Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere med 4 mnd gamle babyer (eller dere som husker hvordan ting var da deres baby var 4 mnd).

Hvordan er deres rutine? Hvordan ser deres dager ut mtp dagdupper og leggetid?

Anonymkode: 009f4...71f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme, så henger meg på her. Min baby blir straks 3 måneder, men det er vel rundt 3-4 mnd de sier man kan innføre rutiner. 

Anonymkode: bb440...6ca

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme, så henger meg på her. Min baby blir straks 3 måneder, men det er vel rundt 3-4 mnd de sier man kan innføre rutiner. 

Haha min baby har også akkurat blitt 3 mnd.... så lurte litt på hva jeg skulle sikte meg inn på når det kom til å etablere rutine😁

Anonymkode: 009f4...71f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er klar så tidlig altså, bare så det er sagt :) Min er 5 mnd nå og sover i hytt og dynevær. Blir det 30 min? 2 timer? 1 dupp? 4 dupper? Aner ikke. Varierer fra dag til dag. 

Bør absolutt prøve med rutiner ja men vær obs på at det ikke nødvendigvis fungerer :) 

Anonymkode: 9e3c8...fc3

Skrevet

Min er 4.5 mnd og vi begynte med system for ca 1 mnd siden. Har akkurat gått fra 4 til 3 dupper og dagen vår er ca sånn:

Våkner for dagen ca 7

Første lur ca kl 9, denne varer 30-45 min. Våken ca 2 timer. Må ofte ut i vogn eller bæresele for å holde henne våken til det er tid for neste lur

Lur nr to så nærme 12 som mulig Denne varer 1.5-3 timer. Våken 2+ timer

Lur nr tre en gang mellom 16 og 17 avhengig av når hun våknet fra nr 2. Sover 30-45 min. Denne luren er veldig avhengig av nr 2. I går sov hun 3 timer på nr 2 og bare 20 min på nr 3.

På badet ca 18.30 så legging. Sovner på puppen om hun er veldig trøtt, ellers bruker hun litt lenger tid, da ligger jeg med henne til hun sovner i vår seng. Sovner ila 30 min. 

Våkner 23 og skal ha mat. Natten er litt rotete akkurat nå, så ingen system på spisingen. Men hun sovner igjen etter mat frem til det er morgen. 

Før vi kuttet en dupp forrige uke hadde vi ca 1.5 time mellom hver lur i stedet for 2/2+. Men vi kom dit at det ikke var helt plass til lur 4 (for lenge å være våken, for kort til å ha en lur). 

Skrevet

Min Får mat hver 3 time på dagen, og sover da ca 15min -1 time ila de 3 timene. 
Legger seg ca 20.00 og sover til 08.30, oppe 2-3 ganger for mat ila natten. 

AnonymBruker
Skrevet

3 dagdupper. Maks 2 timer våkentid mellom duppene.

Anonymkode: cba7c...c38

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 dagdupper. Maks 2 timer våkentid mellom duppene.

Anonymkode: cba7c...c38

Når har du leggetid? Hvor lenge varer hver dupp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...