringe noen eller gjøre noe annet. Kun noen turer på matbutikken. Jeg lurer på det, oppriktig! 

Anonymkode: bf1ee...ae8

Omtrent akkurat sånn lever jeg nå. 

Anonymkode: eb732...f72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Expandable86 skrev:

Jeg tror ikke Norge kommer til å følge etter.

De fulgte jo etter nærmest i panikk da Danmark stengte skoler og barnehager, så hvorfor skal de ikke gjøre det samme nå?

Anonymkode: 14860...b79

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fulgte jo etter nærmest i panikk da Danmark stengte skoler og barnehager, så hvorfor skal de ikke gjøre det samme nå?

Anonymkode: 14860...b79

Høie og andre har hintet i motsatt retning. Jeg tror vi derimot vil se fortsatte tiltak, og kanskje også portforbud. Det vil bli både strengt og stengt. Lenge.

Anonymkode: 922f6...a1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høie og andre har hintet i motsatt retning. Jeg tror vi derimot vil se fortsatte tiltak, og kanskje også portforbud. Det vil bli både strengt og stengt. Lenge.

Anonymkode: 922f6...a1a

Vis meg hvor han har hintet i motsatt retning. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som skriker høyest om dette er enten de offentlig ansatte med svært lite arbeidsoppgaver på hjemmekontor og full lønn (og nei, det gjelder alle, for mange offentlig ansatte har mye å gjøre om dagen. Men det er også mange som har svært rolige dager) eller de som går på trygd og får penger uansett inn.

Anonymkode: 8e764...e14

Ja. Det tror jeg du har rett i :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg hvor han har hintet i motsatt retning. 

Se på pressekonferansen fra idag så skjønner du. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må dere lese alt. Hun sa HVIS de er flinke å holde avstand og tallene er lave gjennom påsken. Skyter smitta og døde i været så åpner de ikke. Så nei Danmark åpner ikke, de åpner kanskje.

Anonymkode: 68d05...413

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gi oss sitater. Han hintet ikke om noe sånt, da har du misforstått.

Anonymkode: b99dc...428

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg hvor han har hintet til at det skal bli strengere tiltak! 
Jeg har sett pressekonferansen fra i dag, men har du? Gi meg sitater som viser at han hinter til at det skal bli strengere, direkte sitater der du kan bevise det du så bastant sitter og sier. For akkurat nå fremstår du som en løgner. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når stengte Danmark skolene? Var ikke det litt før Norge?

Anonymkode: 3b372...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Om Norge åpner opp skolene holder jeg fremdeles ungene mine hjemme.

Håper virkelig at de fortsetter med det virtuelle klasserommet for barn som har foreldre som ikke ønsker være med på galskapen. 

Anonymkode: 504d7...071

• Liker 9
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når stengte Danmark skolene? Var ikke det litt før Norge?

Anonymkode: 3b372...eeb

Dagen før tror jeg

Anonymkode: 5fad0...487

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Norge åpner opp skolene holder jeg fremdeles ungene mine hjemme.

Håper virkelig at de fortsetter med det virtuelle klasserommet for barn som har foreldre som ikke ønsker være med på galskapen. 

Anonymkode: 504d7...071

Det skjer ikke. Åpner skolene blir det møteplikt som normalt. De som holder seg hjemme må begynne med hjemmeskole i egen regi.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ikke. Åpner skolene blir det møteplikt som normalt. De som holder seg hjemme må begynne med hjemmeskole i egen regi.

Det er mye lurere å ha det frivillig med digitale løsninger. Færre folk i skolen reduserer risikoen for smitte som vil føre til stengte skoler igjen. 

Anonymkode: f7d2b...17a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer du og sitte og se på TV-serier dag etter dag etter dag etter dag etter dag etter dag? :) Uten å gjøre noe annet!

Ja uten problemer! Kunne fint gjort det resten av livet

Anonymkode: 17a95...66b

• Liker 1
Skrevet

Kan jo være lurt å se hvordan det går med danskene først 

• Liker 5
  • Opprett ny...