Gå til innhold

Familie mine og dine barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer flyttet sammen i 2014, med mine og dine barn. Han har to og jeg har et barn. 
Samboer har mye konflikter med sin eks, og det tærer på vårt forhold. Hver gang de er i konflikt, krangler med ungene sine så skyver han meg lenger bort for hver gang. 
 

Hvis vi har en krangel, så vil han ikke prate om det. Går og surmuler i flere dager. Prater nesten ikke til meg, og jeg får så vondt i magen. Blir så usikker på han hver gang. Så går det noen dager, og da er liksom alt normalt. 
 

Nå har jeg kommet dit at jeg orker ikke å bo sammen lenger. Dette tærer på meg for mye, og jeg har det ikke bra. 
Da det ble slutt med pappaen til min datter, så kastet han meg ut. Det var eksen som eide leiligheten. Den situasjonen har satt seg i meg nesten som en traume å stå helt på alene. 
 

Så nå har jeg kontaktet banken, og jeg får lån til leilighet. Samboer må kjøpe meg ut, men jeg har endel arv på konto. Reservert en leilighet. Må bare få det offisielt fra banken, men fått klar signal på mail. 
Så nå må jeg ta praten med samboer. 
Jeg tørr ikke å si at jeg orker ikke å bo sammen lenger, uten å ha noe på plass. 
 

Og jeg tror nok ikke han har det så bra han heller da. Men jeg har så vondt i magen, for at jeg har ordnet slikt men jeg er livredd for om han sier at det er slutt. Så har jeg ingen sted å bo..... 
 

Anonymkode: 53298...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er kjempesmart. Lykke til!😊

Anonymkode: 57415...b72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er kjempesmart. Lykke til!😊

Anonymkode: 57415...b72

Synes du? Jeg er så redd for at han skal bli sint!!! Mest fordi han blir overrasket kanskje...

ts

Anonymkode: 53298...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du? Jeg er så redd for at han skal bli sint!!! Mest fordi han blir overrasket kanskje...

ts

Anonymkode: 53298...30c

Han blir kanskje både sint og lei seg. Tenk deg da hvor ille det hadde vært å bo der med mine/dine barn lenge etter at du har gitt beskjed. Det beste for alle er at du kan flytte så raskt som mulig etter bruddet, og det kan du jo når du har ordnet det klart på forhånd.

En ting er jo hvis det bare hadde vært dere to, men det er ikke noe gøy for barn å føle på dårlig stemning og se at en av dere må sove på sofa osv. Du gjør en god jobb og skåner dere alle for det ved å forberede deg.

Kanskje han blir ekstra sur, kanskje ikke. Men det er verdt å se han sur og få litt kjeft når du kan flytte med en gang istedenfor å seigpine dere alle i ukesvis .

Anonymkode: 57415...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blir kanskje både sint og lei seg. Tenk deg da hvor ille det hadde vært å bo der med mine/dine barn lenge etter at du har gitt beskjed. Det beste for alle er at du kan flytte så raskt som mulig etter bruddet, og det kan du jo når du har ordnet det klart på forhånd.

En ting er jo hvis det bare hadde vært dere to, men det er ikke noe gøy for barn å føle på dårlig stemning og se at en av dere må sove på sofa osv. Du gjør en god jobb og skåner dere alle for det ved å forberede deg.

Kanskje han blir ekstra sur, kanskje ikke. Men det er verdt å se han sur og få litt kjeft når du kan flytte med en gang istedenfor å seigpine dere alle i ukesvis .

Anonymkode: 57415...b72

Vi to har det fint sammen når det bare er oss to. Angrer meg for at vi flyttet sammen. Vi skulle ha vært særboere. 
Jeg synes det er kjempe vanskelig valg, fordi jeg fortsatt har følelser for han. Ønske mitt er at vi fortsatt skal være sammen, men ikke bo sammen. 
Det har vært vanskelig å skulle slå sammen to familier. 
 

ts

Anonymkode: 53298...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon er det vel mest naturlig å finne en korttidsleie. 

Anonymkode: ea568...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig å ikke snakke sammen om sånt først? Skal du bare plutselig si at du flytter? 

Anonymkode: cc31f...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig å ikke snakke sammen om sånt først? Skal du bare plutselig si at du flytter? 

Anonymkode: cc31f...1c7

Jeg synes ikke det er merkelig. Man trenger ikke noens tillatelse til å gjøre det slutt. Og når partneren er dårlig på konflikter er det like greit å være klar på at avgjørelsen er tatt og at det ikke er rom for diskusjon.

TS, jeg tror i det lange løp at du tjener på å være helt tydelig på at du har bestemt deg og komme deg ut så fort som mulig, også for datteren din sin del. Det kan være lettere å se hva du skal gjøre i denne situasjonen hvis du tenker at du skal gjøre det som tjener henne mest mulig. Altså komme deg ut av en bosituasjon med masse konflikter, gjøre unntakstilstanden rundt bruddet så kort som mulig og passe på at hun fra nå av har ro i hjemmet sitt.

Lykke til, jeg synes du høres ut som en fornuftig person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen god mann, ville flyttet

Anonymkode: 56ba7...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg synes ikke det er merkelig. Man trenger ikke noens tillatelse til å gjøre det slutt. Og når partneren er dårlig på konflikter er det like greit å være klar på at avgjørelsen er tatt og at det ikke er rom for diskusjon.

TS, jeg tror i det lange løp at du tjener på å være helt tydelig på at du har bestemt deg og komme deg ut så fort som mulig, også for datteren din sin del. Det kan være lettere å se hva du skal gjøre i denne situasjonen hvis du tenker at du skal gjøre det som tjener henne mest mulig. Altså komme deg ut av en bosituasjon med masse konflikter, gjøre unntakstilstanden rundt bruddet så kort som mulig og passe på at hun fra nå av har ro i hjemmet sitt.

Lykke til, jeg synes du høres ut som en fornuftig person.

Men ts ønsker jo ikke å gjøre det slutt. Hun vil bare at de skal bli særboere.

Anonymkode: e5276...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ts ønsker jo ikke å gjøre det slutt. Hun vil bare at de skal bli særboere.

Anonymkode: e5276...00b

OK, presisering: hun ønsker at de skal slutte å være samboere. Det er hun helt bestemt på så vidt jeg kan se. Det trenger hun heller ikke hans tillatelse til. Hun ønsker å fortsette som særboere men er redd for at han skal si at det er slutt. Det har han selvfølgelig rett til. Jeg leser det hun skriver som at hun ikke kan fortsette å bo sammen for å unngå at det blir slutt. Hun er også redd for at han skal bli ubehagelig når hun sier at hun og datter flytter ut.

TS, du får korrigere meg hvis jeg har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...