Gå til innhold

Hva er det med meg om dagen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke legge skjul på at situasjonen Vi står i er tung og krevende også for meg. Jeg har riktignok ikke den biten med barn å måtte forholde meg til. Men jeg har spesielt siste uken tatt meg selv i å ha reaksjonsmåter jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg føler jeg har mistet meg selv. For å beskrive noen:

- Har ikke matlyst og spiser lite, men virker som jeg går opp i vekt(??), noe som ikke hjelper på selvfølelsen 

- blir irritert på musikken jeg spiller i bakgrunnen (at en setning for eks nevnes igjen og igjen og igjen) 

- blir irritert over all støy som varer mer enn to minutter, også min egen støvsuger 

- har ikke lyst til å gå tur med venner 

- klarer ikke skrive på masteroppgaven min. Klarer ikke samle hodet 

- tenker på fremtiden og syntes den virker bare dårlig 

Hvorfor har jeg blitt slik nå? Jeg har bestandig slitt med lav selvfølelse. De to første ukene med strenge tiltak var jeg mest urolig, stresset og på høygir. Nå har jeg ikke like stort behov for å lese nyheter hvert tiende minutt, men blir fremdeles redd når alt jeg hører og leser og ser rundt meg er preget av dette. 

har noen her noen gode råd til hvordan jeg skal håndtere dette? Prøver å tvinge meg selv ut på en gåtur om dagen.

Anonymkode: a634f...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er deprimert. Noen blir irritable av å være det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Kanskje du er deprimert. Noen blir irritable av å være det.

Hm, ja. Syntes det er en merkelig tilstand å være i 

Skrevet

Jeg føler du høres ut som meg og en del venner av meg atm. Denne tiden er veldig tung for oss alle. Første uka var mest stress og lengsel. Andre uken var å prøve å begrense nyhetstitting og prøve å være optimist. 

Nå begynner ting å kanskje bli "kjedelig" og kanskje mer irreterende. 

Jeg er en veldig ekstrovert person av meg. Ofte ute med folk og drar på shopping og cafe. Og føler sakte men sikkert at en form for "depresjon" kommer snikende.

Jeg tror det du opplever er å være påvirket av den tunge tiden vi er i. Det tærer veldig på mange av oss. 

Jeg syntes det er utrolig bra du prøver å tvinge deg til å gå turer, dette viser du er veldig oppegående og vet hva som er best for deg❤ Skulle det bli verre så kan du prøve å ta kontakt med noen som du vet forstår

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Oddy skrev:

Jeg føler du høres ut som meg og en del venner av meg atm. Denne tiden er veldig tung for oss alle. Første uka var mest stress og lengsel. Andre uken var å prøve å begrense nyhetstitting og prøve å være optimist. 

Nå begynner ting å kanskje bli "kjedelig" og kanskje mer irreterende. 

Jeg er en veldig ekstrovert person av meg. Ofte ute med folk og drar på shopping og cafe. Og føler sakte men sikkert at en form for "depresjon" kommer snikende.

Jeg tror det du opplever er å være påvirket av den tunge tiden vi er i. Det tærer veldig på mange av oss. 

Jeg syntes det er utrolig bra du prøver å tvinge deg til å gå turer, dette viser du er veldig oppegående og vet hva som er best for deg❤ Skulle det bli verre så kan du prøve å ta kontakt med noen som du vet forstår

Takk for så fine ord. Ja, jeg vet vi er mange som er i samme båt som dagen. Det må være spesielt tungt for deg og andre som er mer ekstroverte av dere. Selv er jeg ikke det, men en isolasjon slik som denne tærer på likevel. 
Ja, jeg kan bruke en hel dag på å klare å kle meg og gå tur - men har fremdeles til gode å angre på en. 
Ta vare❤️

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for så fine ord. Ja, jeg vet vi er mange som er i samme båt som dagen. Det må være spesielt tungt for deg og andre som er mer ekstroverte av dere. Selv er jeg ikke det, men en isolasjon slik som denne tærer på likevel. 
Ja, jeg kan bruke en hel dag på å klare å kle meg og gå tur - men har fremdeles til gode å angre på en. 
Ta vare❤️

Samme til deg ts❤ samme kommer vi oss ut av mørket😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...