Gå til innhold

Vasker dere bilen før EU-kontroll?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det var ikke det jeg skrev, nei.

Tror jeg med noen tusen utførte periodiske kjøretøykontroller bak meg faktisk vet litt om hva det dreier seg om.

Åja, så det er bare du som utfører EU-kontroller i Norge? Du har full oversikt over alle EU-kontroller som noensinne er gjort?

Om du leser hva jeg faktisk skriver, og ikke hva du tror jeg skriver, så vil du oppdage noe spennende; å vaske bilen KAN gjøre et utslag. Ikke "kommer til", "bør" eller "vil". Det kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, poli10 skrev:

Åja, så det er bare du som utfører EU-kontroller i Norge? Du har full oversikt over alle EU-kontroller som noensinne er gjort?

Om du leser hva jeg faktisk skriver, og ikke hva du tror jeg skriver, så vil du oppdage noe spennende; å vaske bilen KAN gjøre et utslag. Ikke "kommer til", "bør" eller "vil". Det kan.

Nei, det kan ikke gjøre utslag. Selv om du måtte tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan ikke gjøre utslag. Selv om du måtte tro det.

Jo, den menneskelige faktoren i en EU-kontroll kan absolutt gjøre et utslag, herr perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, poli10 skrev:

Jo, den menneskelige faktoren i en EU-kontroll kan absolutt gjøre et utslag, herr perfekt.

Si meg, hvordan ser du for deg at dette skulle gitt utslag på en periodisk kjøretøykontroll? Ta for deg hvordan et skittent dashbord skulle føre til annen vurdering f.eks?

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Si meg, hvordan ser du for deg at dette skulle gitt utslag på en periodisk kjøretøykontroll? Ta for deg hvordan et skittent dashbord skulle føre til annen vurdering f.eks?

Nei, jeg aner ikke hvorfor bilen jeg tok med på et verksted ikke EU-godkjente den mens et annet verksted gjorde det.

Jeg tipper det har noe med at mennesker utøver skjønn og ikke er perfekte å gjøre, men det visst enkelte som ikke har evnen til selvrefleksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, poli10 skrev:

Nei, jeg aner ikke hvorfor bilen jeg tok med på et verksted ikke EU-godkjente den mens et annet verksted gjorde det.

Jeg tipper det har noe med at mennesker utøver skjønn og ikke er perfekte å gjøre, men det visst enkelte som ikke har evnen til selvrefleksjon.

Det har nok bakgrunn i forskjellige vurderinger av feil og mangler, ikke i vurdering av hvor ren bilen er, da det selvsagt ikke betyr noen verdens ting for kontrollen. Det er nemlig ikke en "hvem har renest bil"-konkurranse.

Jeg er helt sikker på at kontrollpunkt som var gitt karakterer høyere enn null ikke kom med teksten "for skitten bil".

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Det har nok bakgrunn i forskjellige vurderinger av feil og mangler, ikke i vurdering av hvor ren bilen er, da det selvsagt ikke betyr noen verdens ting for kontrollen. Det er nemlig ikke en "hvem har renest bil"-konkurranse.

Det er helst sjukt at du ikke ser sammenhengen ut i fra hva du her sier...

Ola har en rævva dag. Bilen han skal sjekke har nettopp kjørt over et jorde og ser ut deretter. Inni er det like jævlig. Bilen ligger på grensa til å godkjennes, men Ola har en rævva dag som bare blir verre av han blir grisete av å sjekke bilen og kvalm av å være inni den, så han godkjenner den ikke.

Det er mulig du er en følelsesløs robot, men de fleste er ikke det. Ren bil er ikke en utløsende faktor, men det KAN han en innvirkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, poli10 skrev:

Det er helst sjukt at du ikke ser sammenhengen ut i fra hva du her sier...

Ola har en rævva dag. Bilen han skal sjekke har nettopp kjørt over et jorde og ser ut deretter. Inni er det like jævlig. Bilen ligger på grensa til å godkjennes, men Ola har en rævva dag som bare blir verre av han blir grisete av å sjekke bilen og kvalm av å være inni den, så han godkjenner den ikke.

Det er mulig du er en følelsesløs robot, men de fleste er ikke det. Ren bil er ikke en utløsende faktor, men det KAN han en innvirkning.

Som sagt betyr ikke dette noe for kontrollen. Kontrollørene vurderer profesjonelt, ikke følelsesmessig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Som sagt betyr ikke dette noe for kontrollen. Kontrollørene vurderer profesjonelt, ikke følelsesmessig.

Så hvordan ble bilen min godkjent på et verksted og ikke et annet?

Herrejemini hvor naiv du er. Det er gjort forskning på at dommere i retten dømmer strengere jo nærmere lunsjpausen det er, og de er også profesjonelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan ble bilen min godkjent på et verksted og ikke et annet?

Herrejemini hvor naiv du er. Det er gjort forskning på at dommere i retten dømmer strengere jo nærmere lunsjpausen det er, og de er også profesjonelle.

Det har jeg allerede forklart deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier altså at mekanikerne på det ene verkstedet er litt mindre profesjonelle enn det andre verkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Har du en dårlig dag? Du virker som en idiot.....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, poli10 skrev:

Så du sier altså at mekanikerne på det ene verkstedet er litt mindre profesjonelle enn det andre verkstedet?

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, delias skrev:

Har du en dårlig dag? Du virker som en idiot.....

Takk, det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Nope.

Men du sier jo de har spesifikke regler å forholde seg til. Ut i fra din snevre logikk så vil alle mekanikere følgelig komme til det samme resultatet.

Eventuelt finnes det individuelle forskjeller, noe jeg forsøker å få det begrensede intellektet ditt til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, poli10 skrev:

Men du sier jo de har spesifikke regler å forholde seg til. Ut i fra din snevre logikk så vil alle mekanikere følgelig komme til det samme resultatet.

Eventuelt finnes det individuelle forskjeller, noe jeg forsøker å få det begrensede intellektet ditt til å forstå.

Jepp, regler som ikke legger hvor skitten eller rotete bilen er til grunn for vurderingen. Nei, det er ut fra din feilaktige tolkning du kommer frem til det.

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Jepp, regler som ikke legger hvor skitten eller rotete bilen er til grunn for vurderingen. Nei, det er ut fra din feilaktige tolkning du kommer frem til det.

Så det du sier, er at norske verksteder har en helt sinnssvak rekruttering, der de har funnet supermennesker som ikke lar seg påvirke av følelser, dagsform, personlige oppfatninger osv.?

Dæven. Dette må virkelig frem i dagspressen, for jeg tipper at politiet, barnevernet, rettsvesenet, skatteetaten osv ønsker innsikt i denne rekrutteringen som resulterer i en ufeilbarlig arbeidsstokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier, er at norske verksteder har en helt sinnssvak rekruttering, der de har funnet supermennesker som ikke lar seg påvirke av følelser, dagsform, personlige oppfatninger osv.?

Dæven. Dette må virkelig frem i dagspressen, for jeg tipper at politiet, barnevernet, rettsvesenet, skatteetaten osv ønsker innsikt i denne rekrutteringen som resulterer i en ufeilbarlig arbeidsstokk. 

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Nope.

Jo, det er jo det du sier. Du sier at mekanikere i Norge ikke lar seg påvirke av andre ting enn det som står på lista deres.

Ta. Deg. En. Bolle. Tulling.

Endret av poli10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo det du sier. Du sier at mekanikere i Norge ikke lar seg påvirke av andre ting enn det som står på lista deres.

Ta. Deg. En. Bolle. Tulling.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...