Gå til innhold

Hvordan overtale legen til å teste meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i tre dager hatt masse symptomer, men vet jo selvsagt ikke om jeg er koronasyk eller om det er noe annet. Er ikke i risikogruppen, men har små barn, og å ligge isolert på soverommet uten kontakt med dem føles ganske meningsløst hvis IKKE det er korona jeg har. Kan jeg prøve å få meg testet, eller blir jeg bare møtt med sure miner?

Anonymkode: cdd12...a21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bli testet, Ts? :klo: 
Uavhengig av om du har covid-19, influensa, forkjølelse, tuberkulose eller pest så må du jo isolere deg selv fra familien til du er frisk. Det gjør vi jo alle så langt vi kan når vi er syke. Alternativet er jo å belemre ungene med influensa bare fordi mamma kjedet seg? 

Anonymkode: 7824f...9d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke teste deg. Men du trenger vel ikke isolere deg fra barna dine? Tror ikke det er anbefalt, spesielt hvis de er små 

Anonymkode: 57ae6...5be

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i tre dager hatt masse symptomer, men vet jo selvsagt ikke om jeg er koronasyk eller om det er noe annet. Er ikke i risikogruppen, men har små barn, og å ligge isolert på soverommet uten kontakt med dem føles ganske meningsløst hvis IKKE det er korona jeg har. Kan jeg prøve å få meg testet, eller blir jeg bare møtt med sure miner?

Anonymkode: cdd12...a21

Og hva mener du vil endre seg med en test? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv.

Men husk at testen ofte viser feil resultat. Dvs: Falske negativer er vanlige. En del test kits i UK har dessuten vært kontaminert med viruset.

Anonymkode: 8f14c...afd

Så hjelpsom du er da. La oss bare slutte å teste noen i det hele tatt da tenker du? 😏

Anonymkode: c20af...b88

• Opprett ny...