Gå til innhold

Bruker dere Ibux nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 4.4.2020 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Det har jo kommet diverse advarsler mot bruk av Ibux for coronasyke. Uten at det finnes bevis for at bruk av Ibux er farlig. Føler man seg frisk, men har f.eks menssmerter, så bør det vel være trygt? Blir helt paranoid. Tenk om man har Corona uten å vite det, så eskalerer sykdommen pga. smertestillende..

Anonymkode: 8b2ec...34c

Er vel forskjell på en Ibux nå og da, og høy daglig dosering. Får meg ikke helt til å tro at førstnevnte er ensbetydende med forverret coronasykdom, men er mulig jeg tar feil.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bruker det om jeg skulle trenge det.

Anonymkode: d8c9a...d25

Skrevet
På 4.4.2020 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Det har jo kommet diverse advarsler mot bruk av Ibux for coronasyke. Uten at det finnes bevis for at bruk av Ibux er farlig. Føler man seg frisk, men har f.eks menssmerter, så bør det vel være trygt? Blir helt paranoid. Tenk om man har Corona uten å vite det, så eskalerer sykdommen pga. smertestillende..

Anonymkode: 8b2ec...34c

Ja, såklart. 

Skrevet

Leste også dette for en stund siden, men jeg tok ibux senest før i dag! 

Jeg har også lett astma som blir ganske mye verre ved en vanlig forkjølelse, men tåler Ibux. Velger å fortsette som vanlig med det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen og spis medisinene dine. Det er ingen grunn til at du skal utsette deg for dette. Hvis man ikke skal lytte til oppdatert forskning kan vi jo like gjerne forholde oss til de første rapportene om at Covid-19 er et mildt og ufarlig virus vi ikke trenger å bry oss om. Advarselen kom fordi man mente at man kunne se en tendens, men ved nærmere undersøkelse viste det seg at denne ikke var signifikant. 

Når det gjelder smertestillende bør paracetamol være førstevalg, men ibuprofen er mer målrettet mot feks menssmerter og infeksjonssmerter som tannverk. Har man sterke smerter er det også mer effektivt å ta en av hver, enn to av den ene typen, fordi de hemmer litt ulike reseptorer i kroppen. 

Anonymkode: 4c97c...9fc

Det er vel fortsatt sånn at de mener det er mildt/ufarlig for de fleste?

Anonymkode: 34dc2...584

Skrevet

Nei, men det er fordi jeg foretrekker Paracet.

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg og svar til det. 

_popcorn_, mod

• Opprett ny...