Gå til innhold

Valp tisse ute på balkong


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en leilighet i 3 etasje, og dermed ingen egen hage som vi kan slippe valpen ut på. Kan jeg lage til et "toalett" på balkongen slik at jeg kan slippe den ut der når den skal tisse? Skal selfølgelig ta den med ut på jevnlige turer i løpet av dagen. Noen forslag til hvordan jeg kan lage et slikt toalett?

Anonymkode: 0960c...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avhengig av hvor liten den er så kan du jo bruke en kattedo? 

Anonymkode: af986...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyst til å lære hunden at det er greit å tisse på balkongen! En ting er nå mens det fremdeles er forholdsvis kaldt ute og valpen er liten, men når den blir litt større og sola begynner å varme så vil verken du eller naboene ha lukten av solvarm hundetiss hengende som en eim over nabolaget. 

Egen hage eller ikke. Valpen må ut når den har spist, sovet, lekt osv. mange ganger om dagen (Og av og til om natten). At du bor i 3. etasje er ikke hundens feil.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ta valpen ut!

Anonymkode: cf0f2...216

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ikke venne valpen til å tisse på balkongen. Den er liten nå og kan bæres, så bestem deg for å bære den ut så ofte som mulig. Da vil det bare ta noen få uker før den er renslig. Og så kan du heller tørke opp og vaske hvis den har uhell inne. Voksne hunder tisser ikke inne, så den vil lære seg å tisse ute etter hvert.

 

Anonymkode: 9b241...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, valpen må ut. er ditt valg at du skaffet valp når du bor i 3 etasje, du må ta konsekvensene selv. ikke valpen sin feil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt behov for det selv, men skjønner ikke hva som er så galt med å lære hunder å gå på do i kasse, slik katter gjør (funker best for små hunder selvsagt). Det betyr ikke nødvendigvis at man går mindre tur med hunden, men at man kan ha kassa i nødstilfeller.

 

Anonymkode: 15b6a...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt behov for det selv, men skjønner ikke hva som er så galt med å lære hunder å gå på do i kasse, slik katter gjør (funker best for små hunder selvsagt). Det betyr ikke nødvendigvis at man går mindre tur med hunden, men at man kan ha kassa i nødstilfeller.

 

Anonymkode: 15b6a...449

Skjønner heller ikke dette. Vet at det er forskjell på hund og katt, men det er veldig kjekt å ha et kattedo inne til nødstilfeller (har katt). Da er jeg trygg på at den får gått på do også når jeg er på jobb/borte. 

Anonymkode: 39268...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Sånn er det å ha valp, må jo ut med den om natta også. Ikke tissing på verandaen, da bare fortsetter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt behov for det selv, men skjønner ikke hva som er så galt med å lære hunder å gå på do i kasse, slik katter gjør (funker best for små hunder selvsagt). Det betyr ikke nødvendigvis at man går mindre tur med hunden, men at man kan ha kassa i nødstilfeller.

 

Anonymkode: 15b6a...449

Synes det er utrolig latskap, forskjell på hund og ei katte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som fikk seg valp når hun bodde i blokk. Hun ville ikke rekke ut før valpen måtte tisse, så hun valgte å ha tissepads i dusjen. Det gjorde det enkelt å holde rent. Hun tok selvsagt valpen ut flere ganger om dagen uansett, men da fikk hun mindre "katastrofeutrykninger" som hun ikke ville ha rukket uansett. 

Hunden er nå voksen og er stueren som vanlig og tisser ikke i dusjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Tabris skrev (På 6.4.2020 den 18.02):

Jeg har ei venninne som fikk seg valp når hun bodde i blokk. Hun ville ikke rekke ut før valpen måtte tisse, så hun valgte å ha tissepads i dusjen. Det gjorde det enkelt å holde rent. Hun tok selvsagt valpen ut flere ganger om dagen uansett, men da fikk hun mindre "katastrofeutrykninger" som hun ikke ville ha rukket uansett. 

Hunden er nå voksen og er stueren som vanlig og tisser ikke i dusjen.

Man garanterer jo ikke at hunden ikke tisser andre plasser også. De fleste husholdninger med hund stinker urin. Mine naboer under meg hadde en liten hund i en periode, og flere forskjellige rengjøringstjenester måtte innom flere ganger i løpet av fjoråret for å fikse det. 

Anonymkode: b75bc...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Man garanterer jo ikke at hunden ikke tisser andre plasser også. De fleste husholdninger med hund stinker urin. Mine naboer under meg hadde en liten hund i en periode, og flere forskjellige rengjøringstjenester måtte innom flere ganger i løpet av fjoråret for å fikse det. 

Anonymkode: b75bc...d9e

Da vil jeg anta at den lille hunden tisset andre steder enn på en tissepad i dusjen.

Ellers er det generelt sett få garantier når man har å gjøre med levende individer som en hund.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri skjønt hvorfor det ikke skal være greit å ha en plass på balkongen hvor valpen kan tisse. Om natten/morgenen må man som oftest bære valpen rett ut. Man kan ikke sette valpen ned for å skifte ut av pysjen, ta på seg jakke etc, for da rekker den å tisse på gulvet.

Det er heller ingen grunn til å tro at valpen ikke kan lære av seg å tisse på balkongen. Om den tisser i en boks på balkongen i noen uker til den blir flinkere til å holde seg, så er jo ikke det noe krise. De fleste valper har jo flere ulykker inne før de får bedre blærekontroll, og det betyr jo ikke at de da vil fortsette å tisse inne for all verdens tid. 

Nå er det vinter også, så regner med at valpen ikke har fri tilgang til balkongen. Når våren kommer, så vil valpen for lengst ha fått god nok blærekontroll til å holde seg til TS får tatt den med ut, og da vil den kjapt lære seg at den foretrekker å tisse på gress. 

Anonymkode: 16b61...890

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Man garanterer jo ikke at hunden ikke tisser andre plasser også. De fleste husholdninger med hund stinker urin. Mine naboer under meg hadde en liten hund i en periode, og flere forskjellige rengjøringstjenester måtte innom flere ganger i løpet av fjoråret for å fikse det. 

Anonymkode: b75bc...d9e

Det må være det dummeste jeg har lest her inne. Du må kjenne mye rare folk som har hunder som pisser inne hele tiden så det stinker i huset?

Her lukter det ikke en gang et snev av hundepiss, og ikke hos de andre hundeeierne jeg kjenner heller. 

Anonymkode: 3aaa4...7d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp lærte seg at man går på do ute ved at jeg hadde en kasse med kunstgress oppå og skuff under ute på balkongen (fås kjøpt slike flere steder). Dette fordi jeg fikk valp på vinteren, bor i 2. etasje (så ingen hage) og jeg så raskt at jeg ikke rakk å kle på meg og komme oss ut døra før uhellet var ute. Han ble husren etter ca. en måned. Når jeg i tillegg så at han var i stand til å holde seg fjernet jeg kassen, og nå går han på do langs veien som andre hunder.

De selger slike kasser for valper på dyrebutikken, så tror ikke akkurat det er noe som taler mot at man kan bruke sånn når valpene er helt nye. I hvert fall hvis man ikke har hage selv og omtrent må løpe ut halvnaken midtvinters for å rekke det før den tisser.

Anonymkode: 949da...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det må være det dummeste jeg har lest her inne. Du må kjenne mye rare folk som har hunder som pisser inne hele tiden så det stinker i huset?

Her lukter det ikke en gang et snev av hundepiss, og ikke hos de andre hundeeierne jeg kjenner heller. 

Anonymkode: 3aaa4...7d4

Hundeiere kjenner ikke lukten fra hundene sine fordi de er vant med det. De som ikke har hund selv merker med en gang når de går i et hus, om husholdningen har hund. 

Og su kan ikke ha vært på KG lenge om det er det dummeste du har lest. Jeg har hatt hun hele barndommen min og helt til jeg var 21, så jeg kjenner begge sidene av dette. 

Anonymkode: b75bc...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man garanterer jo ikke at hunden ikke tisser andre plasser også. De fleste husholdninger med hund stinker urin. Mine naboer under meg hadde en liten hund i en periode, og flere forskjellige rengjøringstjenester måtte innom flere ganger i løpet av fjoråret for å fikse det. 

Anonymkode: b75bc...d9e

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må være det dummeste jeg har lest her inne. Du må kjenne mye rare folk som har hunder som pisser inne hele tiden så det stinker i huset?

Her lukter det ikke en gang et snev av hundepiss, og ikke hos de andre hundeeierne jeg kjenner heller. 

Anonymkode: 3aaa4...7d4

Er enig i at dette er det dummeste jeg har lest her inne. Omtrent 700.000 nordmenn har hund, mener du at det liksom stinker piss hos samtlige? Du vet Queen Elizabeth har flere hunder - regner med det engelske kongehus stinker urin, da. 
 

Anonymkode: 32bcc...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

 

Er enig i at dette er det dummeste jeg har lest her inne. Omtrent 700.000 nordmenn har hund, mener du at det liksom stinker piss hos samtlige? Du vet Queen Elizabeth har flere hunder - regner med det engelske kongehus stinker urin, da. 
 

Anonymkode: 32bcc...8ea

XD

Anonymkode: b75bc...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Er enig i at dette er det dummeste jeg har lest her inne. Omtrent 700.000 nordmenn har hund, mener du at det liksom stinker piss hos samtlige? Du vet Queen Elizabeth har flere hunder - regner med det engelske kongehus stinker urin, da. 
 

Anonymkode: 32bcc...8ea

Enig. Absolutt det dummeste jeg har lest her inne. Pelsen til hunder kan ha en spesiell lukt, noen mer enn andre, men piss stinker det vel bare hos folk med hunder som tisser inne, og eiere som ikke gidder å vaske opp. 

 

Anonymkode: 16b61...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...