JennieB Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Jeg er blodgiver og skal etter planen gi blod rett over påske. Jeg merker at jeg er skeptisk til å dra på sykehuset og være i nærkontakt med den som skal ordne tappingen. Sykehuset sier de har rutiner der ansatte drar hjem med en gang de får symptomer, men man er jo smittebærer flere dager før man får symptomer. Jeg har en blodtype de har stort behov for, føler jeg burde bidra, men er veldig redd for å havne i karantene eller å bli syk. Hva tenker andre, ville dere vært bekymret for å gi blod nå?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, JennieB skrev: Jeg er blodgiver og skal etter planen gi blod rett over påske. Jeg merker at jeg er skeptisk til å dra på sykehuset og være i nærkontakt med den som skal ordne tappingen. Sykehuset sier de har rutiner der ansatte drar hjem med en gang de får symptomer, men man er jo smittebærer flere dager før man får symptomer. Jeg har en blodtype de har stort behov for, føler jeg burde bidra, men er veldig redd for å havne i karantene eller å bli syk. Hva tenker andre, ville dere vært bekymret for å gi blod nå? Hvor egoistisk er der mulig å bli?? Du kan redde liv om du gir blod å du sutrer om at du kan få en liten corona forkjølese av det! Er helt sjokkert over hvor egoistisk folk er! Anonymkode: dd0e6...390
JennieB Skrevet 4. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor egoistisk er der mulig å bli?? Du kan redde liv om du gir blod å du sutrer om at du kan få en liten corona forkjølese av det! Er helt sjokkert over hvor egoistisk folk er! Anonymkode: dd0e6...390 Hva vet du om det er egoistisk motivert? Du vet ingenting om hvorfor jeg er bekymret for å havne i karantene eller å bli syk. Det handler ikke om meg, men ansvar jeg har for andre som jeg ikke kan følge opp i karantene. 2
Missbehave Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 Hvis du eller noen du er nær med, er i risikogruppe burde du vente. Hvis du er frisk og ikke omgås (nærkontakt) med noen i nærkontakt, kan du fint gi blod.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 9 minutter siden, JennieB skrev: Hva vet du om det er egoistisk motivert? Du vet ingenting om hvorfor jeg er bekymret for å havne i karantene eller å bli syk. Det handler ikke om meg, men ansvar jeg har for andre som jeg ikke kan følge opp i karantene. Jo du er redd for noen uker hjemme med tett nese og litt hoste. Anonymkode: dd0e6...390
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 Har de andre steder du kan gå for å donere blod? Blodbuss e.l? Anonymkode: 2bae2...a9f
JennieB Skrevet 4. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de andre steder du kan gå for å donere blod? Blodbuss e.l? Anonymkode: 2bae2...a9f Nei, må inn på sykehuset. Flere ansatte på sykehuset har smittet pasienter, de gikk på jobb og trodde de var friske. Derfor jeg er usikker. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo du er redd for noen uker hjemme med tett nese og litt hoste. Anonymkode: dd0e6...390 Så fint det må være å vite så mye om en person du aldri har hatt kontakt med før.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 Behovet for blod er mindre nå når planlagte inngrep avlyses. Du kan ta en telefon og høre om det fremdeles er behov. Anonymkode: f0894...222
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #9 Skrevet 4. april 2020 Det er absolutt lov å tenke på seg selv fremfor andre. Ts sier at h*an er blodgiver og dermed bidrar med å hjelpe andre. Om Ts er bekymret denne gangen så er det absolutt lov Anonymkode: bb5d0...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #10 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, JennieB skrev: Hva vet du om det er egoistisk motivert? Du vet ingenting om hvorfor jeg er bekymret for å havne i karantene eller å bli syk. Det handler ikke om meg, men ansvar jeg har for andre som jeg ikke kan følge opp i karantene. Du sa ikke at det var noen grunn, så sikkert derfor personen antok at det ikke var noen. Men med gode grunner, ville jeg nok blitt hjemme. Anonymkode: af874...a55
Anbefalte innlegg