AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 hei. er det noen som lider av hårnapping ? jeg napper hver kveld. men vet ikke hvodan jeg skal stoppe... er redd jeg skal bli skalla.. Anonymkode: 63639...6fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #2 Skrevet 4. april 2020 Har dette, men napper øyevipper. Gjort dette i 15 år. Ingen behandling hjelper, så har bare gitt opp... Anonymkode: 3d0b7...9c6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #3 Skrevet 4. april 2020 Har også dette. Klarer å kontrollere det litt i perioder, så får jeg bare leve med det. Anonymkode: 91aba...4e9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #4 Skrevet 4. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dette, men napper øyevipper. Gjort dette i 15 år. Ingen behandling hjelper, så har bare gitt opp... Anonymkode: 3d0b7...9c6 15 år med napping, og du har fremdeles vipper igjen å nappe på? Anonymkode: a0d63...438
Minya Skrevet 4. april 2020 #5 Skrevet 4. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 15 år med napping, og du har fremdeles vipper igjen å nappe på? Anonymkode: a0d63...438 De vokser overraskende fort ut, jeg gjør det samme selv. Føler det "klør" eller "stikker" i øyevippelinjen, og må nappe ut det ene øyevippestrået som gjør at det klør eller stikker. Da går det gjerne et par-tre ekstra i slengen. Men jeg har aldri klart å nappe så mye at jeg ser vippeløs ut.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #6 Skrevet 4. april 2020 Hei, Jeg er selv en kvinne som lider av dette i snart 20 år nå. Jeg vet hvor vanskelig det er å kunne slutte. Det er jo en type tvangshandling, og jeg gjør det fordi jeg synes det er godt, og det gir meg en god følelse, litt stressmestring vil jeg også si. Er du obs når du først napper hår? Når gjør du det? Jeg vet ikke hvor lett det er å få behandling for dette, og hvor grad det styrer livet ditt? Jeg har noen få tips som hjelper meg. Hold hendene opptatt med noe annet om du f.eks gjør det mens du ser på tv, strikking o.l Når det blir veldig ille dusjer jeg, ikke like god følelse når håret er vått. Stopp! Gå og gjøre noe annet. Plaster på fingeren, da får du ikke samme følelse. Lag en frisyre som gjør det vanskeligere å rive håret ditt. Jeg har selv hatt store flekker på hodet, og det er ikke noe gøy å ikke kunne gå ut uten å ha på seg hatt, eller bare det å gå til frisøren, føle seg fin. Så min motivasjon ligger der. Dette er bare noe som har hjulpet meg. Anonymkode: c4741...ce9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #7 Skrevet 4. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: 15 år med napping, og du har fremdeles vipper igjen å nappe på? Anonymkode: a0d63...438 Du vet de vokser ut igjen? Som alt annet hår. Anonymkode: 3d0b7...9c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå