Gå til innhold

Hvilken Nintendo til barn 6-10 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett på switch, men ser Coop kommende uke har tilbud på switch lite. Guttungen ønsker seg veldig Nintendo for å prøve zelda og super mario blant annet. Jeg har ikke peiling på spill og konsoller.. Hva er brukbart, og holdbart? Er det en annen type som er mer verdt å se på?

Anonymkode: 35d6a...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Har ikke peiling på spill, men har to barn som ønsker seg spill, de er 7-9 år. Ene barnet snakker mye om mine craft. Kan det spilles på Nintendo? 

Tenker det er rette tiden å kjøpe det nå siden de kjeder deg mye hjemme 😕

Anonymkode: c1614...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig switch kan kobles opp mot tv-en, mens switch lite kan kun brukes som håndholdt. 
 

Litt avhengig av alder så ville jeg ikke latt et lite barn spille Zelda breath of The wild. Men Zelda Links awakening er mere barnevennlig :) 

Anonymkode: 9ee6f...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme. Har ikke peiling på spill, men har to barn som ønsker seg spill, de er 7-9 år. Ene barnet snakker mye om mine craft. Kan det spilles på Nintendo? 

Tenker det er rette tiden å kjøpe det nå siden de kjeder deg mye hjemme 😕

Anonymkode: c1614...ebf

Vår spiller minecraft på iPad ihvertfall. :) 

Anonymkode: 35d6a...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal ha fra _Nintendo så ville jeg valgt vanlig Switch, flere muligheter da.

Der for dere alt fra Mario til Minecraft. :) 

Minecraft kan man spille på alt som er, vi har det på telefon, ipad, pc, ps4 og switch.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendo Switch ville jeg valg, da den kan brukes som konsoll til tv eller som håndholdt konsoll. Nintendo light er kun mulig å bruke håndholdt. Den er litt mindre og «enklere» å ta me seg, men føler ikke det veier opp for at den ikke kan kobles til tv.

Anonymkode: d5fe3...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig switch kan kobles opp mot tv-en, mens switch lite kan kun brukes som håndholdt. 
 

Litt avhengig av alder så ville jeg ikke latt et lite barn spille Zelda breath of The wild. Men Zelda Links awakening er mere barnevennlig :) 

Anonymkode: 9ee6f...ea8

Min datter på syv spiller breath of the wild. Jeg synes det er vesentlig forskjell på "fantasy-slossing" vs vold i spill ala fortnite, hvis det var det du tenkte på. 

Anonymkode: f3fa9...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på syv spiller breath of the wild. Jeg synes det er vesentlig forskjell på "fantasy-slossing" vs vold i spill ala fortnite, hvis det var det du tenkte på. 

Anonymkode: f3fa9...a26

BOTW er helt uskyldig. Moblinene er ikke mer skremmende enn Donald:-)

Anonymkode: d45d4...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på syv spiller breath of the wild. Jeg synes det er vesentlig forskjell på "fantasy-slossing" vs vold i spill ala fortnite, hvis det var det du tenkte på. 

Anonymkode: f3fa9...a26

Jeg som er godt over 30, og er vokst opp med Zelda synes den er skummel til tider. 
Og så har den aldersgrense på 12 år. Links awakening har 7 år

Anonymkode: 9ee6f...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min datter på syv spiller breath of the wild. Jeg synes det er vesentlig forskjell på "fantasy-slossing" vs vold i spill ala fortnite, hvis det var det du tenkte på. 

Anonymkode: f3fa9...a26

Fortnite ser jo ut som en Pixar-film. Ville ikke latt barn spille Call of Duty eller Apex Legends, men synes Fortnite og Overwatch er innafor.

Anonymkode: 4a969...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som er godt over 30, og er vokst opp med Zelda synes den er skummel til tider. 
Og så har den aldersgrense på 12 år. Links awakening har 7 år

Anonymkode: 9ee6f...ea8

Jeg har også vokst opp med Zelda, og selv om jeg synes zombiene i OOT var skumle, var det likevel en bitteliten del av en hel fantastisk spillverden jeg fikk masse utav. Synes Botw er snillere enn det, selv om links awakening absolutt er det snilleste. Disse aldersgrensene går ikke bare på vold, skrekk o.l, men er også en veiledning på hva slags kompleksitet man kan forvente seg av spillet og hvilke aldersgruppe som kan klare det. 

Anonymkode: f3fa9...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...