Gå til innhold

Navnet Kornelia/Cornelia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om navnet Kornelia/Cornelia? Er det fint? Jeg er på utkikk etter et navn på tre eller fire stavelser som er sjeldent og fint uten at det blir for sært. Forslag?

Anonymkode: 9dffa...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er nydelig. Vurderte det selv til min jente - kanskje det blir brukt om det kommer en lillesøster en gang❤️ Usikker på om jeg synes C eller K er finst. Heller litt mot C, tror jeg. Kan dele listen vi hadde. Ganske forskjellige navn, men: 
 

Filippa

Augusta 

Louise 

Matilda

Henrikke 

Konstanse 

Anonymkode: b7f0a...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det egentlig er fint, men tenker alltid på et sånn "sagn" som ble sendt rundt som kjedebrev da jeg var 10 år på MSN som var ca sånn her: Hei, jeg heter Cornelia og ansiktet mitt ble borte i en brann, om du ikke sender dette til 10 personer så kommer jeg inn på soverommet ditt i natt. Skikkelig teit, men det skremte meg den gangen og det sitter litt fast. 

Anonymkode: 0fff4...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornelia - Corona. Treffende navn i tiden vi er inne i nå, men det er kanskje bare jeg som tenker sånn. Det er et fint navn :)

Anonymkode: 2ae1d...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det egentlig er fint, men tenker alltid på et sånn "sagn" som ble sendt rundt som kjedebrev da jeg var 10 år på MSN som var ca sånn her: Hei, jeg heter Cornelia og ansiktet mitt ble borte i en brann, om du ikke sender dette til 10 personer så kommer jeg inn på soverommet ditt i natt. Skikkelig teit, men det skremte meg den gangen og det sitter litt fast. 

Anonymkode: 0fff4...394

Jeg tenker på akkurat det samme! Fikk det tilsendt på SMS da jeg var 13 år. Har ei ny venninne som heter Kornelia, og til tross for at hennes navn begynner på K, gir navnet meg fremdeles en følelse av ubehag. Liker henne veldig godt, da. 

Anonymkode: 4bc38...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på akkurat det samme! Fikk det tilsendt på SMS da jeg var 13 år. Har ei ny venninne som heter Kornelia, og til tross for at hennes navn begynner på K, gir navnet meg fremdeles en følelse av ubehag. Liker henne veldig godt, da. 

Anonymkode: 4bc38...5f6

Ja er synd da, kanskje vi skal gå i terapi 😂😂 Cornelia eller Kornelia er absolutt noe jeg kunne kalt barnet mitt om ikke det var for det kjedebrevet jeg fikk for 16 år siden 🤪 tenker kun på den ansiksløse jenta med rødlig hår i nattkjole. 

Anonymkode: 0fff4...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er spesielt fint. Forkortelsen blir "Korny" :P 

Anonymkode: ba1e6...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er spesielt fint. Forkortelsen blir "Korny" :P 

Anonymkode: ba1e6...e50

Men vi har ingen tradisjon for å forkorte navn i Norge. 
Jeg synes deg er fint. Både Kornelia og Kornelie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, parmanoia skrev:

Men vi har ingen tradisjon for å forkorte navn i Norge. 
Jeg synes deg er fint. Både Kornelia og Kornelie. 

Ikke? Synes alle med lange navn bruker forkortelser, jeg, spesielt barn og unge blant venner. Kjenner et høyt antall Caroline'r som blir kalt Carro og Christian'er og Christoffer'er som blir kalt Chris, for eksempel.

Kornelie har jeg aldri hørt, er det i det hele tatt et navn?

Anonymkode: ba1e6...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? Synes alle med lange navn bruker forkortelser, jeg, spesielt barn og unge blant venner. Kjenner et høyt antall Caroline'r som blir kalt Carro og Christian'er og Christoffer'er som blir kalt Chris, for eksempel.

Kornelie har jeg aldri hørt, er det i det hele tatt et navn?

Anonymkode: ba1e6...e50

Okei, vi forkorter noe i Norge også. Men jeg synes at i engelsktalende land har alle to navn. 
Jeg kjente ei som hadde en datter som her Kornelie. Oppkalt etter oldemor. Eneste jeg har hørt om, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 1.22, Lillfrid skrev:

Tenker på serien "Anne with an E". Forøvrig et pent navn. 

Men det var Cordelia.

Anonymkode: dfd0c...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kornelia er veldig fint!

Og Konstanse!

Anonymkode: 518dc...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...