Gjest Deltidsmamma Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 Hei. Vi reiste et godt stykke for å hente oss en valp, vi har vært i kontakt med henne gjentatte ganger og fått mage bilder, vi har også fått lov til å komme en gang tidligere for å hilse på henne, og finne hvem av valpene som var passe for oss, vi valgte denne oppdretteren fordi hun og mannen var seriøse og vi ble også anbefalt av andre å kontakte henne. Vi skulle betale 15000 for valpen og vi har betalt inn depositum på valpen, kr 5000, som trekkes av summen. Alt ok. .. Jeg jobber i kommunen dette er i og det samme gjør mannen min, og vi gikk av vakt etter nattarbeidet, vi har også tatt påskeferie og jeg har hatt den siste arbeidsdagen min her, slik at jeg nå er hjemme til etter sommeren, og dt va derfor det passet så bra. Vi bor 1 time og 45 min unna, så da klokka ble 1000 som avtalt dro vi til oppdretter, men der var det ingen hjemme, ingen bjeffing fra noen så jeg kontaktet henne på tlf men ingen svar. vi prøvde å sende sms men ingen svar. Vi prøver mannen hennes men ingen svar der. Det ble sånn at vi dro tilbake på jobb, tok en kaffe der,og ringte henne på nytt. Ingen svar. Vi begynte å lure men endelig svarer mannen hennes, som sier at han driter i avtalen vi har, vi er ikke ønsket hos de, og forresten....har de gått fra hverandre for 2 uker siden. Han legger da på. Jeg prøver gjentatte ganger og sender til slutt en sms om at nå vil jeg gjerne ha et svar før jeg reiser hjem og det kommer da er svar fra henne" Jeg har ingen valper igjen, deres valp ble solgt til noen andre men jeg har ikke penger enda heller, da jeg bare ikke har det" Så helt stille. Nå står jeg der da, 5000 mindre, en valp som vi ønsket oss veldig og nå kjenner jeg at jeg vet ikke hva jeg gjør videre. Noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Dere anmelder. De 5000 skal dere selvfølgelig ha igjen. Anonymkode: 24ed3...f22 22
xinnia Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Regner med du har både kontrakt og kvittering på beløpet du betalte - så det er bare å anmeld. Dette er svindel! Er dette en oppdretter som er medlem av NKK, kontakter du de også. Lykke til. 13
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Hva slags rase er dette? Kontakt raseklubben. Useriøse oppdrettere vil vi ikke ha. Ellers så snakk med politiet. Anonymkode: 9305e...49c 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Kontakt raseklubben, spør gjerne i relevante fb-grupper for klubben/NKK hva du skal gjøre. Du kan vel kreve pengene tilbake via banken din hvis hun nekter? For en drittoppdretter forresten. Herregud. Anonymkode: 5dd21...e32
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Ingen medfølelse for årsaken til problemet, tydeligvis et hardt brudd. Selvsagt skal du prøve å få tilbake de 5000, det er ikke det. Anonymkode: 8b8c9...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen medfølelse for årsaken til problemet, tydeligvis et hardt brudd. Selvsagt skal du prøve å få tilbake de 5000, det er ikke det. Anonymkode: 8b8c9...f4a brudd er trist det, men oppførselen som blir beskrevet her er fryktelig uprofesjonell og barnslig. Hvis bruddet skjedde for to uker siden så har man hatt 14 dager på å forklare at det ikke passer med henting av valp akkurat nå, og ikke minst selger man ikke hunden til noen andre. Å da slutte å svare mens kjøper boktavelig talt er på døren for å hente valpen er utrolig frekt og respektløst. For ikke å snakke om at de har betalt 5000kr i depositum. Altså, her er ingenting på greip. Anonymkode: 5dd21...e32 8
Troyamin Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Må si jeg er nysgjerrig på om dette dreier seg om nkk godkjent oppdretter eller om dette er et "bakgårdsopprett" det er snakk om...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #9 Skrevet 8. mai 2020 Hvordan gikk dette Ts? Anonymkode: 5e6d1...89f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå