Gå til innhold

Feminin/Maskulin?


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Til tross for tidene vi er inne i nå, så går jeg alltid i dress og en ganske dyr frakk. Jeg velger frakker uteifra hvilken dress. Jeg liker at folk tror jeg gadd å bry meg om utseendet da jeg sto opp. Og samme sko bruker jeg bare en gang i uken. De skinner. 

Er det feminint eller kan det også være maskulint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, KDNO skrev:

Tror de aller fleste gir seg blanke faen i hva du har på deg.

Det må være det beste svaret jeg har fått på en måned. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo at det i utgangspunktet er feminint, men at en mann med andre maskuline kvaliteter kan pulle det off og fremstå som maskulin åkke som.

Anonymkode: c2c98...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker jo at det i utgangspunktet er feminint, men at en mann med andre maskuline kvaliteter kan pulle det off og fremstå som maskulin åkke som.

Anonymkode: c2c98...855

Jeg er jo en sånn soldat, da. Så kroppen står ikke i veien for inntrykket. Jeg bare lurer på det blir for mye. Jeg hadde en stilling hvor det naturlig med dress. Men nå er jeg i kongens klær. intill videre. Men det kosta skjorta og mer å ha en fin garderobe. Vi menn kan ikke forvente at kvinner går i drakt uten selv å betale for et anstendig antrekk eller tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Jeg er jo en sånn soldat, da. Så kroppen står ikke i veien for inntrykket. Jeg bare lurer på det blir for mye. Jeg hadde en stilling hvor det naturlig med dress. Men nå er jeg i kongens klær. intill videre. Men det kosta skjorta og mer å ha en fin garderobe. Vi menn kan ikke forvente at kvinner går i drakt uten selv å betale for et anstendig antrekk eller tre. 

Hvis du er så usikker på hvordan du bør kle deg så tenker jeg at du faller ned i feminin-kategorien uansett.

(Det så frekt ut, ser jeg, men var oppriktig ment).

Anonymkode: c2c98...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så usikker på hvordan du bør kle deg så tenker jeg at du faller ned i feminin-kategorien uansett.

(Det så frekt ut, ser jeg, men var oppriktig ment).

Hvis du leser noen av mine innlegg, så tror jeg du innser at jeg ikke så usikker. Jeg var bare nyssgjerrig. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke klærne som gjør deg feminin men oppførsel. En som har vært i militæret tviler jeg på at har feminin kropp/oppførsel så du er nok safe. 

Anonymkode: 1e941...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress og frakk kan være veldig maskulint det, som vanlig kommer det an på typen klær og typen person som bærer klærne :)

Anonymkode: 23b13...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 13.33, MortenMinstelønn skrev:

Hvis du leser noen av mine innlegg, så tror jeg du innser at jeg ikke så usikker. Jeg var bare nyssgjerrig. Takk.

Hvis man leser noen av dine innlegg over tid skjønner man fort at din fantasifigur, denne spesialsoldaten, må profileres i en hver sammenheng. 

Anonymkode: 052fa...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er såpass opptatt av klær og sitt eget utseende så er det feminint for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil nok oppfatte en slik bevissthet rundt klesstil som feminint, ja. Men nå er maskulint og feminint noe vi i stor grad har skapt. Jeg vurderer det som positivt om en mann tør å bevege seg og innrømme at de bryr seg på slike områder. Kjæresten min velger ulik klokke til ulike klær. Jeg synes det er kult at han tør å vise at han bryr seg om noe som tilsynelatende er overflatisk og feminint.

Anonymkode: 341af...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har man stil om man setter sammen skjorte, dress, sko og frakk som passer sammen. Og har passe størrelse. Det som gjør en feminin er personen selv, litt for perfekt hår og/ eller type dress. 

Britiske menn er som regel utrolig flott kledd om de er litt oppe i systemet der de jobber. I Norge ser man sjelden noe som matcher. Svenskene og danskene har en tendens til å dra det akkurat så langt at det blir for feminint, og dermed bikker det over for min del. Sko skal for øvrig alltid være pusset og se skikkelige ut om man bruker skinnsko. 

Men har du eiendomsmeglerstil så hjelper det jo ikke. Høyvannsbukser, litt vel lange sko og altfor trange bukser samt for liten dressjakke, dette er eiendomsmegler uniformen som også enkelte i finansverden bruker, da ser man bare ut som en usiker fjomp som har vokst opp i et miljø der ingen enten kunne kle seg, eller ingen gikk i dress. For dress har en mengde regler for hvordan den skal sitte, hvor lange ermene skal være, hvor lang buksa skal være, hvilke sko til hvilke dresser, og hvilke formål, når skal man bruke en slik skjorte eller en slik skjorte også videre, det er en mengde regler som de som er oppvokst i møblerte hjem vet om, og man skiller svært raskt klinten fra hveten når noen ikke kan disse reglene. Jeg vet om folk som ikke har fått jobb fordi de kom i feil sko, og det ville brorparten av kundene ha visst om. Så om du kan reglene ser du stort sett aldri feminin ut uansett hvem du er, mens man kan se ut som en påfugl i dress også. 

Anonymkode: bb94b...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker helt fint det. Fint at menn bryr seg om klesstil også, og ikke går med samme svette, kjedelige klær hver dag. Regner med du ser bra ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke feminint! Menn har også lov å være litt jålete i klesstilen! Det har ingenting med femininitet å gjøre. Min eks gikk alltid sånn på jobb, han så mildt sagt ikke særlig femi ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Aniita
På 4.4.2020 den 13.25, MortenMinstelønn skrev:

Jeg er jo en sånn soldat, da. Så kroppen står ikke i veien for inntrykket. Jeg bare lurer på det blir for mye. Jeg hadde en stilling hvor det naturlig med dress. Men nå er jeg i kongens klær. intill videre. Men det kosta skjorta og mer å ha en fin garderobe. Vi menn kan ikke forvente at kvinner går i drakt uten selv å betale for et anstendig antrekk eller tre

Ja, det blir for mye, med mindre du jobber på f.eks Stortinget. Heller mot det feminine å være svært opptatt av klær når man er mann, men vi har jo alle i oss både feminine og maskuline sider. Så ikke noe galt i det.

Er enig i at menn generelt bør bli flinkere til å kle seg pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...