Gå til innhold

Turbukse


Tinkiwinkiii

Anbefalte innlegg

Noen jenter/damer som har tips til en turbukse som er veldig behagelig på,stretchy og som ser fin ut på? :) Gjerne for de med litt "god" rumpe og lår og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har denne: https://www.fjellsport.no/norrona-svalbard-flex1-pants-w-indigo-night.html?channable=e79947.OTY5NjUx&gclid=EAIaIQobChMI6cvWvuXP6AIVFqqaCh3jpw4wEAQYBSABEgL6NPD_BwE

Er kjempefornøyd. Den er behagelig, sitter veldig pent på og er strechy.

En lignende, men lettere variant er denne: https://www.fjellsport.no/norrona-bitihorn-lightweight-pants-w-elmwood.html?refSrc=588058&nosto=nosto-page-product4

Jeg skal kjøpe den til sommeren, tenker jeg.

Anonymkode: 119d6...48f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt kort i bena, så jeg sverger til Stormberg sine, som kommer med to benlengder. Så får jeg de formsykke knærne på knærne, og ikke på skinnbenet.

Anonymkode: 8c3bc...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Tufte turbukse, den er i bomull med litt stretch. Sitter veldig godt på, fine detaljer og veldig behagelig bukse. Litt små størrelser, så man må kanskje bestille en størrelse større enn vanlig.

Anonymkode: bd795...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans! Bergans sine modeller er litt "romslige" så jeg ville dratt til butikk og prøvd Bergans turbukser.

Anonymkode: e9112...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellreven Keb! Ingen over, ingen ved siden av!

Den er både stretchy på de rette stedene og veldig slitesterk der det trengs. God lufting, godt med lommer, mange fine farger, god passform og kommer i både curvy og vanlig variant. 

Nå kommer det jo an på hva slags tur du skal bruke den til, men i hvertfall til  friluftsliv eller skikkelige dagsturer er denne helt fantastisk! 

Anonymkode: e9fa9...1f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fjellreven Keb! Ingen over, ingen ved siden av!

Den er både stretchy på de rette stedene og veldig slitesterk der det trengs. God lufting, godt med lommer, mange fine farger, god passform og kommer i både curvy og vanlig variant. 

Nå kommer det jo an på hva slags tur du skal bruke den til, men i hvertfall til  friluftsliv eller skikkelige dagsturer er denne helt fantastisk! 

Anonymkode: e9fa9...1f3

Det største problemet med Keb er at den er så innmari stygg...

Anonymkode: 119d6...48f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det største problemet med Keb er at den er så innmari stygg...

Anonymkode: 119d6...48f

Godt smaken er som baken. Jeg syntes de er de fineste turbuksene.

Har 5 stykker 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det største problemet med Keb er at den er så innmari stygg...

Anonymkode: 119d6...48f

Og så er de laget for dverger 😏

Anonymkode: f79b7...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har denne: https://www.fjellsport.no/norrona-svalbard-flex1-pants-w-indigo-night.html?channable=e79947.OTY5NjUx&gclid=EAIaIQobChMI6cvWvuXP6AIVFqqaCh3jpw4wEAQYBSABEgL6NPD_BwE

Er kjempefornøyd. Den er behagelig, sitter veldig pent på og er strechy.

En lignende, men lettere variant er denne: https://www.fjellsport.no/norrona-bitihorn-lightweight-pants-w-elmwood.html?refSrc=588058&nosto=nosto-page-product4

Jeg skal kjøpe den til sommeren, tenker jeg.

Anonymkode: 119d6...48f

Tusen tusen takk for tips!😀🙏Skal sjekke de ut!Er disse modellene lange?Jeg er bare 1.58 i høyde.☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ofte tur i en varm vintertights på våren feks fra Swix. Kan brukes under skibukser om vinteren 

Anonymkode: 2609c...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Tinkiwinkiii skrev:

Tusen tusen takk for tips!😀🙏Skal sjekke de ut!Er disse modellene lange?Jeg er bare 1.58 i høyde.☺️

Jeg er 1,67 og (dessverre) kort i beina, og ble veldig positivt overrasket over lengden på Svalbard i alle fall. Den er liksom akkurat passe. Jeg bestiller meg en Bitihorn nå, håper det samme gjelder der. (Synes de nye fargene er fryktelig kjedelige, så jeg har sporet opp en utgått farge, grønn.)

Anonymkode: 119d6...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så er de laget for dverger 😏

Anonymkode: f79b7...5b1

? Eneste turbuksa som er noenlunde lang nok til meg? Har prøvd ti forskjellige merker, og den var definitivt den med lengst ben i regular (ikke short eller curvy).

Anonymkode: 33151...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

? Eneste turbuksa som er noenlunde lang nok til meg? Har prøvd ti forskjellige merker, og den var definitivt den med lengst ben i regular (ikke short eller curvy).

Anonymkode: 33151...fa0

Eventuelt du kan kjøpe den største str i barne str. Jeg er også lav og skibuksa mi er største barnestr i Swix

Anonymkode: 2609c...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt du kan kjøpe den største str i barne str. Jeg er også lav og skibuksa mi er største barnestr i Swix

Anonymkode: 2609c...fc8

det er en dårlig løsning for de fleste. Hvis du er en litt spinkel type uten noe særlig kurver så går det kanskje. Men de fleste vil nok oppleve at barnemodeller har en helt annen fasong, selv om de største barnestørrelsene er lik de minste voksenstørrelselsene. Eksempel: Str 164/16 år er nokså likt str 36/small. Men den store barnestørrelsen har ofte en annen fasong enn den lille damestørrelsen. Husker min datter måtte over på small og str 36 i 14-årsalderen - str 16 år ble bare helt feil selv om hun forsåvidt klarte å klemme seg oppi.

Anonymkode: 8c3bc...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt du kan kjøpe den største str i barne str. Jeg er også lav og skibuksa mi er største barnestr i Swix

Anonymkode: 2609c...fc8

Jeg mente at fjellreven er det eneste merket som er lang nok i beina uten å bli for stort over rumpa, så forstod ikke hvorfor kortvokste skulle bruke den buksen... (med mindre man kjøper den korte versjonen). 

Det geniale med fjellreven er jo nettopp at det kommer i flere størrelser, lengder og modeller... for alle oss som ikke har standardkroppen. 

Anonymkode: 33151...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Går ofte tur i en varm vintertights på våren feks fra Swix. Kan brukes under skibukser om vinteren 

Anonymkode: 2609c...fc8

Tusen takk for tips!!😊👍🏻🙏🏻

Har du navn på en modell fra Swix  som er favoritt?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 12.46, AnonymBruker skrev:

jeg er litt kort i bena, så jeg sverger til Stormberg sine, som kommer med to benlengder. Så får jeg de formsykke knærne på knærne, og ikke på skinnbenet.

Anonymkode: 8c3bc...d45

Tusen takk for tips!😊🙏🏻👍🏻

Har du navn på noen modell-favoritt fra Stormberg som passer de med korte bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...