AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Del Skrevet 4. april 2020 Hei! Jeg har begynt å jogge for 2 uker siden, og la meg på strekning 3km med noe rask gåing i mellom. Første 3 gangene opplevde jeg brått mye rennende nese og slimproduksjon i halsen under løping spesielt, noe jeg forventet som fersk utejogger. Men, jeg ble også noe hes med litt hoste dagene etter, dette ga seg fort og gradvis (etter typ 4 dager var jeg 100% fin igjen). Nå hadde jeg opphold i joggingen i 1,5 uke pga sliten kropp , trodde aldri jeg skulle oppleve forbedringer, men nå løp jeg sammenhengende (!) 3,2 km ! Dessverre, dagen etter, er jeg altså enda mer plaget med tørrhoste enn sist, ingen slim i nese, bare noe slim og tørrhoste i halsen. (Vet det er coronatider, men jeg jogger så sent om kvelden at jeg er alene på banen. Trener ellers bare hjemme). Så hva skjer tro? Er det vanlig å ha disse kroppslige reaksjonene når man er ny i løping ? Leste noe om at bronkiene kunne oppleve en slags løpeirritasjon man kunne merke dagen etter eller under løping, samt astma - men astma kan jeg nok fint utelukke. Føler meg ikke kort i pust eller tung i brystet på noen måte. what is this? Anonymkode: cae9d...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KDNO Skrevet 4. april 2020 #2 Del Skrevet 4. april 2020 (endret) Tørr luft og kald luft gir hoste. Endret 4. april 2020 av KDNO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Del Skrevet 4. april 2020 6 minutter siden, KDNO skrev: Tørr luft og kald luft gir hoste. Ah, mistenkte noe slik. Vil dette på noen måte stabilisere seg etterhvert? At kroppen blir mer motstandsdyktig for den typen etter-reaksjon ? Ser jo på de som jogger daglig; de hadde vel neppe løpt så ofte hvis ikke kroppen tilpasset seg ? Anonymkode: cae9d...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KDNO Skrevet 4. april 2020 #4 Del Skrevet 4. april 2020 Det er jeg usikker på, men jogger hver dag selv og har samme symptomeme som du beskriver, en varm dusj hjelper mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Del Skrevet 4. april 2020 6 minutter siden, KDNO skrev: Det er jeg usikker på, men jogger hver dag selv og har samme symptomeme som du beskriver, en varm dusj hjelper mye. Okei, preger dette joggeturene dine noe, eller ''forsvinner'' det under selve joggingen? Anonymkode: cae9d...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KDNO Skrevet 4. april 2020 #6 Del Skrevet 4. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Okei, preger dette joggeturene dine noe, eller ''forsvinner'' det under selve joggingen? Anonymkode: cae9d...df2 Ja dessverre, små hoster endel mens jeg jogger. Dette er vanlig for meg når det er under 10 grader ute og tørr luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå