Gå til innhold

Danmark begynner åpning etter påske, bl.a. skole for de minste!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Lov å håpe! 

Anonymkode: 877e7...5c6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott, så kan vi se hvordan det fungerer for dem. Forhåpentligvis går det bra. 😊

Anonymkode: 58980...9d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge skal selvfølgelig og åpne etter påske. Det er bare på KG folk tror det går an å fortsette slik

Anonymkode: f8e18...ab4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!  Nå kan dere som er lei å oppdra barna deres sender de bort som normalt! 

Anonymkode: 69b4b...607

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig litt fornuft. Håper Norge gjør det samme. 

Anonymkode: ff015...2bb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ENDELIG!!  Nå kan dere som er lei å oppdra barna deres sender de bort som normalt! 

Anonymkode: 69b4b...607

🖕🏻

Anonymkode: 877e7...5c6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, dere som anklager andre for å ikke ville ha barna sine hjemme fordi det er slitsomt. Er dere virkelig så korte? Jeg skulle mer enn gjerne hatt barnet mitt hjemme hver eneste dag jeg, om jeg hadde hatt mulighet. Men dessverre så har jeg en jobb jeg må gjøre samtidig, og jeg klarer ikke gi barnet mitt det samme tilbudet h*n får i bhg. Derfor blir det en veldig «halvveis» dag for barnet, med alt for mye skjermtid og lite sosial interaksjon. Forstår dere ikke konsekvensene det kan får for et barn å ikke være sammen med andre barn på såpass lang tid som flere av dere håper på? Fra midten av mars til august? De går glipp av det ekstremt viktige sosiale samspillet de får i bhg og skole! Ingenting er bedre enn at vi gradvis kan åpne opp igjen, spesielt for alle barna! 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som dere har overaktive og sosiale barn som ikke kan sitte i ro med ipadden.

Anonymkode: 092ac...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker som dere har overaktive og sosiale barn som ikke kan sitte i ro med ipadden.

Anonymkode: 092ac...4a6

Klarer du og sitte og se på TV-serier dag etter dag etter dag etter dag etter dag etter dag? :) Uten å gjøre noe annet! Kun skjerm. Ikke treffe eller snakke med noen andre, ikke ringe noen eller gjøre noe annet. Kun noen turer på matbutikken. Jeg lurer på det, oppriktig! Jeg er selv aktiv og sosial så jeg kjenner å sitte inne hver dag, som permittert, er veldig vanskelig spesielt når jeg pleier å gå 10-20 kilometer på jobb hver eneste dag. Det handler jo ikke om at man er overaktiv eller sosial, men det er store endringer og barn er vant med langt høyere tempo enn oss voksne. 

Anonymkode: bf1ee...ae8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nasken skrev:

Ærlig talt, dere som anklager andre for å ikke ville ha barna sine hjemme fordi det er slitsomt. Er dere virkelig så korte? Jeg skulle mer enn gjerne hatt barnet mitt hjemme hver eneste dag jeg, om jeg hadde hatt mulighet. Men dessverre så har jeg en jobb jeg må gjøre samtidig, og jeg klarer ikke gi barnet mitt det samme tilbudet h*n får i bhg. Derfor blir det en veldig «halvveis» dag for barnet, med alt for mye skjermtid og lite sosial interaksjon. Forstår dere ikke konsekvensene det kan får for et barn å ikke være sammen med andre barn på såpass lang tid som flere av dere håper på? Fra midten av mars til august? De går glipp av det ekstremt viktige sosiale samspillet de får i bhg og skole! Ingenting er bedre enn at vi gradvis kan åpne opp igjen, spesielt for alle barna! 

Spesielt for alle! Det betyr også at f.eks de permitterte kan gå tilbake til jobb etter hvert og slipper å leve på dagpenger. Nå er snart de 20 dagene over og snart kommer inntektsreduksjonen, så uti mai så tenker jeg at pipen er annen hos veldig mange! :) 

Anonymkode: bf1ee...ae8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper våre ledere har is i magen og venter til vi kan se konsekvensene av dette.

Anonymkode: f7d2b...17a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt for alle! Det betyr også at f.eks de permitterte kan gå tilbake til jobb etter hvert og slipper å leve på dagpenger. Nå er snart de 20 dagene over og snart kommer inntektsreduksjonen, så uti mai så tenker jeg at pipen er annen hos veldig mange! :) 

Anonymkode: bf1ee...ae8

Det er fortsatt en pandemi. Reiseliv og mange butikker kan måtte vente lenge før det blir normalt. 

Anonymkode: f7d2b...17a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du og sitte og se på TV-serier dag etter dag etter dag etter dag etter dag etter dag? :) Uten å gjøre noe annet! Kun skjerm. Ikke treffe eller snakke med noen andre, ikke ringe noen eller gjøre noe annet. Kun noen turer på matbutikken. Jeg lurer på det, oppriktig! Jeg er selv aktiv og sosial så jeg kjenner å sitte inne hver dag, som permittert, er veldig vanskelig spesielt når jeg pleier å gå 10-20 kilometer på jobb hver eneste dag. Det handler jo ikke om at man er overaktiv eller sosial, men det er store endringer og barn er vant med langt høyere tempo enn oss voksne. 

Anonymkode: bf1ee...ae8

Ingen som nekter deg å gå ut å være ute i naturen da. 

Anonymkode: f2c3a...062

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg håper våre ledere har is i magen og venter til vi kan se konsekvensene av dette.

Anonymkode: f7d2b...17a

Vente hvor lenge? Vente på hva? Er det noe konkret du tenker på eller vil du bare vente...

Anonymkode: f8e18...ab4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt en pandemi. Reiseliv og mange butikker kan måtte vente lenge før det blir normalt. 

Anonymkode: f7d2b...17a

Selvfølgelig, men en gradvis åpning vil vi se! :)

Anonymkode: bf1ee...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vente hvor lenge? Vente på hva? Er det noe konkret du tenker på eller vil du bare vente...

Anonymkode: f8e18...ab4

Siden vanligvis blir satt folk i karantene i to uker for å se utfall på smitte kan jeg i allefall si to tre uker. 

Anonymkode: f7d2b...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode nyheter. Regner med at Norge følger etter. Håper de som har mast om at vi skal ha lockdown i 2 år roer ned litt nå.

Anonymkode: eb74d...02a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...