Gå til innhold

Tørre hender - fuktighetskrem or no?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig tørre hender for tiden. Det kom spesielt etter jeg begynte å jobbe hjemmefra for noen uker siden, kanskje fordi jeg nå er mer hjemme/inne enn jeg pleier. Jeg har en god fuktighetskrem (Cosmica), men den virker bare for en kort periode og jeg må smøre meg flere ganger om dagen.

Jeg har hørt at man skal være forsiktig med fuktighetskrem fordi utstrakt bruk kan gjøre at huden selv slutter å produsere fukt. Så jeg er usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Fortsette å bruke fuktighetskrem flere ganger om dagen eller bare stå i det og vente på at huden ordner opp selv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt til Spenol.

Anonymkode: b1d5e...a75

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt til Spenol.

Anonymkode: b1d5e...a75

Hvorfor det?

Skrevet

Apobase er grei, du får den i to styrker (fettinnhold). Cera Ve er også fin og man føler seg ikke klissete. Begge fås på apoteket. Av og til bruker jeg coscoa (helsekost, kokosolje). 

Tror jeg ville smurt hendene de første dagene. Drikk mye vann. 

Skrevet
20 timer siden, Jytte skrev:

Apobase er grei, du får den i to styrker (fettinnhold). Cera Ve er også fin og man føler seg ikke klissete. Begge fås på apoteket. Av og til bruker jeg coscoa (helsekost, kokosolje). 

Tror jeg ville smurt hendene de første dagene. Drikk mye vann. 

Tenker du disse er bedre enn Cosmica?

AnonymBruker
Skrevet

Neutrogena Norwegian hand cream.

Anonymkode: 21eeb...c10

Skrevet
2 timer siden, Nudeldama skrev:

Tenker du disse er bedre enn Cosmica?

Ja definitivt, men nå er det mange år siden jeg brukte cosmica så det er vanskelig å si hva jeg ville ment i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...