Gå til innhold

Livredd for å kjøre bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyller 23 i år og har virkelig angst for å kjøre! Synes det see forferdelig skummelt ut. Har prøvd å kjøre før men helt jævlig .. å tenke at jeg får lappen og skal kjøre i 100 km/t ikke snakk om

Anonymkode: 643c4...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok ikke lappen om du er "livredd for å kjøre bil". Da er heller kollektivt et bedre alternativ. 

Anonymkode: 624bb...264

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må begynne på helt trygge steder. Jeg var også redd for å kjøre bil, og måtte ha mange kjøretimer fordi jeg ikke hadde noen å øve med. Men jeg kjøpte meg bil rett etter jeg hadde fått lappen, og øvde mye selv, det hjalp.

Anonymkode: 00a08...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Å være redd for å kjøre bil er et dårlig, men samtidig godt utgangspunkt. Det er nok langt større sjanse for at du blir en bedre fører enn en som overhodet ikke er redd. Med litt mengdetrening så kommer det seg sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var pissredd for å kjøre bil før. Turte ikke ta lappen før jeg var 25 år. Kjørelæreren var fantastisk flink, og sa frykten var en ressurs for meg, og kunne fjernes litt og litt. Mengdetrening er tingen. Øvelseskjørte 300 mil på 2 mnd med et par kjøretimer her og der og tok lappen etter 3 mnd. Så, det er håp!

Anonymkode: 08706...0b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg var i samme situasjon som deg, og drøyde med å få lappen i mange år, helt til jeg var 24 år! Fikk lappen for akkurat 1 år siden faktisk, så det er mulig!

Jeg var kjempe redd for å kjøre, hadde aldri vært bak rattet før jeg var 23! Men det er bare å hoppe i det, kanskje begynne med automat da det er mindre å tenke på. Begynn på parkeringsplass bare. Hvordan svingradiusen er, hvordan pedalene funker osv.

Husker det tok MYE mot for meg å faktisk kjøre over 30 km i timen, og faktisk ut på en vei uten å få panikk. Men husk å gjøre det med kjørelærer, da de har pedaler på sin side som kan hjelpe deg!

Dette går fint :) Angrer nå på at jeg ikke tok lappen tidligere, og jeg elsker å kjøre bil! 😄 

Anonymkode: 8cf7c...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyller 23 i år og har virkelig angst for å kjøre! Synes det see forferdelig skummelt ut. Har prøvd å kjøre før men helt jævlig .. å tenke at jeg får lappen og skal kjøre i 100 km/t ikke snakk om

Anonymkode: 643c4...8a1

Nei, du har ikke angst for å kjøre bil.

Du frykter derimot det du ikke kjenner, og må ikke forveksle dette med angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katerinaa1998

Jeg er også sånn. Jeg er såå redd for trafikken, det hender ofte at andre tuter på meg og sånt, så da blir det ekstra skummelt. Jeg ber kjæresten om å kjøre meg hvor enn jeg skal, men det føles som om jeg utnytter ham, så må få i orden kjøringen min snart xP

Endret av Katerinaa1998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å være forsiktig enn ubekymret i trafikken. Når du får lappen kan du kjøre pent og ordentlig og ta trygge valg, så driter du i de som alltid er travle og tuter og presser seg frem. 

Tror ikke det er 100km noe sted her, men motorvei 80-110 lover jeg deg at du blir vant til. Det er tett trafikk med hauger av filbytter og rundkjøringer som er irriterende her 😛

finnes mange biler som er trygge og gir deg god oversikt, synes det føles litt bedre å sitte høyt oppe, det kan du tenke på når du prøvekjører bil i fremtiden :)

Anonymkode: 24ab5...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også livredd for å kjøre bil! Såpass redd at jeg var helt utslitt etter å ha kjørt 30 min på parkeringsplass. Første gangen jeg kjørte, holdt jeg på å svime av når speedometeret passerte 15km/t🙈

Tidligere i år kjørte jeg motorveien tur/retur Vestfold-Oslo OG jeg kjørte inne i Oslo. Så det er mulig å bli kvitt frykten for bilkjøring! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå ved en europavei i dag, en liten stund, vel en fjerdedel av bilene hadde rød L på seg. God tid å øvelseskjøre på. Tren deg, det er alt!

Anonymkode: 774d6...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lappen, hatt den i nesten syv år og er fortsatt livredd for å kjøre bil. Gjør det kun når jeg absolutt må, og helst ikke da heller.

Anonymkode: 716f0...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...