Gå til innhold

Lactulose i pilleform?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg går fast på morfin pga sterke smerter, har jeg slitt skikkelig med forstoppelse. Fikk da beskjed av legen om å kjøpe lactulose, men den smaker jo virkelig helt forferdelig! Brekker meg skikkelig! Spurte på apoteket før jeg kjøpte om den fantes i pilleform, men damen der virket ikke å ha særlig peiling. Har prøvd å google, men jeg fant ikke ut noe særlig. Etter hva jeg klarte å finne er det piller mot akutt forstoppelse, men ikke forebyggende? Noen som har tips om forebyggende midler finnes i pilleform, eller tips til å få ned denne guffa? Å shotte det rett ned går ikke, da væsken er tykk og ekkel, og smaker skikkelig kvalmt.. Skulle være søtlig smak, men bare kvalmende synes jeg :(

Anonymkode: d0afd...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland det ut i saft eller melk. 

Skrevet (endret)

Jeg hadde brukt laxoberaldråper (feks 10 dråper morgen og kveld i litt vann) eller dulcolax tabletter.

movicol er også et alternativ.

Endret av Nuttery
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bytt til parafin?

Anonymkode: c085a...870

AnonymBruker
Skrevet

Frukt og fiber tablettene er forebyggende. 

Laxoberal er veldig greit å bruke, men kan være litt heftig, foreslår at man begynner med 5 dråper og ser hvordan man reagerer, for så å øke.

Movicol smaker litt salt, og kan også være kvalmende som lactulosen.

Visiblin tilfører fuktighet til avf. og kan virke, men da må man drikke rikelig, denne blir nesten som en grøt når man blander pulveret med vann, anbefaler og blande med litt vann, spise "grøten" med skje, også heller  drikke rikelig med vann etterpå. 

Anbefaler at du prøver og finner ut hba som funker best for deg, ingen er like og alle reagerer forskjellig, det viktigste er at du ikke blir forstoppet.  

Anonymkode: b6475...e26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dulcosoft pulver, smaksnøytralt og blandes i drikke.

Anonymkode: 7e26d...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...