Gå til innhold

Pigmentforandringer håndledd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

for ca. 1 mnd siden begynte håndleddet mitt å endre farge... Hudem min har blitt veldig, veldig lys ifht hvordan hudfargen min egentlig er, på ett område.

I noen år sleit jeg med betennelse i håndleddet, der pigmentforandringene har skjedd...  betennelsen kom av pushups og annen tung belastning håndleddet ble utsatt for. Med tiden fikk jeg en «fettkul» som reaksjon, som presset på en nerve. Legen prøvde å drenere bort kulen for 2 mnd siden, men ble ikke kvitt alt.
Nå sitter jeg altså med bleket område , kroniske trykksmerter (merkbare, men sjeldent ordentlig vonde) og noe vag nummenhet til tider..  det ser ut som det er på vei til å spre seg utover, men er veldig usikker på om det bør sjekkes av lege eller ei..

hva kan det her være? ....noen som har vært borti lignende?

909FBEE6-A78B-48F2-9134-5F071208F879.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitiligo? En autoimmun sykdom der kroppen angrepet eget pigment.

Kanskje dette er begynnende symptomer på det?

Google it! 

Skrevet
2 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Vitiligo? En autoimmun sykdom der kroppen angrepet eget pigment.

Kanskje dette er begynnende symptomer på det?

Google it! 

åherregud.......... 😭😭 men vitiligo gjør vel ikke konstant vondt ?

Skrevet
1 minutt siden, enavdem said:

Det vet jeg ikke 🤔 men er ikke sikkert pigmentforandringen er i sammenheng med smertene, kan hende det er nervesmerter etter den fettkulen du snakket om.

Men kan hende du bare har fått dannet ny hud der fettkulen var da :) Uten at det er vitiligo 

Men jeg hadde tatt en liten tur til fastlegen og spurt jeg. 

Skrevet
18 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Det vet jeg ikke 🤔 men er ikke sikkert pigmentforandringen er i sammenheng med smertene, kan hende det er nervesmerter etter den fettkulen du snakket om.

Men kan hende du bare har fått dannet ny hud der fettkulen var da :) Uten at det er vitiligo 

Men jeg hadde tatt en liten tur til fastlegen og spurt jeg. 

Det kan hende. Jeg skaffet meg en legetime nå, det er jo litt ekkelt å se huden gjøre en slik forandring... spesielt uten å « rette seg opp» på noe vis etter en mnd, hehe. 

Skrevet (endret)
8 timer siden, enavdem skrev:

Vitiligo er smertefritt. Det er heller ikke farlig.

Endret av Honey Dew

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...