AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Ja, blir det noe hyttetur til sommeren eller sitter vi fremdeles inne i husene våre og bidrar til at kurven flater ut? Anonymkode: b21b8...ff5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Jeg leste de har bestemt å legge ned et permanent forbud mot hytter pga tilstandene som har oppstått i forbindelse med corona. Anonymkode: f1507...f73 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Tror det fort kan være til høst/vinter. Det er mange som blir påvirket av at vi har forbud og nedstenging av alt. At folk ikke får dra på hytta er den minste utfordringen. Kreftoperasjoner ol. som blir utsatt pga. de ikke har kapasitet på sykehuset, det er et større problem. For da ikke snakke om alle dem som er smittet, som havner på sykehuset og som dør av denne sykdommen. Anonymkode: 63e65...52c 7
Kågebruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Vil tro at det blir mulig å reise på hytta til sommeren. Men spør Erna. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Man kan bry seg om kreftopererte på sykehus, samtidig som man ikke ønsker at ungen skal råtne inne i en blokkleilighet hele våren og sommeren, når man har en hytte som har vann, skog og alt et barn trenger. Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Og før jeg får refs for at vi bor i denne lille dritleiligheten midt i byen, så var planen å flytte i sommerferien, de planene ble lagt på is som føle av at jeg ble permittert. Jeg håper inderlig vi kan dra på hytta i sommer. Anonymkode: 1f004...7cb 29
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste de har bestemt å legge ned et permanent forbud mot hytter pga tilstandene som har oppstått i forbindelse med corona. Anonymkode: f1507...f73 🤦♀️ Anonymkode: 68a79...065 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Tiltakene skal vare i minst 18 mnd. Anonymkode: 0e04c...9cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan bry seg om kreftopererte på sykehus, samtidig som man ikke ønsker at ungen skal råtne inne i en blokkleilighet hele våren og sommeren, når man har en hytte som har vann, skog og alt et barn trenger. Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Og før jeg får refs for at vi bor i denne lille dritleiligheten midt i byen, så var planen å flytte i sommerferien, de planene ble lagt på is som føle av at jeg ble permittert. Jeg håper inderlig vi kan dra på hytta i sommer. Anonymkode: 1f004...7cb Det er hytteforbud, slik at små sykehus ikke skal fylles opp av syke hytteeiere. Om hytteeiere forblir hjemme så får kanskje pasienter operasjonen sin litt før, da sykehuset ikke fylles opp av andre. De to tingene henger kanskje faktisk litt sammen Anonymkode: 63e65...52c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tiltakene skal vare i minst 18 mnd. Anonymkode: 0e04c...9cc Noen av tiltakene, ikke alle. 12-18 mnd - kanskje. Anonymkode: 68a79...065 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hytteforbud, slik at små sykehus ikke skal fylles opp av syke hytteeiere. Om hytteeiere forblir hjemme så får kanskje pasienter operasjonen sin litt før, da sykehuset ikke fylles opp av andre. De to tingene henger kanskje faktisk litt sammen Anonymkode: 63e65...52c Småsykehusene ble nedlagt for 10 år siden. Det er snakk om helsetjenesten i småkommuner. Nå er det faktisk ikke slik at å bo på hytte medfører flere smittede enn om de samme folkene hadde holdt seg i byen, heller tvert om. Det er bare snakk om hvor disse folkene vil oppholde seg dersom de blir syke. Anonymkode: b12a8...873 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan bry seg om kreftopererte på sykehus, samtidig som man ikke ønsker at ungen skal råtne inne i en blokkleilighet hele våren og sommeren, når man har en hytte som har vann, skog og alt et barn trenger. Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Og før jeg får refs for at vi bor i denne lille dritleiligheten midt i byen, så var planen å flytte i sommerferien, de planene ble lagt på is som føle av at jeg ble permittert. Jeg håper inderlig vi kan dra på hytta i sommer. Anonymkode: 1f004...7cb Hvis situasjonen vedvarer så kan du jo selge hytta og få råd til å flytte Anonymkode: 5adb1...3e5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis situasjonen vedvarer så kan du jo selge hytta og få råd til å flytte Anonymkode: 5adb1...3e5 Hvem vil kjøpe ei hytte det ikke er lov å bruke??? Anonymkode: 2effa...49c 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 Jeg ser ikke for meg at de kan slacke så mye på tiltakene før flokkimmuniteten er stor nok eller vi har medisiner. Anonymkode: da86d...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem vil kjøpe ei hytte det ikke er lov å bruke??? Anonymkode: 2effa...49c forbudet vil ikke vare evig! jeg og andre er ute og titter. hvis alle tenker som deg så kan det jo hende prisene faller! Men hadde jeg hatt hytte så hadde jeg beholdt den og holdt ut situasjonen. hvis dette forbudet vedvarer så går nok folk til sak! Anonymkode: 5adb1...3e5 1
Druid Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, blir det noe hyttetur til sommeren eller sitter vi fremdeles inne i husene våre og bidrar til at kurven flater ut? Anonymkode: b21b8...ff5 Jeg forventer at hytteforbudet blir fjernet etter påske. Det er vanskelig å forsvare det basert på den offisielle grunnen utenfor sesong. Og det har større smittevern funksjon enn risiko mot helsedekningen på dette tidspunktet. 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Litt off topic. Det kan jo bli vanskelig for folk å beholde hyttene sine, hvis de er belånte og arbeidsledigheten forblir høy... Anonymkode: b21b8...ff5 3
prt90 Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Corona kommer jo ikke til å bli noe mindre farlig før noen eventuelt klarer å lage en vaksine. Hvis man mener at hytteforbudet er fornuftig i dag, så bør det videreføres frem til vi har en vaksine. Den er nok tidligst klar om 18 måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Hva er det med dette hyttemaset? Vi har selv en hytte/sommerhus vi gledet oss veldig til å reise til i sommer. Har ikke vært der på noen år pga forskjellige omstendigheter. Den ligger 70 mil unna, og vi burde absolutt vært der og kikket om alt er i orden der. Men nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om vi får reist, vi snakker om folk som blir alvorlig syke og mange som dør. Alvorlig talt, dette er bare materielle goder som betyr veldig lite i det store bildet. Jeg opplever at mange blir utrolig egoistiske og sneversynte. Drit nå i hytta, den står mest sannsynlig der når dette en dag er over. Vær kreative og finn på noe annet. Anonymkode: 75ca0...b4e 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tiltakene skal vare i minst 18 mnd. Anonymkode: 0e04c...9cc Nei, det vil trolig ta 18 mnd å gjenopprette normalen. Restriksjoner vil løftes og endres Kanskje noe av det siste som løftest er tette kulturtilbud, matfestivaler, store konserter og restriksjoner om plass i restauranter og kollektivtransport. Samt råd om å holde kontakt til minimum utendørs med fremmede. Men gradvis vil de slippe opp. Det blir ikke som nå, også slår de på en bryter en mandag i september 2021 og plukker opp tråden fra 13 mars i år. Anonymkode: 1106a...46e 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 Problemet er at det blir litt vanskelig å fjerne hytteforbudet uten å innrømme at det var bare tull i utgangspunktet. Venter spent på hva forklaringen på at det plutselig ikke skal være nødvendig lenger skal bli 😄 Anonymkode: e64c5...cdc 10
Anbefalte innlegg