Gjest Warrior Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Nå er jeg så flau at jeg vil gråte. Nå som jeg likevel er blitt en baby😡 Det skjedde nå for noen dager siden da jeg våknet, og jeg ligger alltid litt før jeg står opp. Står jeg for brått opp så blir jeg kvalm og svimmel. Måtte plutselig sånn tisse og så kom det i senga! Sist det skjedde var i barndommen. Eller før jul skjedde det også et lite uhell og da kom det på gulvet. Jeg er 30. Ingen sykdommer. Aktiv og liker å trene. Sliter med angst og depresjon men det har vel ikke noe å si? Så to uhell på under et år. Hva faen skjer? Noen som har opplevd lignende? Det er da ikke normalt at voksne tisser på seg. Tenk om det hadde skjedd når jeg ikke var alene eller om det skjer igjen så noen ser det. Tenk så flaut.
Forundret.. Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Jeg er overhode ikke noe ekspert på temaet men jeg tenker at det kan ikke være normalt. Jeg ville ha sjekket meg hos lege om det er noe fysisk som forårsaker svakheten. 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Har gjort det 2 ganger i voksen alder, en gang da jeg hadde urinveisinfeksjon og en annen gang mens jeg sov. Ville ikke vært bekymret så lenge det ikke skjer ofte, så ikke tenk for mye på det. Men hvis du gjør det 2 ganger til på under ett år så ville jeg kontaktet lege. Anonymkode: a9a2b...b99 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Jeg må akkutt tisse ofte, og jeg tror det kommer av immunforsvaret mitt eller noe, har hatt noen uhell, men det har heldigvis alltid vert hjemme. Det kan nok både være fysisk eller psykisk, men for meg tror jeg det er fysisk. Anonymkode: 795cc...288
Gjest Warrior Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Jeg er overhode ikke noe ekspert på temaet men jeg tenker at det kan ikke være normalt. Jeg ville ha sjekket meg hos lege om det er noe fysisk som forårsaker svakheten. Alt for flaut å si til lege. Derfor jeg spør her først om noen kanskje har opplevd lignende.
Forundret.. Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Alt for flaut å si til lege. Derfor jeg spør her først om noen kanskje har opplevd lignende. Er nok andre som også har opplevd det samme.. Men hvis du ikke kan ta det opp med legen så bør du kanskje bytte lege? Det er vel flauere det å ikke ta ansvar for sin egen helse enn det å komme med et slikt problem. Dette er jo ikke noe du kan noe for. Dessuten så tror jeg legen din ikke dømmer deg på noe negativt vis for dette, det er jo bare en del av legens arbeide. Du er nok ikke den første som kommer med det problemet. 2
Silva Pluvialis Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 (endret) Det kan godt henge sammen med angst eller traumatiske opplevelser, jo. Endret 3. august 2022 av Tvillingsjel 1
Gjest Familytree Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 2 timer siden, Warrior skrev: Noen som har opplevd lignende? Ja Jeg tisset i senga til jeg var 12 år gammel. Det er ikke noe skammelig om dette, det skammelige er å tenke at det ville være fryktelig hvis noen visste det. Jeg hadde en operasjon "down there" da jeg var 7 år gammel, uaktsomheten til legene og noen personlige ting hjalp meg til å få dette problemet. Vel, da jeg var 12 år gammel fikk jeg behandling og med mye råd fra legene jeg kom over det. Det er en forskjell, inkontinens er virkelig alvorlig når du er våken eller sover, men du kan ta forebyggende tiltak før du sover. Drikk vann en time før søvn og forbedrer søvnkvaliteten. Dette reduserer stress. Du kan legge noe under midjen hvis du er redd for at dette skal skje.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Er du undervektig? Gått ned mye i vekt på kort tid? Anonymkode: b8129...00e
Pipaluk Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Kan det være stressinkontinens? Slapp muskel?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 Prostata? Noen opplever dette om de har forstørret prostata Anonymkode: 56836...73d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Har du født? Jeg trener bekkenbunnen så godt jeg kan. Født to barn og er i 40- årene. Men i går hadde jeg drukket én liter vann før jeg gikk tur og da jeg kom hjem så skulle jeg ordne noe før jeg gikk på do, og da klarte jeg ikke å holde meg. Tisset på badegulvet 😅 Er heldigvis sjelden, så er ikke redd for at det er noe galt med meg😙 Anonymkode: 7ebf2...055 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Opplever du prikking i fingre/tær, at ting kjennes anerledes ut nå du tar på de, kraftløshet, utmattelse, synsforstyrrelser? Hvis du svarer ja på et av punktene ville jeg kontaktet lege, og da også fortalt at du har opplevd inkontinens i tillegg. Hvis du svarer nei på de punktene, start bekkenbunnstrening og se om det hjelper. Hvis det ikke blir bedre ta kontakt med lege. Anonymkode: 8cf59...7f5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 5 timer siden, Warrior skrev: Nå er jeg så flau at jeg vil gråte. Nå som jeg likevel er blitt en baby😡 Det skjedde nå for noen dager siden da jeg våknet, og jeg ligger alltid litt før jeg står opp. Står jeg for brått opp så blir jeg kvalm og svimmel. Måtte plutselig sånn tisse og så kom det i senga! Sist det skjedde var i barndommen. Eller før jul skjedde det også et lite uhell og da kom det på gulvet. Jeg er 30. Ingen sykdommer. Aktiv og liker å trene. Sliter med angst og depresjon men det har vel ikke noe å si? Så to uhell på under et år. Hva faen skjer? Noen som har opplevd lignende? Det er da ikke normalt at voksne tisser på seg. Tenk om det hadde skjedd når jeg ikke var alene eller om det skjer igjen så noen ser det. Tenk så flaut. Drikker du mye alkohol? Anonymkode: 87cfc...268
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Det har skjedd meg når jeg hadde skjult urinveisinfeksjon. Ingen symptomer bortsett fra at jeg ofte følte meg tissetrengt. Det kom tilbake etter et par år, og jeg trodde det var ny urinveisinfeksjon. Men det viste seg at jeg hadde en cyste på 5 cm eggstokken som presset på. Du trenger ikke å fortelle legen hva som har skjedd, si heller at du har vanskelig for å holde deg når du må tisse. Føler du at du får tømt blæra helt ved toalettbesøk? Anonymkode: 8457d...775
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 5 hours ago, Warrior said: Sliter med angst og depresjon men det har vel ikke noe å si? Så to uhell på under et år. Hva faen skjer? Tar du sovemedisiner? Eventuelt drikker du mye øl? Anonymkode: 9183d...397 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplever du prikking i fingre/tær, at ting kjennes anerledes ut nå du tar på de, kraftløshet, utmattelse, synsforstyrrelser? Hvis du svarer ja på et av punktene ville jeg kontaktet lege, og da også fortalt at du har opplevd inkontinens i tillegg. Hvis du svarer nei på de punktene, start bekkenbunnstrening og se om det hjelper. Hvis det ikke blir bedre ta kontakt med lege. Anonymkode: 8cf59...7f5 Hva mistenker du med første setning? Anonymkode: f61f2...c42
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 Jeg dreit på meg for et par mnd siden. Alle kan ha uhell. En fis viste seg å være mer enn en fis🙈 Anonymkode: 0a847...598
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 Jeg er over 40, og tisset faktisk på meg om natten, for et par uker siden. Jeg våkner alltid når jeg må tisse, men denne gangen litt for sent. Drømte at jeg fant en do, og våknet akkurat når jeg begynte å tisse. Spratt opp, sprang på do og tisset ferdig. Flaut, men bekymrer meg ikke egentlig. Anonymkode: 0fc63...547
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 For to dager siden dreit jeg i buksen på veg til do. Fikk akutt diaré. Shit happens Anonymkode: e3208...769
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå