Gå til innhold

Hvem hjelper en coronasmittet alenemamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når barna er hos faren tas de med i butikker, de er på jobb, han har besøk av kjæresten som har barn som bor delvis borte, de koser på henne og han bryr seg lite om anbefalinger og håndvask. Han vil ikke høre på meg.
Vi kommer vel til og bli syke. Tror det er målet hans. Hvis jeg blir skikkelig syk og ikke klarer og ta meg av barna, hva skjer da? De kan ikke være mer hos faren. Må jeg bare holde ut? Skulle selvfølgelig ønsket han tok hensyn men.

Anonymkode: 38bfc...640

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan de ikke være mer hos faren? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Sokkar skrev:

Hvorfor kan de ikke være mer hos faren? 

Han er jo en forferdelig far som tar de med i butikken,da burde han jo miste all omsorg for barnet for det er jo såå uansvarlig må du jo vite. Itellegg så  er far så fæl å lar barna få nærkontakt av kjæresten som barna er blitt så glad i,å det er jo bare helt gruuusomt av han. 

Anonymkode: 0a624...9be

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke portforbud så om far vil ta barnet med på butikken så han selvsagt full rett til å gjøre det! Å anngående nærkontakt med faren sin nye kjæreste,du virker bare sjalu fordi barna liker hun så godt.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke helt den. Har du testet positivt og er syk? I så fall er det vanvittig hensynsløs oppførsel av barnefar. Men så sier du vi "kommer vel til å bli syke" så stusser litt. 

Anonymkode: a38be...1b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt den. Har du testet positivt og er syk? I så fall er det vanvittig hensynsløs oppførsel av barnefar. Men så sier du vi "kommer vel til å bli syke" så stusser litt. 

Anonymkode: a38be...1b5

Det betyr nok at hun er redd for at hun kan bli smittet å lurer på hva hun skal gjøre om hun blir smittet ettersom hun er alenemamma.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr nok at hun er redd for at hun kan bli smittet å lurer på hva hun skal gjøre om hun blir smittet ettersom hun er alenemamma.

Okei, jeg stusset også på den. Om  du ts blir smittet av corona bør jo barna være hos far. Om om du trenger noen å handle for deg (om det finnes ingen i nettverket som kan hjelpe deg), undersøker du kommunen om hjelp. Mange frivillige som har meldt seg i disse dager.

Og ts; hysteri hjelper iallfall ikke barna. Jeg tar også med mitt barn i butikken. 

Anonymkode: 6eafb...1db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mot formodning skulle bli veldig, veldig syk, så får du kalle inn foreldrene dine,eller søsken, eller naboer eller venner tll å passe på barnet ditt.

Har du absolutt null nettverk, så ringer du eller sykehuset (de er pliktig til å spørre om barn) barnevernet, så bor barnet i beredskapshjem en kort tid mens du får behandling.

De aller fleste unge pasienter får bare milde symptomer,btw.

Anonymkode: 1ece9...5d4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En koronasmitta alenemamma får nok hjelp på lik måte som andre uten en partner i hus tenker jeg? 

Anonymkode: a3386...03e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En koronasmitta alenemamma får nok hjelp på lik måte som andre uten en partner i hus tenker jeg? 

Hun mener vel hvem skal passe barna,siden hun tydligvis ikke syns far er ansvarlig nok.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener vel hvem skal passe barna,siden hun tydligvis ikke syns far er ansvarlig nok.

Anonymkode: 0a624...9b

Åja, nei det er jo litt vanskelig å svare på når man ikke vet noen ting om ts.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, nei det er jo litt vanskelig å svare på når man ikke vet noen ting om ts.

Tja hun kan jo starte med den hun valgte å få barn med.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja hun kan jo starte med den hun valgte å få barn med.

Hadde ikke nølt selv

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Barna kan ikke være mer hos far. Og det har ikke jeg bestemt. 
De bor ikke sammen med hans kjærester nei. 
Han bryr seg ikke om anbefalinger, derfor er jeg redd de tar med smitte hjem til meg.
Ingen vil vel passe coronasmittede unger? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Barna kan ikke være mer hos far. Og det har ikke jeg bestemt. 
De bor ikke sammen med hans kjærester nei. 
Han bryr seg ikke om anbefalinger, derfor er jeg redd de tar med smitte hjem til meg.
Ingen vil vel passe coronasmittede unger? 

Mulig barna faktisk har det best hos far akkurat nå. Voksne mennesker må ta ansvar, også for å ikke overføre overdreven bekymring og urasjonell redsel til barna sine. Så lenge far og kjæresten er friske, er det lite sannsynlig at de blir smittet av noe som helst. Å gå på butikken er det mange som gjør. Ser man antallet som går og handler opp mot antallet nye sykdomstilfeller per dag, så sier det seg selv at å handle er trygt. Så lenge man holder seg til anbefalte tiltak.

Det som ikke er særlig trygt for barna, er å få servert ubegrunnet frykt og dommedagsprofetier av de voksne som er de eneste de har å stole på i denne situasjonen. Det de trenger å høre, er at dette går over, at det er trygt så lenge man holder seg til tiltakene og at det kommer en dag da de igjen skal få leke med vennene sine og leve livene sine slik de ønsker.

Anonymkode: d4e3c...4f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe problem at barna er med på butikken og at de er i fysisk kontakt med den nye kjæresten til eksen din? Her er det sjalusien som snakker. Tror du bør ta det litt med ro. Hva tror du alenemødre som er sykepleiere, leger etc gjør? Lar de være å gå på jobb for å unngå smitte? Nei. Deres barn er mye mer utsatt for smitte enn dine. 

Anonymkode: 2d5b5...f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Snakker ikke med barna om frykt. Er jo derfor jeg spør her! 

Lurte egentlig bare på om noen visste om noen tiltak dersom aleneforeldre ble satt i isolat og var så syke at det ble vanskelig og ta seg av barn som da også er smittet...

Skrevet

Er det grunn til å tro at du vil bli veldig syk av Corona?

AnonymBruker
Skrevet

"Alenemor"

Er du i risiko eller liker du bare å konstruere problemer og gjøre deg til offer?

Anonymkode: a279b...d5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du blir så syk at du blir innlagt på sykehus MÅ barna til far, om det ikke går må de til andre, har du ikke familie blir det beredskapshjem. 

Om du blir syk, og tenker å holde ut for at ungene ikke skal et par ekstra uker til sin far, kan du risikere at de ender opp resten av din barndom alene med far. 

Beskjedem her er at du ikke skal holde ut, det er en farlig sykdom.

Anonymkode: 9b1e0...14b

• Liker 3
  • Opprett ny...