AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #21 Skrevet 4. april 2020 16 minutter siden, Nerine_ skrev: Paracet er paracet, med eller uten resept. Selvfølgelig, men det er forskjell på dosering. Med resept får du 100stk 1g paracetamol tabletter, men uten 20stk 500 mg Anonymkode: 718e7...635 2
Måneskinn Skrevet 4. april 2020 #22 Skrevet 4. april 2020 36 minutter siden, Apocalypte skrev: Ipren er ibuprofen og inneholder akkurat samme virkestoff som ibux Ja, tror du ikke jeg vet det? .... det er jo derfor jeg kjøper det. Ville bare si hva det het, tilfelle noen lurte 1
Nerine_ Skrevet 4. april 2020 #23 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men det er forskjell på dosering. Med resept får du 100stk 1g paracetamol tabletter, men uten 20stk 500 mg Anonymkode: 718e7...635 Det har da absolutt ingenting å si for effekten. Hjelper fint lite at du fikk mer for pengene på resept, når hodepinen dundrer like herlig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #24 Skrevet 4. april 2020 Det har mye å si.. 1000mg av et virkestoff fungerer bedre enn 500mg. Ja, du kan sikkert ta flere tabletter, men du har bare 20 stk (dosering: 1-2 tabletter, 3 ganger i døgnet). Ja, du kan kjøpe en annen pakke ved et annet apotek, men det er er grunn til at apoteker selger ett pakning per person Anonymkode: 718e7...635
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #25 Skrevet 4. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har mye å si.. 1000mg av et virkestoff fungerer bedre enn 500mg. Ja, du kan sikkert ta flere tabletter, men du har bare 20 stk (dosering: 1-2 tabletter, 3 ganger i døgnet). Ja, du kan kjøpe en annen pakke ved et annet apotek, men det er er grunn til at apoteker selger ett pakning per person Anonymkode: 718e7...635 Trenger man 100 stk med 1g virkestoff bør man ha et medisinsk problem. Det bør ikke være mulig for et relativt friskt menneske å bruke opp dette inne holdbarhetstiden. Anonymkode: ef951...ce5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #26 Skrevet 4. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger man 100 stk med 1g virkestoff bør man ha et medisinsk problem. Det bør ikke være mulig for et relativt friskt menneske å bruke opp dette inne holdbarhetstiden. Anonymkode: ef951...ce5 Kun kronikere som får sånt på resept ja. Man får det ikke bare for at man vil ha slik det ser ut til at noen her tror. Anonymkode: 879c3...7d6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #27 Skrevet 4. april 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har mye å si.. 1000mg av et virkestoff fungerer bedre enn 500mg. Ja, du kan sikkert ta flere tabletter, men du har bare 20 stk (dosering: 1-2 tabletter, 3 ganger i døgnet). Ja, du kan kjøpe en annen pakke ved et annet apotek, men det er er grunn til at apoteker selger ett pakning per person Anonymkode: 718e7...635 Men man tar jo sjelden kun 1 paracet. Det er vel derfor man får 1g på resept. Det er ikke sånn at man får kastet resepter etter seg hos legen... Ikke min oppfatning iallefall. Man må ha et behov for å få det. Anonymkode: 879c3...7d6
Nerine_ Skrevet 4. april 2020 #28 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har mye å si.. 1000mg av et virkestoff fungerer bedre enn 500mg. Ja, du kan sikkert ta flere tabletter, men du har bare 20 stk (dosering: 1-2 tabletter, 3 ganger i døgnet). Ja, du kan kjøpe en annen pakke ved et annet apotek, men det er er grunn til at apoteker selger ett pakning per person Anonymkode: 718e7...635 Men herregud, man tar jo bare to. Trodde ikke det var nødvendig å påpeke at jeg hadde forstått det. 1g paracet hjelper fortsatt ikke på kraftig hodepine eller menssmerter. Det er forsåvidt ikke sånn at man kontakter lege og bestiller resept på hva en vil heller. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #29 Skrevet 4. april 2020 Ja, dere har rett! Paracetamol virker ikke like bra KRAFTIG hodepine og menssmerter. For mild til moderat derimot fungerer den bra. Men uansett, paracetamol er alltid førstevalget og NSAIDs bør unngås, med mindre som sagt at man MÅ ha det Anonymkode: 718e7...635 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #30 Skrevet 1. mai 2020 Spoiler Jeg venter på menssmerter nå og vet at Paracet ikle hjelper. Har prøvd før. Så nå er jeg kjempenervøs for å få så vondt at jeg må ha smertestillende. uten så ligger jeg og vrir meg og kaldsvetter og har tidligere hatt så vondt at jeg spyr men har hengt meg opp i den advarselen og er dritredd for å ta i ibux. Advarselen er jo trukket- men har likevel plantet en frykt hos meg. Hva Tenker folk? Anonymkode: 34dc2...584
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #31 Skrevet 1. mai 2020 At NSAIDS ikke er noe problem i det hele tatt, og ville ikke ofret det en tanke Anonymkode: a3760...ccb
Million Skrevet 1. mai 2020 #32 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Jeg venter på menssmerter nå og vet at Paracet ikle hjelper. Har prøvd før. Så nå er jeg kjempenervøs for å få så vondt at jeg må ha smertestillende. uten så ligger jeg og vrir meg og kaldsvetter og har tidligere hatt så vondt at jeg spyr men har hengt meg opp i den advarselen og er dritredd for å ta i ibux. Advarselen er jo trukket- men har likevel plantet en frykt hos meg. Hva Tenker folk? Anonymkode: 34dc2...584 Har du korona da? Hva er det du er redd for?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #33 Skrevet 1. mai 2020 22 minutter siden, Million skrev: Har du korona da? Hva er det du er redd for? Det vet man jo ikke. er tett både her og der , men det har jeg vært lenge og er allergiker/astmatiker. Men blir paranoid i disse tider når man tydeligvis kan ha smitte uten å vite det (enten asymptomsgisk eller man er i inkubasjonstiden), og det er så mye usikkerhet omkring symptomer, slik at vage symptomer man knapt enser eller tror er noe annet (allergi feks) er korona. Anonymkode: 34dc2...584
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #34 Skrevet 1. mai 2020 Er jo redd for å ha smitten i kroppen og for at en ibux fremprovoserer alvorlig sykdom Anonymkode: 34dc2...584
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #35 Skrevet 1. mai 2020 Jepp tar 600 mg x 2 nesten daglig. Anonymkode: a94b1...30f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #36 Skrevet 1. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Jeg venter på menssmerter nå og vet at Paracet ikle hjelper. Har prøvd før. Så nå er jeg kjempenervøs for å få så vondt at jeg må ha smertestillende. uten så ligger jeg og vrir meg og kaldsvetter og har tidligere hatt så vondt at jeg spyr men har hengt meg opp i den advarselen og er dritredd for å ta i ibux. Advarselen er jo trukket- men har likevel plantet en frykt hos meg. Hva Tenker folk? Anonymkode: 34dc2...584 Har du prøvd naproxen, mye mer effektivt på menssmerter enn ibux. Anonymkode: a94b1...30f
Frøkensina Skrevet 1. mai 2020 #37 Skrevet 1. mai 2020 Naproxen er av en eller annen grunn utsolgt med mindre man har resept. Rart fordi det er jo også NSAIDs så sånn sett burde det vært advart mot tidligere sammen med ibux, og dumt fordi jeg trenger de iblant enten til kraftige menssmerter eller hodepine. 1
Frøkensina Skrevet 1. mai 2020 #38 Skrevet 1. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Jeg venter på menssmerter nå og vet at Paracet ikle hjelper. Har prøvd før. Så nå er jeg kjempenervøs for å få så vondt at jeg må ha smertestillende. uten så ligger jeg og vrir meg og kaldsvetter og har tidligere hatt så vondt at jeg spyr men har hengt meg opp i den advarselen og er dritredd for å ta i ibux. Advarselen er jo trukket- men har likevel plantet en frykt hos meg. Hva Tenker folk? Anonymkode: 34dc2...584 Jeg tenker at det er helt greit å ta de med mindre du er syk med korona, syk med symptomer. Eller hvis du har moderat-sterk astma. Det har jeg gjort denne perioden, jeg har mild astma og jeg vil virkelig ikke ha korona. Jeg vet at NSAIDs kan øke astmaen, så jeg tenker at hvis man har korona og pusteproblemer er det lurt å holde seg unna de, ellers går det greit.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #39 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Frøkensina skrev: Jeg tenker at det er helt greit å ta de med mindre du er syk med korona, syk med symptomer. Eller hvis du har moderat-sterk astma. Det har jeg gjort denne perioden, jeg har mild astma og jeg vil virkelig ikke ha korona. Jeg vet at NSAIDs kan øke astmaen, så jeg tenker at hvis man har korona og pusteproblemer er det lurt å holde seg unna de, ellers går det greit. Tåler ibux helt fint til vanlig. Og ellers ved infeksjoner. mest redd pga det som ble sagt ang noen reseptorer som visstnok slapp viruset lettere inn i lungene. men de har jo trukket tilbake advarslen, så da burde man jo tenke det er ok. Men har likevel hengt meg opp i det. Anonymkode: 34dc2...584
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #40 Skrevet 1. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tåler ibux helt fint til vanlig. Og ellers ved infeksjoner. mest redd pga det som ble sagt ang noen reseptorer som visstnok slapp viruset lettere inn i lungene. men de har jo trukket tilbake advarslen, så da burde man jo tenke det er ok. Men har likevel hengt meg opp i det. Anonymkode: 34dc2...584 Ta deg sammen og spis medisinene dine. Det er ingen grunn til at du skal utsette deg for dette. Hvis man ikke skal lytte til oppdatert forskning kan vi jo like gjerne forholde oss til de første rapportene om at Covid-19 er et mildt og ufarlig virus vi ikke trenger å bry oss om. Advarselen kom fordi man mente at man kunne se en tendens, men ved nærmere undersøkelse viste det seg at denne ikke var signifikant. Når det gjelder smertestillende bør paracetamol være førstevalg, men ibuprofen er mer målrettet mot feks menssmerter og infeksjonssmerter som tannverk. Har man sterke smerter er det også mer effektivt å ta en av hver, enn to av den ene typen, fordi de hemmer litt ulike reseptorer i kroppen. Anonymkode: 4c97c...9fc
Fremhevede innlegg