Gå til innhold

Treningsrom i kjellerbod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har forsøkt å innrede kjellerbod til treningsrom?

Har litt lyst til å prøve, men det er ikke et ideellt rom for å lage det. Det er litt trangt, men har målt opp og det skal være plass til det nødvendige av stang, osv.

Anonymkode: 3e8a3...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har eget treningsrom ja. Nå ligger det vekter i hele kjellerstua i tillegg her da for bedre plass. Det er uansett fort gjort å rydde hvis det kommer folk på besøk. Om det ligger noen hantler der så tror jeg det går greit. Folk vet jo hva jeg driver med så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, ganske god plass egentlig - kanskje 10 kvadrat? Har en ribbevegg, gulvet har matter og har plass til å bevege meg litt :) Eneste negative er kulden, men den merkes ikke om man varmer godt opp.

Anonymkode: 8a40d...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker på er om det er mulig å lufte ut rommet? Kan bli noe "tett luft" hvis ikke. 

Anonymkode: 2dd9c...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig hos meg.

TS

Anonymkode: 3e8a3...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker på er om det er mulig å lufte ut rommet? Kan bli noe "tett luft" hvis ikke. 

Anonymkode: 2dd9c...ed1

Til styrketrening for én person tipper jeg det skal gå ganske greit med luften, hvis det er OK luft i utgangspunktet. Det hadde selvsagt vært verre med tredemølle, wattsykkel/rulle eller andre kondisjonsapparater 😅

Anonymkode: ea25a...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er heldig som har denne muligheten! Jeg vurderte å kjøpe utstyr å ha i stua, men ombestemte meg i siste liten og bruke angreretten, fordi jeg tenkte at det var å "dra det litt langt". Å ha squat-stativ og benk og o.l. ville oppta for mye plass.

Men slik som det utvikler seg nå så kanskje jeg burde ha gått for det likevel. Ser jo ikke ut som treningssentrene er noe å basere seg på de neste 18mnd minst...

Anonymkode: c5edd...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du legger i bod. For meg er det noe som er i en blokk, men det kan jo fungere det og. Jeg har treningsrom i kjelleren som er ca 10 kvadratmeter. Der har jeg det meste av det jeg trenger til styrketrening med stativ, noen hantler og litt annet stæsj. Viktig å tenke på underlaget du har og lengde på stanga. For meg ble for eksempel en 220 stang altfor plasskrevende så jeg gikk for 180 som er vanlig damestang. De 40 cm har mye å si for plassen. Hvis du gjør litt markløft, push ups og sånne ting er det viktig å planlegge litt ok med gulvplass også. Tenk også på underlaget og om du trenger gulv. 

Anonymkode: 0dc70...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...