AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #41 Skrevet 7. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke regjeringen doblet antall omsorgsdager? Hvorfor unngår dere å bruke de da? Dere = De som klager her inne på hvor grusomt det er å være hjemme med barna deres samtidig som dere har hjemmekontor, og som kommer til å være førstemann til å levere så fort barnehagen åpner. Jeg spør ikke for å være kritisk, jeg er nysgjerrig. Anonymkode: e2d1d...10f Man har ikke rett til omsorgspenger om man har hjemmekontor. Anonymkode: 53b3e...e67
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #42 Skrevet 7. april 2020 Fordi min arbeidsgiver permiterer de som tar omsorgsdager i stedenfor å lønne de. Så såre enkelt er det. Det er mange som går en usikker tid i møte, og det å ta ut omsorgsdager betyr at de utsetter seg for en risiko ved å miste jobben eller bli permitert. Så la nå folk klage. Du klager nok over ting du også som andre syns er plagsomt. Anonymkode: fde0c...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #43 Skrevet 7. april 2020 Fordi noen av oss klarer å tenke litt større enn våre egne behov her og nå.. Jeg er leder for en liten bedrift og prøver nå å redde en synkende skute tillegg til at vi må drifte som vanlig, så arbeidsmengden er langt større enn vanlig nå. Hvis jeg tar omsorgspermisjon i 20 dager har hverken jeg eller mine ansatte noen jobb å komme til etterpå. En arbeidsplass er ikke bare et sted man henter ut lønn. Jeg føler på at ansvar for mine kollegaer, mine kunder og mine investorer. Anonymkode: ed1cc...a53 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #44 Skrevet 7. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: det stemmer ikke. Kan man ikke jobbe pga omsorg for barn så har man rett på omsorgsdager. Har ingenting med lokalisering å gjøre. Anonymkode: 3f032...302 Men de kan jo jobbe. Ja, det er travelt og slitsomt, men de kan. Anonymkode: 2a2e1...aac
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #45 Skrevet 7. april 2020 Fordi det er dårlig moral. Hvis alle på jobb hadde vært så egoistiske hadde det vært ingen til å gjort jobben igjen. Anonymkode: 6861f...c92 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #46 Skrevet 7. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Men de kan jo jobbe. Ja, det er travelt og slitsomt, men de kan. Anonymkode: 2a2e1...aac Det kommer da veldig an på alder og personlighet til barnet/barna. Blir litt som å si "alle kan da ha hjemmekontor, ærlig talt". Det funker jo ikke sånn. Anonymkode: 1b9cd...c1b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #47 Skrevet 7. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Man har ikke rett til omsorgspenger om man har hjemmekontor. Anonymkode: 53b3e...e67 Kan noen komme med en kilde som sier dette? Jeg leste det som ble linket tidligere her, men greide ikke lese ut fra det at hjemmekontor fratar deg retten til omsorgsdager. Anonymkode: 1b9cd...c1b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #48 Skrevet 7. april 2020 Jeg har fått beskjed av min leder om å ikke bruke omsorgsdager, men jobbe det jeg klarer hjemme. Det forventes heldigvis ikke at jeg jobber fulle dager hver dag. Men det blir ikke satt inn vikar, så arbeidsoppgavene forsvinner jo ikke. Føler selv og at det er viktig å bidra så godt jeg kan. Anonymkode: ca3af...7ec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #49 Skrevet 7. april 2020 22 timer siden, FrkSvår skrev: Jeg deler det opp. Jobber ikke faste timer på hjemmekontoret men jobber ca 50% av tiden totalt og tar resten i omsorgsdager. Min arbeidsgiver, kommunal enhet, sier dette er helt innafor. Det samme gjør jeg og mannen. Så jeg jobber 7-13, han jobber 13-17. Fungerer helt fint, og vi nyter nå tiden med mer tid med barnet vårt. Klart det er stress når jeg prøver å gjøre 100% jobb på 50-80% stilling, men jeg prioriterer det som må gjøres, og skyver på det som kan skyves på eller får bistand fra kollegaer som kan. Og jobber litt på lørdag/søndag. Anonymkode: 54386...e52
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #50 Skrevet 7. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen komme med en kilde som sier dette? Jeg leste det som ble linket tidligere her, men greide ikke lese ut fra det at hjemmekontor fratar deg retten til omsorgsdager. Anonymkode: 1b9cd...c1b Det er ikke kilde på dette fordi det stemmer ikke. Anonymkode: 140a7...4f4 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #51 Skrevet 7. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi min arbeidsgiver permiterer de som tar omsorgsdager i stedenfor å lønne de. Så såre enkelt er det. Det er mange som går en usikker tid i møte, og det å ta ut omsorgsdager betyr at de utsetter seg for en risiko ved å miste jobben eller bli permitert. Så la nå folk klage. Du klager nok over ting du også som andre syns er plagsomt. Anonymkode: fde0c...1e0 Hvorfor det? De får jo refundert omsorgspengene fra staten etter 3 dager. Anonymkode: 54386...e52
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #52 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men de kan jo jobbe. Ja, det er travelt og slitsomt, men de kan. Anonymkode: 2a2e1...aac ja, det er jeg enig i, og de fleste gjør det jo. Jeg bare peker på at det ikke stemmer at man ikke kan ta ut omsorgsdager selv om du kan ha hjemmekontor. Anonymkode: 3f032...302 1
Gjest Albbas Skrevet 7. april 2020 #53 Skrevet 7. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men de kan jo jobbe. Ja, det er travelt og slitsomt, men de kan. Anonymkode: 2a2e1...aac Da kan jo ikke nødvendigvis det! Selv om man har en pc fysisk tilstede som er påslått, og man er pålogget eposten er det ikke sikkert man faktisk greier å jobbe. Har du en ettåring hengende i beina sammen med en treåring og seksåring og en partner i samfunnskritisk jobb, og jobben krever mye konsentrasjon er det ikke sikkert man faktisk får til å gjøre noe på jobben. Og det er jo det som er avgjørende, ikke at man kan ta en selfie foran pc-en og skryte av hjemmekontor. Det er forskjell på type arbeid selv om man har hjemmekontor! Noen har mange ulike oppgaver og kan velge ut noen enkle oppgaver, andre har veldig analytiske oppgaver som krever dyp konsentrasjon, noen sitter i møter hele dagen, noen har enkle unger, noen har svært krevende unger, noen unger sover på kvelden, andre skriker hele kvelden. Hver situasjon er ikke lik, og derfor er det IKKE noen regel om at mulighet for hjemmekontor er til hinder for omsorgsdager. 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan noen komme med en kilde som sier dette? Jeg leste det som ble linket tidligere her, men greide ikke lese ut fra det at hjemmekontor fratar deg retten til omsorgsdager. Anonymkode: 1b9cd...c1b De har ikke en kilde på det, de bare gjetter.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #54 Skrevet 7. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du beruset? Tror du alle som jobber i det private har tjent masse penger? Anonymkode: b5133...58d det er vel omtrent like sant som dine generaliseringer om offentlige ansatte. Du viser at du vet ingenting om hvordan det er å jobbe i det offentlige. Og du står selvfølgelig fritt til å leve i uvitenhet om det. Men da bør du droppe generaliseringene dine, som er gammeldagse og bygger på uvitenhet. Og nei - jeg tror ikke alle som jobber i det private tjener masse penger - jeg prøver bare å illustrere, via overdrivelse,hvor provoserende det er når folk som ikke har greie på det kommer inn og generaliserer om jobben din. Anonymkode: 3f032...302 2
MollyJones Skrevet 7. april 2020 #55 Skrevet 7. april 2020 På 6.4.2020 den 10.42, AnonymBruker skrev: Dette, +at nestleder sa det nesten rett ut, de som benytter omsorgsdager er nestemann ut i permittering. Anonymkode: 0e2a0...d6c Om dette finnes skriftlig burde du gå videre med det!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #56 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, MollyJones skrev: Om dette finnes skriftlig burde du gå videre med det! Hvordan mener du arbeidsplasser skal overleve om de ikke prioriterer å permittere de som likevel ikke kan jobbe? Men stå gjerne på rettighetene. Du har kanskje jobb litt lenger. Men jeg kan love at konkursen og arbeidsledigheten kommer mye raskere enn om du lar de som kan jobbe stå på. Anonymkode: febe3...0ef
Fremhevede innlegg