Gå til innhold

Svigermor sin reaksjon på graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er en svært dominerende og kontrollerende person, og vi har derfor alltid passet på å ha hun litt på avstand og ikke involvere hun så mye i ting...

Derfor har vi også ventet med å fortelle hun om nyheten jeg er nå i uke 18..

Hun sendte melding til sambo idag og spurte om vi ville dra på middag til hun på søndag, jeg sa samboer burde ringe henne og høre om det var lurt og hva hun tenkte rundt corona, og i samme sleng fortelle om graviditeten siden hun uansett hadde merket magen min om vi dro dit..

Når sambo ringte sa hun at det gikk bra om vi kom på besøk, og det ikke var så farlig med coronan (hun er lege) så fortalte samboer om glad nyheten og hennes reaksjon var å spørre sønnen sin: var det planlagt?? og ville du det?..... så begynte hun og skremme vettet av samboer og si at om jeg fikk corona mens jeg er gravid kunne barnet bli scizofren og babyer har dødd av corona...

Nå sitter jeg og er skikkeli lei meg av reaksjonen hennes, er det bare jeg som er hormonell nå? Er det ikke frekt å spørre om det var planlagt? Følte hun prøvde gi samboer og meg angst og, først sa hun jo at hun ikke stresset om coronan... dama er psykiater, altså lege ja som har blitt psykiater...

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, FluffyChix skrev:

Er svigermora di rødhåret lege?

Haha nei

Anonymkode: 9c6b9...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig reaksjon 😔 Men kanskje ikke helt uventet ut i fra hvordan du beskriver henne? Og hun ble nok veldig tatt på sengen hvis hun ikke har visst noe og kanskje skuffet over at hun fikk vite det så sent... gi henne en sjanse til å summe seg og se om hun vil komme med en bedre reaksjon. Samme reaksjon på min minus corona men 1 mnd senere var hun i gang med strikking av babytøy 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lipyros skrev:

Så kjedelig reaksjon 😔 Men kanskje ikke helt uventet ut i fra hvordan du beskriver henne? Og hun ble nok veldig tatt på sengen hvis hun ikke har visst noe og kanskje skuffet over at hun fikk vite det så sent... gi henne en sjanse til å summe seg og se om hun vil komme med en bedre reaksjon. Samme reaksjon på min minus corona men 1 mnd senere var hun i gang med strikking av babytøy 

Kansje du har rett 😊 hun sa at de skulle prates igjen imorgen og at hun måtte fordøye det litt først... 

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver hun er lege. Hvor har hun det ifra at barn som blir unnfanget og født nå kan risikere å bli schizofrene eller dø? 

Anonymkode: 4405d...28f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver hun er lege. Hvor har hun det ifra at barn som blir unnfanget og født nå kan risikere å bli schizofrene eller dø? 

Anonymkode: 4405d...28f

Hun er psykiater.. og hun mener at det er noe nytt psykiatri forskning som har vist at barn av mødre som fikk influensa under graviditeten med høy sannsynlighet ble schizofrene, og at det nok kunne være tilfelle med corona og... aner ikke hvorfor hun snakket om det med babyer at de kunne dø, hun hadde lest om en baby som hadde dødd av corona eller blitt skikkelig syk eller noe. Hørtes bare absurd ut hele greia...

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er psykiater.. og hun mener at det er noe nytt psykiatri forskning som har vist at barn av mødre som fikk influensa under graviditeten med høy sannsynlighet ble schizofrene, og at det nok kunne være tilfelle med corona og... aner ikke hvorfor hun snakket om det med babyer at de kunne dø, hun hadde lest om en baby som hadde dødd av corona eller blitt skikkelig syk eller noe. Hørtes bare absurd ut hele greia...

Anonymkode: 9c6b9...f60

Lol

Anonymkode: 3d43d...cba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er psykiater.. og hun mener at det er noe nytt psykiatri forskning som har vist at barn av mødre som fikk influensa under graviditeten med høy sannsynlighet ble schizofrene, og at det nok kunne være tilfelle med corona og... aner ikke hvorfor hun snakket om det med babyer at de kunne dø, hun hadde lest om en baby som hadde dødd av corona eller blitt skikkelig syk eller noe. Hørtes bare absurd ut hele greia...

Anonymkode: 9c6b9...f60

OK, takk 😊 Psykiatere er vel noe for seg selv 😅 Svigermødre også, for øvrig 😅

Anonymkode: 4405d...28f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, takk 😊 Psykiatere er vel noe for seg selv 😅 Svigermødre også, for øvrig 😅

Anonymkode: 4405d...28f

Ja trust me.. jeg har fått den mest skrullete, sprøe psykiater av en svigermor med på kjøpet.. 😂 er nok lættis absurde historier og fortelle om hun...

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

så begynte hun og skremme vettet av samboer og si at om jeg fikk corona mens jeg er gravid kunne barnet bli scizofren og babyer har dødd av corona...

Tja, dette har hun ikke tenkt helt gjennom, tror jeg. Hun ramset av seg alt hun kunne finne på av negative omstendigheter rundt denne graviditeten, og gir dere samtidig en veldig god grunn til å holde henne på god avstand fremover. Kan ikke dra på påskebesøk og risikere helsa til baby. Det forstår jo hun også når hun klarer å klekke ut slike skrekkscenarioer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket om corona var unødvendig, men det er hennes sønn hun har stilt de andre spm til, og da syns jeg faktisk der er ok å spørre om det er planlagt og om det var ønsket. Og fint hun tar det med ham og ikke med deg.

Anonymkode: cdd88...31e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor er en svært dominerende og kontrollerende person, og vi har derfor alltid passet på å ha hun litt på avstand og ikke involvere hun så mye i ting...

Derfor har vi også ventet med å fortelle hun om nyheten jeg er nå i uke 18..

Hun sendte melding til sambo idag og spurte om vi ville dra på middag til hun på søndag, jeg sa samboer burde ringe henne og høre om det var lurt og hva hun tenkte rundt corona, og i samme sleng fortelle om graviditeten siden hun uansett hadde merket magen min om vi dro dit..

Når sambo ringte sa hun at det gikk bra om vi kom på besøk, og det ikke var så farlig med coronan (hun er lege) så fortalte samboer om glad nyheten og hennes reaksjon var å spørre sønnen sin: var det planlagt?? og ville du det?..... så begynte hun og skremme vettet av samboer og si at om jeg fikk corona mens jeg er gravid kunne barnet bli scizofren og babyer har dødd av corona...

Nå sitter jeg og er skikkeli lei meg av reaksjonen hennes, er det bare jeg som er hormonell nå? Er det ikke frekt å spørre om det var planlagt? Følte hun prøvde gi samboer og meg angst og, først sa hun jo at hun ikke stresset om coronan... dama er psykiater, altså lege ja som har blitt psykiater...

Anonymkode: 9c6b9...f60

Veldig spesielt å vente til uke 18 med å fortelle besteforeldre om kommende barnebarn. Jeg mistenker mer til historien enn det du forteller. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kvalitet skrev:

Veldig spesielt å vente til uke 18 med å fortelle besteforeldre om kommende barnebarn. Jeg mistenker mer til historien enn det du forteller. 

Også ta det tilfeldig over telefonen for et middagsbesøk..

Anonymkode: 8f18a...0d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er psykiater.. og hun mener at det er noe nytt psykiatri forskning som har vist at barn av mødre som fikk influensa under graviditeten med høy sannsynlighet ble schizofrene, og at det nok kunne være tilfelle med corona og... aner ikke hvorfor hun snakket om det med babyer at de kunne dø, hun hadde lest om en baby som hadde dødd av corona eller blitt skikkelig syk eller noe. Hørtes bare absurd ut hele greia...

Anonymkode: 9c6b9...f60

Psykiatere kan ikke medisin. De er ikke leger.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Mannjessheim1984 skrev:

Psykiatere kan ikke medisin. De er ikke leger.

 

 

Lege først, så blitt psykiater etterpå står det vel i et av innleggene. Men det er jo ikke temaet? Har du svar til ts sitt tema?

Anonymkode: 8f18a...0d5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mannjessheim1984 skrev:

Psykiatere kan ikke medisin. De er ikke leger.

 

 

Jo, det er de. Men psykologer er ikke leger. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hactar skrev:

Tja, dette har hun ikke tenkt helt gjennom, tror jeg. Hun ramset av seg alt hun kunne finne på av negative omstendigheter rundt denne graviditeten, og gir dere samtidig en veldig god grunn til å holde henne på god avstand fremover. Kan ikke dra på påskebesøk og risikere helsa til baby. Det forstår jo hun også når hun klarer å klekke ut slike skrekkscenarioer.

Ja ikke sant... det jeg ikke forstår er hvorfor hun fremdeles insisterer på at vi skal komme på besøk søndag! Jeg gidder ikke dra nå, etter dette så klart. Bare skjønner ikke hvorfor hun abs skulle ramse av seg alt hun kunnne finne på av negativitet som du sier.. hva oppnår hun med det liksom, annet enn at jeg fortsetter ta avstand..

TS

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig ung? 

Anonymkode: 9446c...ce0

Nei, vi er i midten av 30 årene og vært sammen i årevis. Hun har alltid vært sjalu på meg og taklet dårlig at jeg har tatt sønnen hennes "vekk", hun har alltid vært veldig krevende og ringt han hele tiden..

Anonymkode: 9c6b9...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...