Gå til innhold

Din lengste løpetur


Gnå

Anbefalte innlegg

Bare for moro skyld. Hvor lang er den lengste løpeturen du har hatt?

Jeg satte ny rekord med 15 km i dag. Målet er 21 km i løpet av sommeren. 👊🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har løpt et halvmaraton. Det er vel det lengste. Er ikke særlig interessert i å løpe så mye lengre enn det. Løper fordi jeg synes det er gøy og for helsens del på mosjonistnivå og løper gjerne noen mil i uka, men er ikke interessert i maraton og mer enn det pr nå. 

Anonymkode: 5fef3...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har løpt et halvmaraton. Det er vel det lengste. Er ikke særlig interessert i å løpe så mye lengre enn det. Løper fordi jeg synes det er gøy og for helsens del på mosjonistnivå og løper gjerne noen mil i uka, men er ikke interessert i maraton og mer enn det pr nå. 

Anonymkode: 5fef3...b61

Da tenker vi likt ☺️
Kan jeg spørre hvordan du legger opp treningen din nå, og hvordan du trente deg opp til å klare 21 km? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fem kilometer. 

Anonymkode: 6b643...ba0

Det er bra! 👊🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 km. Jeg kjeder meg alltid etterhvert, så løper vanligvis 5-7 km. 

Anonymkode: 0b3fa...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gnå skrev:

Bare for moro skyld. Hvor lang er den lengste løpeturen du har hatt?

Jeg satte ny rekord med 15 km i dag. Målet er 21 km i løpet av sommeren. 👊🏼

17 km er det lengste jeg har løpt. Fem av kilometerne var ikke planlagt, men sånn ble det da jeg løp meg vill. I de bratteste oppoverbakkene måtte jeg gå fort, jeg klarte ikke løpe de verste kneikene. Men superfornøyd uansett :) Liker best løpeturer på under 10 km, sliter med pusten da jeg har kols. 

Kan si hva man vil, men for ti år siden klarte jeg ikke å gå opp en trapp med feks tunge bæreposer. Legene satte meg på spray og jeg fikk beskjed om at dette ikke var reversibelt. 

Sluttet å røyke og begynte med tung styrketrening, følte det var det eneste jeg orket. Etter fem år med hard styrketrening begynte jeg å løpe, herregud så slitsomt! Men jeg ga aldri opp. 

Nå, ti år senere, løper jeg fem km på 29 minutter :) Ikke så raskt kanskje, men for meg er det ganske flott! 

Anonymkode: 9ff85...91f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18km før det ble krampestopp, dovnet bort også i beina. Helt gele

det var i st olavsloppet

Hadde aldri løpt så langt før, var max rundt 10-11km kansje på trening. 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvmaraton er det lengste jeg har løpt (jogget). For noen år siden drev jeg med mosjonsløping og akkurat det året var det ganske mange bekjente som skulle løpe halvmaraton. Jeg var helt sikker på at det var noe jeg aldri skulle gjøre (har egentlig ikke knær til det), men så havnet jeg på galeien likevel og fullførte innen makstiden. 

Det var mindre ille enn jeg hadde trodd så der og da kunne jeg godt gjort det igjen etter litt restitusjon, men så skjedde det ting som gjorde at jeg nesten sluttet å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17 km er det lengste jeg har løpt. Fem av kilometerne var ikke planlagt, men sånn ble det da jeg løp meg vill. I de bratteste oppoverbakkene måtte jeg gå fort, jeg klarte ikke løpe de verste kneikene. Men superfornøyd uansett :) Liker best løpeturer på under 10 km, sliter med pusten da jeg har kols. 

Kan si hva man vil, men for ti år siden klarte jeg ikke å gå opp en trapp med feks tunge bæreposer. Legene satte meg på spray og jeg fikk beskjed om at dette ikke var reversibelt. 

Sluttet å røyke og begynte med tung styrketrening, følte det var det eneste jeg orket. Etter fem år med hard styrketrening begynte jeg å løpe, herregud så slitsomt! Men jeg ga aldri opp. 

Nå, ti år senere, løper jeg fem km på 29 minutter :) Ikke så raskt kanskje, men for meg er det ganske flott! 

Anonymkode: 9ff85...91f

Wow, imponerende! :) Bra jobbet!

Anonymkode: 0b3fa...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gnå skrev:

Da tenker vi likt ☺️
Kan jeg spørre hvordan du legger opp treningen din nå, og hvordan du trente deg opp til å klare 21 km? 

Jeg løp intervaller 2 ganger i uka, en langkjøring i uka (12-17 km) og en tempoøkt. 

Akkurat nå trener jeg ikke for konkurranse, men før treningssenteret ble nedstengt løp jeg 15-25 km i uka fordelt på 3 økter og inkludert en 4x4 intervalløkt. Her er det glatt ute, så tør ikke jogge så mye utendørs, men går en del på ski og trener HIIT på youtube da, bare for at jeg ikke skal starte på null igjen til sommeren. 

Anonymkode: 5fef3...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

80 km er vel det lengste i en økt/løp. :) jeg elsker riktignok lange økter i fjellet og har alltid gjort det så da jeg begynte å trene med mål om ultra så føltes det veldig riktig ut :) jeg er ingen rask løper, men utholdende. Samtidig elsker jeg fjell og natur, noe jeg får sett masse av på ultraløp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 km her. Skal prøve et par halvmaratoner til før jeg vurderer full maraton (42 km) neste år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvmaraton/21 km en gang, ellers 5 eller 10, avhengig av dagsform 😆

Anonymkode: c055b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topp7 i Trondheim. 30 km og over 1000 hm. 

Men har flere turer tett på 30 km og over 2500 hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 km. 4 timer og 45 min.  Hellerud. 

Anonymkode: 60364...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truly

2,2 mil.

Løper som regel 1-1,5 mil 4-6 dager i uken.

Løper man mye tåler man ofte å løpe veldig mye lenger uten problemer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...