AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Det hele kunne gått veldig bra om det hadde blitt håndtert riktig fra starten. Jeg opplever at han og hans familie er i overkant begeistret for henne. Jeg har vert sammen med sambo i 8år, det er 14 år siden det ble slutt med dem og bonus er 15år. Enda har ikke broren hans og kona med barn kommet på besøk uten at sambo er hjemme. Da eksen flyttet fra mannen for noen år siden gikk det ikke lang tid før de trappet opp på kaffebesøk hos henne. Jeg får høre av min svigerinne når hun sier «jeg husker da de gjorde det og det sammen» da sambo var kjæreste med henne. Da vi ventet vårt første barn sammen fikk vi vite der var jente på ul. Etter det sluttet han å han nesten sex med meg på eget initiativ. Vis jeg viste jeg ønsket sex fikk jeg kommentar som «javel jeg får ha sex med deg da vis jeg absolutt må». Da jeg spurte hva som plaget han sa han «tror det er fordi det er en jente i magen din, jeg slet ikke med dette da det var gutt». Noe som tæret enormt på min selvtillit. Jeg har alltid vert slank og hatt en normalt trent kropp, var ikke stor under graviditeten. Hun ringer svigermor med en gang det er problemer med barnet. Svigermor bor i nærheten av samlingssted for skole og andre ting i nærmiljøet, der hun kan ringe og spør om hun får parkere i tunet hennes da hun skal følge sine nye barn på aktiviteter. Sambo sin familie kan ringe henne og hente deres felles barn titt og ofte, men de har per dags dato ikke hatt vårt barn på overnatting eller spurt om å få hente og ta med på kjekke ting. Han får også store summer penger til ting han ønsker seg. Svigerfar sputtet inn ikke mindre en 3000kr til spillepc, men da de kjøpte madrass til barnet vårt for 700kr var vips oppkrav kommet opp før de hadde levert fra seg madrassen. Vil legge til at verken eksen eller kjæresten hennes har noe dårlig råd, da de har høy utdannelse med lønn på langt over 500.000kr året. Hun kan finne på ringe sambo om han kan gå til hennes nabo for å si at sønnen ikke får spille det eller det spille mens han er på besøk hos dem med gjevngamle barn. Hun kunne ringe og bruke mannen min til å tømme seg om forholdet til eksen. Hadde hun glemt noe da hun leverte gutten hos oss fikk sambo beskjed om å hente det. Heldigvis har dette bedret seg noe etter det kom ny mann. I starten av forholdet løy han om kontakten han hadde med henne, jeg prøvde gjøre gøyale ting for bonus. Som da han hadde bursdag og jeg skulle kjøpe presang mens sambo var bortreist på jobb, han løy flere ganger over to uker og sa han viste ikke hva han ønsket seg. Jeg la mye energi i at han skulle få en fin tilbakekomst til oss da han kom, med kake, bursdagsselskap og gave!! Der det viser seg at sambo allerede hadde kjøpt gave og levert til eksen, der barnet sier 3 navn han har fått denne av, ikke mitt. Han var da 7år gammel. Året etter hadde jeg gitt beksjed at dette gikk innpå meg, han lovet å involverte meg, men det det viser seg det er planlagt felles bursdag, som han prøver å sjule for meg, det eksen, hennes mann og sambo skulle arrangere.... uten meg.... På det tidspunktet var jeg gravid og ting ble for mye, jeg pakket og gikk, full av tårer og sinne. Der det endte med at vi arrangerte selskapet hjemme hos oss. Har barnet fått med seg klær som tilhører oss og vi ønsker dem tilbake fikk han beskjed om at han fikk komme å se i skapet selv hjemme hos henne. Vi får verken hankler, klær eller matbokser i retur. Noe vi prøver være flinke gjøre andre veien. Da hun ble singel for noen år siden var det første hun gjorde å legge sambo til på Facebook, heldigvis hadde sambo litt fornuft og godtok ikke forespørselen. Selv om han hadde lagt henne til på LinkedIn og nektet over lang tid og godta min forespørsel som venn med han der, etter mye om og men endte jeg opp med å snoke da jeg synest det var rart av han. Der jeg fant ut han hadde sendt henne en forespørsel og var venn med henne. Heldigvis fikk hun fort ny mann, fikk barn med han. Til jul kom hun et par ganger med hjemmelaget skinke til oss da hun leverte sønnen. Sambo vet jeg engentlig ikke synest noe om det, men prøvde heve meg over det. En dag i julen ringer hun og snakker med sambo, der han øser av seg hvor fantastisk fenne skinka var og han klarer ikke slutte å spise osv. Det var liksom ikke bare takk for skikka den var god. Maten min derimot kan han klage på. kanskje det er tåpelige ting, men jeg reagerer på at hele hennes familie er venner med sambo sin familie, selv om de har vert i utallige sammenkomster hos oss med våre felles barn er ikke en av dem venner med noen. Noe jeg egentlig synest er rart da de ser ut som de kommer utrolig godt over ens. Vis hun ringer så avtaler han med henne uten at han hører med meg hva som passer for oss. Da har jeg bare med å rette meg etter dette, sier jeg noe mot driver jeg sambærsabotasje! Jeg har mange ganger måtte ta ansvar for barnet da sambo er rastløs og flyr avgående på ting med venner, jeg sittet hjemme og ivaretar gutten hans. For alle andre utad ser det ut som far er ansvarsfull og ivaretar. Men det er jeg som ser til at barnet har rene klær som passer, at han dusjer hos oss, lager påskeegg, kjøper julegave, rydder og vasker rommet hans så han kommer til ny oppred seng med rene sengeklær hver gang han kommer. Jeg opplever at uansett hvor mye godt jeg prøver gjøre blir jeg ikke verdsatt, verken av svigers eller sambo på dette planet. Noe er kanskje småligheter, men det er summen av alt som plager meg. Det er nok flere andre ting jeg har glemt men det er dette jeg kommer på i farten. Vil legge til at ellers har jeg og sambo det veldig bra, men dette eks styret tærer på meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg lurer på om jeg gjør noe galt. Føler ikke jeg prøver for hardt heller da jeg gjør det som jeg føler er naturlig når man skal ivareta et barn, jeg behandler han likt som mine barn og gjør aldri forskjell på dem! Kjente jeg trengte få ut litt fortvilelse. Anonymkode: bf279...c47 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Vil legge til, at vis jeg spør han hvorfor han «flyr avgårde» med en gang hun ringer sier han «hun er mor til barnet mitt vis hun har det bra har han det bra». Jammen sier jeg da «jeg er også mor til dine barn og dine handlinger gjør ofte at jeg ikke har det bra». Dette kan han ikke svare på ordentlig, vi har også vert i parterapi pga dette der parterapeuten måtte fortelle han at nå hadde han startet ny familie og vi måtte komme i første rekke, eksen er en voksen dame som må ta ansvar for seg selv og eget valg. Anonymkode: bf279...c47 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Dette høres ut som opplevelser jeg hadde med min eksmann. Med fokus på eks!!! Anonymkode: 34bd6...96c 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Problemet ditt er verken svigers eller eksen..men mannen din. Ble han forlatt av henne? Noe så smiskete Anonymkode: 71410...cd0 15
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Det er din fyr som er problemet, ikke svigers eller eksen hans. Han er ikke en gang halvveis inn i forholdet deres.
Ulrikke Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Det er ikke stebarnets mor som er problemet, det er hans far. Samt hele hans familie. Jeg er stemor selv, har vært i MANGE år, stebarna er voksne nå. Jeg har hele veien tatt det som en selvfølge at barna skal prioriteres og at man selvfølgelig en gang av og til må slippe det man har i hendene og ivareta dem. MEN: det du skisserer her er langt over grensa. Det virker jo ikke som om han har lyst til å endre det heller. Vet ikke hvor gammelt fellesbarnet er, og det er ikke ofte jeg sier det, men her ville jeg virkelig revurdert hele forholdet... 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Det høres ut som om han er livredd hennes meninger. Jeg kan tenke meg at han ikke får slappe av rundt henne i det hele tatt før hun kommer med trusler som handler om barnet. Mens du er veldig på følelser, gjør alt for familien og lar alt dette holde på. Dvs han vet at du alltid blir, men med eksen så kan hun fjerne gutten og han viser sitt sanne ansikt. Det at han ikke klarte å ha sex i svangerskapet fordi det var jente er jo bullshit. Han klarte det med gutten er jo som å fortelle deg at alt ved eksen er bedre. Syns du det er ok? Du kan ikke styre hvem svigers er venner med, du kan ikke ta valg for mannen din. Du kan bare ta valg for deg selv. Alt dette her hadde blitt alt for mye for meg også, jeg hadde forlatt mannen og gitt han minst mulig samvær. Først etter du drar blir det nok lagt merke til hvor mye du faktisk gjorde! Anonymkode: cb0c7...afa 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Hei! Dette med den hjemmelagde skinka og at de prater på telefon om diverse, velger jeg ikke å kommentere, da dette er helt normalt og fint for alle som har barn og ikke er sammen lenger. Jeg har en bonussønn på 12 år, og så har jeg og far to felles barn. Det er forferdelig vanskelig, dette med familiens relasjoner til eksen. I mitt tilfelle, ble ikke eksen til samboeren godt likt. Jeg ble derfor veldig godt tatt imot av familien hans. Ingen av dem har kontakt med eksen hans, annet enn foreldrene til samboer (besteforeldrene til bonussønnen), noe som er helt normalt tenker jeg. De har veldig lite kontakt da. De ser henne en gang i året i forbindelse med julehilsen. Men jeg skjønner deg godt når familien hans ikke kan trygge deg på at du er minst like god eller bedre enn eksen:) Det hadde jeg også følt på. Men så tror jeg at man føler seg litt utenfor fra start av når han har et barn med en annen, og at vi kommer som dame nr to inn i familien. Vi trenger kanskje mer bekreftelse på at vi er velkommen:) Og i den forbindelse tror jeg også vi overtolker signaler som negative. Jeg synes ikke mannen din gjør noe galt (annet enn når han lyver til deg). Familien hans gjør heller ikke noe galt ved å kontakt med eksen. Det beste du kan gjøre er å prøve å se positivt på at alle kan snakke sammen og ha det bra i livene sine. Fokuser på noe annet enn eksen, og ikke la dem se at du blir sjalu! Det tror jeg kan skape større større mellomrom mellom dem og hans familie. Anonymkode: ac072...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om han er livredd hennes meninger. Jeg kan tenke meg at han ikke får slappe av rundt henne i det hele tatt før hun kommer med trusler som handler om barnet. Mens du er veldig på følelser, gjør alt for familien og lar alt dette holde på. Dvs han vet at du alltid blir, men med eksen så kan hun fjerne gutten og han viser sitt sanne ansikt. Det at han ikke klarte å ha sex i svangerskapet fordi det var jente er jo bullshit. Han klarte det med gutten er jo som å fortelle deg at alt ved eksen er bedre. Syns du det er ok? Du kan ikke styre hvem svigers er venner med, du kan ikke ta valg for mannen din. Du kan bare ta valg for deg selv. Alt dette her hadde blitt alt for mye for meg også, jeg hadde forlatt mannen og gitt han minst mulig samvær. Først etter du drar blir det nok lagt merke til hvor mye du faktisk gjorde! Anonymkode: cb0c7...afa Hun kan «fjerne gutten» sier du? For noe tull, han er jo 15 år. Anonymkode: adc9f...237 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan «fjerne gutten» sier du? For noe tull, han er jo 15 år. Anonymkode: adc9f...237 Mor kan gjøre det vanvittig vanskelig for far å ha et fungerende samarbeid. Jeg har sett og hørt de verste ting før at mor saboterer så fort ting ikke går hennes vei. Gutten er 15 år nå ja, han har vært yngre, det kan være mange år med utrygghet for faren. Dulle og fjase med mor kan gjøre alt lettere for han selv. Anonymkode: cb0c7...afa
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke mannen din gjør noe galt (annet enn når han lyver til deg). Familien hans gjør heller ikke noe galt ved å kontakt med eksen. Det beste du kan gjøre er å prøve å se positivt på at alle kan snakke sammen og ha det bra i livene sine. Fokuser på noe annet enn eksen, og ikke la dem se at du blir sjalu! Det tror jeg kan skape større større mellomrom mellom dem og hans familie. Anonymkode: ac072...8ee Er ikke det nok? skal TS godta løgn i forholdet?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, O.G. skrev: Er ikke det nok? skal TS godta løgn i forholdet? Nei, det skal hun ikke. Skjønner ikke at folk syns løgn er ok i et forhold. Anonymkode: cb0c7...afa
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal hun ikke. Skjønner ikke at folk syns løgn er ok i et forhold. Anonymkode: cb0c7...afa Ikke jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Hvis det stemmer vær åpen og ærlig om følelsene dine fortell at du føler deg oversett og tråkket på av ham og at du ikke kan fortsette sånn i forholdet. Anonymkode: 1a7b8...416
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det stemmer vær åpen og ærlig om følelsene dine fortell at du føler deg oversett og tråkket på av ham og at du ikke kan fortsette sånn i forholdet. Anonymkode: 1a7b8...416 Ikke bare føler, ordet føler er feil her. Hun blir det faktisk, blir oversett og tråkka på og sånn kan det ikke fortsette. Anonymkode: cb0c7...afa 2
Gjest Nina1975 Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 Skjønner godt at du er såret, dette er ikke greit. Det vil heller ikke bli bedre når det har foregått så lenge. Mannen din har null respekt for deg, du blir tråkka på og utslettet. Jeg tror at enten så må du godta at det er sånn, ellers må du gå.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 Oi......du høres voldsomt sjalu ut! Svigerfamilien din kan du ikke kontrollere. Du burde jo bare være glad for ungen sin del at de ennå behandler henne som familie. Hun er tross alt ungen til barnebarnet deres. Legger du deg borti der så tror jeg du får hele svigerfamilien på nakken, for det er utrolig smålig av deg. Oppførselen til mannen din derimot må du prate med han om. Det er ikke eksen som er problemet her, men han. Dere to må bli enige om hva som er greit og ikke er greit her. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke klarer å stole nok på mannen din til å sette pris på at han og barnemor har ett godt forhold for ungens del. Anonymkode: e86b3...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 Takk for mange svar. jeg sier ikke jeg ikke er ok med at de er god tone med eksen. Men det er mye forskjellsbehandling, både ovenfor meg og barna rundt dette. Med mannen opplever jeg at mine planer og min tid er ikke verdt noe så lenge eksen ringer. Han kan gjerne spør om det passer for oss at han stikker på besøk osv, men med en gang det gjelder eks og barnet må jeg bare kaste alt jeg har av planer for føye meg da han planlegger uten å inkludere meg. Det har hendt i store krangler da han har «glemt» at jeg eller vi har planer og han lover eksen, der han etter mye om og men har måtte ringe henne for å si det ikke passer. Men det bør være unødvendig da han bør kunne kommunisere med meg i første omgang. ts Anonymkode: bf279...c47 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange svar. jeg sier ikke jeg ikke er ok med at de er god tone med eksen. Men det er mye forskjellsbehandling, både ovenfor meg og barna rundt dette. Med mannen opplever jeg at mine planer og min tid er ikke verdt noe så lenge eksen ringer. Han kan gjerne spør om det passer for oss at han stikker på besøk osv, men med en gang det gjelder eks og barnet må jeg bare kaste alt jeg har av planer for føye meg da han planlegger uten å inkludere meg. Det har hendt i store krangler da han har «glemt» at jeg eller vi har planer og han lover eksen, der han etter mye om og men har måtte ringe henne for å si det ikke passer. Men det bør være unødvendig da han bør kunne kommunisere med meg i første omgang. ts Anonymkode: bf279...c47 Jeg tror ikke du klarer å endre dette nå, du har jo levd i dette i 8 år. Jeg ville heller vært alene enn å bli satt til sides for eksen hele tiden. Anonymkode: cb0c7...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå