AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #21 Skrevet 4. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ekspert mener det, men veldig veldig mange eksperter mener noe helt annet. Du får ta en titt på hva som skjer i andre land. Anonymkode: 4227d...68a Norge er ikk andre land. Er nettopp det som er noe av poenget her hvis du hadde giddet å lest artikkelen Anonymkode: 41248...7a1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #22 Skrevet 4. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt åpenbart trist med venninnen din som har fått avlyst operasjonen! MEN, forstår du ikke at selve pandemien ikke har begynt enda? At vi fortsatt er i fase 2 og prøver å gjøre oss klare? Litt som at du vet en fremmed makt med soldater og tanks er på vei til Norge. Da hadde du vel reagert om norske soldater IKKE lot seg plassere rundt i Norge, ingen tanks ble stilt opp ved grensen etc etc fordi "herregud, det her er helt hysteri, vi ser jo INGEN fra den fremmede nasjonen noe sted???" Skjønner du virkelig ikke at det er for sent hvis det da dukker opp 1 million soldater som feier inn over landet, du kan ikke først daaa begynne å kommandere soldater ut. Viser det seg at den fremmede nasjonen snudde og ikke angrep, så får du være glad for det!!! Anonymkode: 4227d...68a Herregud hørt for mye på hun legen fra debatten eller? En slik katastrofe pandemi du spår kommer ikke til norge. Er nettopp det som er poenget.. nå har dere hysterike skreket og håpet på såkalte italienske tilstander lenge, hver uke sier dere vent om 2 uker vent og se nå.. ja vi venter fremdeles?! Let it go... Anonymkode: 41248...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #23 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men dette var jo (til min store overraskelse) i VG!! Fortsatt blir det ignorert... bare les her på KG, folk setter seg i selv karantene, lar ikke barna leke med noen, skriker om lock down.. det er totalt galskap. Elsker folk hysteriske dommedagstilstander og håper på det egentlig? Siden de oppfører seg som om dette viruset har 90% dødelighet... altså hva skjeeer? Har vi ikke tapt nok nå??!! 400 000 arb.ledige! Barn som et isolert! Og folk vil ha mer??! Hva er dette for noe massiv kollektiv psykose hysteri? Nå må Erna ta ansvar her og komme ut og berolige folk og gjøre noe med dette galskapet! Anonymkode: 41248...7a1 Har fått inntrykk av det samme, ihvertfall på dette forumet..at folk skriker etter strengere regler, bøter, isolasjon og er skikkelig pessimistiske og kommer med psyko uttrykk som "med portforbud vil vi om vi er heldige, vare et par år toppen".. De tenker ikke på at det er mennesker med liv som plutselig ble forandret, det Går utover barn.. Vi har ofret nok. Jeg er helt for tiltak som avstand, hygiene, ingen sosiale arrangementer på en god stund, men at det skal gå utover familielivet og psykisk helse, det blir for tullete. Jeg kommer mest sannsynlig til å dø av korona om jeg får det, men at landet skal ta fra meg sjansen til å leve normalt før den tid kommer, så kunne jeg ikke gjerne stryki med nå. La livet gå sin gang liksom, og de som har behov for isolering, gjør det. Regjeringen burde heller sette inn ekstra ressurser og pengestøtte til de som vil isolere sine syke barn eller seg selv. For de fleste vil faktisk takle korona greit, men la de i hvertfall leve Anonymkode: aeead...f65 2
every woman Skrevet 4. april 2020 #24 Skrevet 4. april 2020 (endret) Det er interessant, det som nå begynner å skje. I starten, altså fra 12. mars, var alle helt enige i de strenge tiltakene, og alle støttet opp om dem. Nå ser det ut til rakne litt i kantene både her og der. Er ikke det egentlig ganske naturlig? Det vi ser nå er at på grunn av den absolutte prioriteringen av koronasykdommen så er det nærmest likegyldig om mennesker dør av andre årsaker. Alvorlig somatisk sykdom, fordi behandlingen de skulle ha ble avlyst, selvmord på grunn av psykiske lidelser (flere er blitt kastet ut fra psykiatriske institusjoner), økonomisk ruin, ensomhet og så videre. Barn blir utsatt for overgrep, mishandling og foreldres rusmisbruk usett fordi barnehager og skoler er stengte og ingen kan hjelpe dem. Det begynner så smått å bli nok for det norske folket. Allerede. De som roper etter portforbud aner virkelig ikke hva de ber om. Jeg tror vi blir nødt til å tenke annerledes fremover. Det vi gjør nå kan ikke fortsette i lang tid. Dette vet myndighetene, og de har startet utredninger av nye strategier. Vi får se hva som skjer. Endret 4. april 2020 av every woman 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #25 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, en kamerat av mannen til min vennine skull opereres for hjernesvulst, noe som jeg vil si er en livsviktig operasjon! Avlyst... helse er vist kun corona, la alle andre dø liksom.. Er helt galskap.. Anonymkode: 41248...7a1 Trenger ikke være noen hasteoperasjon selv om det er hjernesvulst. Høres veldig skummelt ut, men langt fra sikkert at det er en farlig type svulst. Anonymkode: 741c4...286
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #26 Skrevet 4. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger ikke være noen hasteoperasjon selv om det er hjernesvulst. Høres veldig skummelt ut, men langt fra sikkert at det er en farlig type svulst. Anonymkode: 741c4...286 Ikke hast som i at det må gjøres denne måneden kanskje, men myndighetenes strategi kan jo tolkes som at vi skal holde på slik i 2 år. Jeg personlig tror myndighetene egentlig vet det ikke er noen vei utenom korona, og at vi etter påske beveger oss i retning av å løse opp litt. Men folket var ikke villig til å godta dette for 2 uker siden, så Erna måtte si at "ingen skal få korona". Nå derimot har alt modnet litt, og folk flest ser at dette ikke går. Fortsetter vi slik vil jo tiltakene ta langt flere liv enn korona, og korona slipper vi uansett ikke unna. Pluss at samfunnet blir helt knust og livskvaliteten vår blir lav. Anonymkode: 305f2...198 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #27 Skrevet 4. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud hørt for mye på hun legen fra debatten eller? En slik katastrofe pandemi du spår kommer ikke til norge. Er nettopp det som er poenget.. nå har dere hysterike skreket og håpet på såkalte italienske tilstander lenge, hver uke sier dere vent om 2 uker vent og se nå.. ja vi venter fremdeles?! Let it go... Anonymkode: 41248...7a1 Helt enig! Noen nekter å tro på at det ikke blir italienske tilstander i Norge. Har venner som nesten blir sur om jeg prøver å være litt positiv. Må seriøst være noe galt med folk som tror Norge ender opp som Italia. Anonymkode: 78c86...2fc 1
Fremhevede innlegg