AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #1 Skrevet 4. april 2020 OK. Jeg liker ikke dette. Jeg har vært syk med en influensa ala korona i et par uker. veldig lette symptomer, men en dag med ekstrem oppkast og hodeverk. grusomt. ellers bare feber ala ca 38,5 og sterk forvirring om ting. Nå er det to dager siden feberen er forbi og jeg merker meg en ting, jeg stinker. Jeg dusjet nettop lenge og vasket meg flere ganger under armene men når jeg tørker meg sitter lukten fortsatt. er det sykdommen jeg svetter ut?? eller hva? Anonymkode: 77082...fee
Minya Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Ett av symptomene covid-19 pasientene har bemerket seg, er tap av eller endret luktesans. Det kan faktisk hende at det er det som har skjedd og at du er coronasmittet. Det kan også hende at lukten fortsatt sitter i nesa, at du har dårlig ånde/mandelpropper og/eller halsbetennelse på toppen, som kan lukte ganske stramt selv for deg selv når du selv prøver å lukte etter noe. Jeg har selv opplevd at "alt" lukter dritt når jeg har hatt halsbetennelser eller bare en skikkelig forkjølelse med mye snørr og gørr. Jeg ville spurt fastlegen om det, og evt fått noen andre til å lukte på deg og være blodig ærlig, hvis du bor sammen med noen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Takk for svar. Kan det godt være jeg har hatt dette viruset. Men jeg har ikke merket forskjell på lukt og smak, utenom en spesiell dag da cola ikke smakte noe som helst. Det jeg mener er at jeg har fått en svettelukt som virkelig er vond. Det lukter sterkt, nesten som det skulle vært en svær mann her. Blir stadig satt ut av lukta, og at den kommer fra meg. Anonymkode: 77082...fee
Minya Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 Selv vi kvinner kan lukte satan på hjul hvis vi ikke dusjer eller bader ofte nok. Har du feber eller er syk, vil du ofte svette mer, og er du så heldig at du kaldsvetter i tillegg, har det en tendens til å stinke skikkelig. Jeg har selv vært noe dårlig i det siste, og jeg har i tillegg fibro, slik at min indre termostat har gått fullstendig agurk fra før av, så jeg har vært utrolig vekselvarm. Dritvarm og svett den ene timen, iskald, klam og kaldsvett den neste, noe som har ført til at jeg enkelte dager har luktet både fjøs og dass, selv om jeg dusjer hver tredje dag. Bruker du kun dusjsåpe og hendene når du dusjer, prøv å skrubbe litt med en klut eller dusjsvamp i tillegg under armer og foran og bak mellom beina, det kan hjelpe hvis du har nådd et punkt hvor lukta sitter i hudcellene som kan skrubbes av. Har du stor byste kan det også hjelpe å bruke talkum eller sinksalve for å unngå potensiell sopp som også kan føre til at du lukter. Og skift klær hver dag, selv om du er syk, svette feberklær kan gjøre at du lukter mer enn du egentlig gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 4 timer siden, Minya skrev: Selv vi kvinner kan lukte satan på hjul hvis vi ikke dusjer eller bader ofte nok. Har du feber eller er syk, vil du ofte svette mer, og er du så heldig at du kaldsvetter i tillegg, har det en tendens til å stinke skikkelig. Jeg har selv vært noe dårlig i det siste, og jeg har i tillegg fibro, slik at min indre termostat har gått fullstendig agurk fra før av, så jeg har vært utrolig vekselvarm. Dritvarm og svett den ene timen, iskald, klam og kaldsvett den neste, noe som har ført til at jeg enkelte dager har luktet både fjøs og dass, selv om jeg dusjer hver tredje dag. Bruker du kun dusjsåpe og hendene når du dusjer, prøv å skrubbe litt med en klut eller dusjsvamp i tillegg under armer og foran og bak mellom beina, det kan hjelpe hvis du har nådd et punkt hvor lukta sitter i hudcellene som kan skrubbes av. Har du stor byste kan det også hjelpe å bruke talkum eller sinksalve for å unngå potensiell sopp som også kan føre til at du lukter. Og skift klær hver dag, selv om du er syk, svette feberklær kan gjøre at du lukter mer enn du egentlig gjør. Ja tror jeg må skubbe av litt hudceller gitt. Er bare sært det lukter så sterkt. Har blitt mye usunn mat og da. Men det kom med sykdommen. Får skrubbe!! Anonymkode: 77082...fee
Minya Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 Bruk en mild skrubb, eller svamp/klut, ikke så grov at du brenner av det første hudlaget, bare så du får bort de døde hudcellene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå