Gå til innhold

Trenger inspirasjon til hobby

Friendss

Anbefalte innlegg

Hva  er din hobby og hvorfor? kjeder meg, inspirer meg. 

Endret av Friendss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikking, fordi det hjelper meg med å koble av etter en dag med masse pensum :) 

evt så leser jeg tidvis mye bøker, men det er stort sett når jeg ikke studerer, så mest om sommeren, elsker å la tankene fly inn i fantasiens verden en stund 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hekling (koble av)

Strikking (lage noe fint og nyttig)

Nålefilting (få ut litt aggresjon)

Anonymkode: 54ce6...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør mye forskjellig, men felles er vel at jeg liker å skape ting:) Så jeg syr, alt fra klær til hårstrikk og handlenett, men primært klær. Rett og slett fordi jeg er så kresen at å handle klær er en større utfordring enn å sy selv :fnise: I dag brukte jeg hama-perler til å lage pacman og kompani for å ha i vinduet, malte eggeskall her om dagen, laget et brettspill basert på intern humor mellom meg og en venninne, maler litt, tegner(digitalt), skriver(prøver på bok), liker også litt animasjon og koding av enkle spill. Alle de digitale hobbyene er jo i tillegg gratis å drive med og resten er ikke akkurat veldig dyrt:P

Anonymkode: 00a0c...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gjør mye forskjellig, men felles er vel at jeg liker å skape ting:) Så jeg syr, alt fra klær til hårstrikk og handlenett, men primært klær. Rett og slett fordi jeg er så kresen at å handle klær er en større utfordring enn å sy selv :fnise: I dag brukte jeg hama-perler til å lage pacman og kompani for å ha i vinduet, malte eggeskall her om dagen, laget et brettspill basert på intern humor mellom meg og en venninne, maler litt, tegner(digitalt), skriver(prøver på bok), liker også litt animasjon og koding av enkle spill. Alle de digitale hobbyene er jo i tillegg gratis å drive med og resten er ikke akkurat veldig dyrt:P

Så kreativ som du høres ut, har jeg på følelsen av at det du skriver, kan bli riktig bra; hva handler boken om ...?

For min del skriver jeg svært lite i forhold til tidligere, men noe blir det jo - som mitt vesle bidrag til dette eventyret her i forumet.

Lykke til med skrivingen og kreativiteten for øvrig, og stå på videre! smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- B.

Anonymkode: eee3b...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage såpe og fargelegge... De bøkene for voksne altså! 😄 lage pene foto album? Koselig å tenke på familie nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kreativ som du høres ut, har jeg på følelsen av at det du skriver, kan bli riktig bra; hva handler boken om ...?

For min del skriver jeg svært lite i forhold til tidligere, men noe blir det jo - som mitt vesle bidrag til dette eventyret her i forumet.

Lykke til med skrivingen og kreativiteten for øvrig, og stå på videre! smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- B.

Anonymkode: eee3b...bcb

Takker!:D Jeg skriver litt forskjellig, men hovedsakelig fantasy og scifi. Men har prøvd meg på grøsserkrim og skrekk også, mest for morro skyld. En fantasybok er dog babyen min:P For å si litt om handlingen uten å avsløre for mye, er at helten risikerer å gå samme skjebne i møte som skurken alt har vært gjennom(og som helt ærlig er grusom), særlig om helten bekjemper skurken:P Men har litt problemer å komme i gang igjen etter jeg møtte den berømte veggen i 2017:\
Men om du liker å skrive, sjekk ut Wattpad:) Tror den eksisterer på norsk nå(jeg skriver på engelsk).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler, tegner, fotograferer og lager keramikk. Syr og broderer også litt, og trener og skyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å veve, det er så mye kult man kan lage på forskjellige vever! Vever alt fra tekstiler til komagbånd(på grindvev), og det gir meg skikkelig ro. Liker også å sy og strikke og har alltid et strikkeprosjekt så jeg kan sitte og kope foran tv-en og fortsatt føle at jeg gjør noe haha. Jeg spiller også mye musikk hjemme, og lærte meg å spille trekkspill i fjor, det er veldig artig! Endelig fant jeg et instrument som jeg kunne være både solist, akkopagni og synge samtidig med, som også er et mobilt instrument! Piano ga meg litt av det samme, men å føle at instrumentet puster med deg og det at det går an å ta med seg ut av stua gjør trekkspillet til en soleklar vinner i mine øyne! Jeg driver og og samler meg opp planter, og lærer meg så mye jeg kan om de forskjellige artene. + At jeg lager kjøkkenhage på sommerhalvåret! Av alt jeg sår liker jeg å sylte ned og lage fremtidige julegaver osv. Elsker å gå og surre med mitt!

Anonymkode: 4bd65...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å ha masse forskjellig å styre med, pluss lære meg noe nytt og bli flinkere til noe. Gjør alt i perioder.

Noe av det jeg driver med: 

Fargelegging, 

Lese bøker

Kryssord

Dyrke hage (Nå er det dette jeg holder på med). Lære, bli bedre og dulle med. 

Strikke. (Og noe jeg prøver å bli bedre på, og lære nye teknikker. Lagt det litt på hylla for andre prosjekter). 

Kokkelering. 

Puslespill. (Koronatidens høydepunkt. Moro, jeg gjør dette med barna mine).

Jeg har hatt tre tette små barn, som nå klarer seg mye mer selv, med egne liv. Så har plutselig veldig mye mer fritid, og da ble det mange hobbyer på en gang. Klarer ikke velge noe. Deilig å endelig kunne gjøre litt mer ting man vil. Før hadde jeg bare tid til noe, og aldri lære noe nytt. 

Anonymkode: 588f3...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
AnonymBruker

Mye kreative hobbyer hos meg også:

Strikking

Hekling

Spinning

Slå nupereller

Brodering

Anonymkode: 11f32...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strikking og hekling ble for tidkrevende, dessuten har jeg sykdom i hendene som gjør slikt vanskelig i lengden.

Men, jeg syr nå. Har to maskiner og kan lage flere plagg i uken. Det er ganske praktisk, spesielt med barn som vokser som ugress :)

Kjøper for det meste mønster fra utenlandske sider, de er billigere og ofte bedre forklaringer enn norske. Mønstrene kan brukes om og om igjen. Printer mønstrene ut i pdf, og justerer og klipper slik man ønsker de skal være :)

Anonymkode: 7bd03...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 13.01, Friendss skrev:

Hva  er din hobby og hvorfor? kjeder meg, inspirer meg. 

Friluftsliv :) Ikke for å gå på de høyeste toppene, ikke for å vise meg frem. Men for å komme meg ut og få frisk luft! Lære meg å klare meg ute godt, overnatte ute i telt og hengekøye bare lytte til naturen og oppleve nye steder. Alene eller sammen med andre. Planlegge turen er halve moroa. Finne greit utstyr som ikke koster skjorten, men som gjør turene vellykket. Er ikke en veldig dyr hobby fordi ustyrsortimentet kan begrenses og skal holdes nede. Og det kan utvides og fornyes over tid. Store deler av voksenlivet hadde jeg ikke tid til dette, når har jeg mer tid og er "fri" fra de mange forpliktelsene som var. Så har har fått helt dilla på turer og friluftsliv :) Ikke bare en hobby men kan også bli en livsstil. Så får man masse trim også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 15.14, youcancallmejune skrev:

Jeg maler, tegner, fotograferer og lager keramikk. Syr og broderer også litt, og trener og skyter. 

Hvordan lager du keramikk? Har du dreieskive, ovn ...? Har veldig lyst til å drive med dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...