Gå til innhold

Tips til ny mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ser etter ny mobil. Den bør ha følgende kvalifikasjoner:                                                                    - Ha omtrent følgende mål: D x  B x H: 147,0 x 74,0 x 40,0 mm.                                                                       - Kunne tåle fall på asfalt uten at skjermen blir ødelagt.                                                                      - Helst koste under  3 500kr. Den bør også ha god lagringsplass for apper eller mulighet for å lagre apper på minnekortet. Også er det fint om telefonen har en god høytaler, men dette er ikke et must.                                                              Forslag mottas med stor takk. :)

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.4.2020 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Heisann, jeg ser etter ny mobil. Den bør ha følgende kvalifikasjoner:                                                                    - Ha omtrent følgende mål: D x  B x H: 147,0 x 74,0 x 40,0 mm.                                                                       - Kunne tåle fall på asfalt uten at skjermen blir ødelagt.                                                                      - Helst koste under  3 500kr. Den bør også ha god lagringsplass for apper eller mulighet for å lagre apper på minnekortet. Også er det fint om telefonen har en god høytaler, men dette er ikke et must.                                                              Forslag mottas med stor takk. :)

Anonymkode: 301d5...3d8

Hvilke forslag har dere? 😊

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåle fall, CAT sine. 40mm tykk, Nokia 3210 eller noe i den gaten. Men da utgår lagring. 

Anonymkode: 89f04...866

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tåle fall, CAT sine. 40mm tykk, Nokia 3210 eller noe i den gaten. Men da utgår lagring. 

Anonymkode: 89f04...866

Takk for tipset, men det må være en smartmobil. 

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset, men det må være en smartmobil. 

Anonymkode: 301d5...3d8

Cat har smarttelefoner, men målene du oppgir er jo mildt sagt merkelige. 

Anonymkode: 89f04...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på mobiltelefoner men har hatt en type mobil i 1,5 år nå som virkelig er verdt pengene.

Kjøpte meg en Motorola g6 pluss til rett før jul 2018 da den var ganske ny. Kostet rundt 2,5 - 3 tusen som helt ny (husker ikke eksakt). 

Mobilen fungerer helt fint med et overraskende bra kamera, greit med lagringsplass (jeg er ikke en person som fyller mobilen med alle slags apper jeg kommer over) og har veldig god batteritid sammenlignet med iPhone for eksempel. Da mobilen var ny holdt batteriet i 2 hele dager for meg. Nå etter 1,5 år så er batteriet litt svakere men det holder fortsatt ganske lenge. Har mistet telefonen ved uhell på bakken ute og inne på gulvet og den har ikke knust noen steder. 

 

Sammenlignet med en splitter ny iPhone 11 til 15000,- kr så er denne typen mobil et relativt godt alternativ etter min mening. Det har kommet mange nye versjoner av Motorola som man kan se på. Jeg husker ikke helt hvor mye de nye modellene koster nå, men tror det ligger på 3-4 tusen kroner.

Håper du finner den mobilen du trenger og som passer deg. Lykke til! :)

Anonymkode: e82b4...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen ekspert på mobiltelefoner men har hatt en type mobil i 1,5 år nå som virkelig er verdt pengene.

Kjøpte meg en Motorola g6 pluss til rett før jul 2018 da den var ganske ny. Kostet rundt 2,5 - 3 tusen som helt ny (husker ikke eksakt). 

Mobilen fungerer helt fint med et overraskende bra kamera, greit med lagringsplass (jeg er ikke en person som fyller mobilen med alle slags apper jeg kommer over) og har veldig god batteritid sammenlignet med iPhone for eksempel. Da mobilen var ny holdt batteriet i 2 hele dager for meg. Nå etter 1,5 år så er batteriet litt svakere men det holder fortsatt ganske lenge. Har mistet telefonen ved uhell på bakken ute og inne på gulvet og den har ikke knust noen steder. 

 

Sammenlignet med en splitter ny iPhone 11 til 15000,- kr så er denne typen mobil et relativt godt alternativ etter min mening. Det har kommet mange nye versjoner av Motorola som man kan se på. Jeg husker ikke helt hvor mye de nye modellene koster nå, men tror det ligger på 3-4 tusen kroner.

Håper du finner den mobilen du trenger og som passer deg. Lykke til! :)

Anonymkode: e82b4...b43

Hvor får du en iPhone 11 til 15 000,-? Betalte 7490,- for min, med 64 gb lagring vel å merke. 

Anonymkode: 6d0b9...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du en iPhone 11 til 15 000,-? Betalte 7490,- for min, med 64 gb lagring vel å merke. 

Anonymkode: 6d0b9...027

De har vel sunket i pris siden de kom? 

Anonymkode: 89f04...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Cat har smarttelefoner, men målene du oppgir er jo mildt sagt merkelige. 

Anonymkode: 89f04...866

Det er målene til en ganske vanlig Asus mobil. Hva er rart med de målene? 

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et screenshot jeg tok for 2 sekunder siden på Prisjakt. iPhone 11 Pro Max koster jo over 15k. Hvis man spoler tilbake på iPhone 11 og iPhone 11 Pro til da de kom ut så kostet de en del de også. 

Poenget mitt var jo ikke at en iPhone kostet eksakt 15 tusen kroner, men at den telefontypen er vesentlig dyrere enn andre typer. :)

Screenshot_20200412-204743.png

Anonymkode: e82b4...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er målene til en ganske vanlig Asus mobil. Hva er rart med de målene? 

Anonymkode: 301d5...3d8

Jaha. 
 

Sitat

D x  B x H: 147,0 x 74,0x 40,0 mm

Dybde 147, bredde 74 og høyde 40. Tjukk sak.                                       

Anonymkode: 89f04...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. 
 

Dybde 147, bredde 74 og høyde 40. Tjukk sak.                                       

Anonymkode: 89f04...866

Det er målene som er oppgitt av en kjent norsk elektronikkbutikk. Det er mulig at de har oppgitt feil mål.

Jeg ønsker at mobilen skal ha omtrentlig de samme målene som en Asus Zenphone 3. Ifølge ett nettsted hadde denne mobilen følgende mål: 146.9 x 74 x 7.7 mm

Kan det være at jeg da egentlig ser etter en mobil som er 147 mm høy, 74 mm i bredden ogs som har en dybde på 7,7 mm?

 

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke flere forslag har dere til mobiler? 

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.4.2020 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Hvilke flere forslag har dere til mobiler? 

Anonymkode: 301d5...3d8

Jeg prøver igjen. 😊

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2020 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Det er målene som er oppgitt av en kjent norsk elektronikkbutikk. Det er mulig at de har oppgitt feil mål.

Jeg ønsker at mobilen skal ha omtrentlig de samme målene som en Asus Zenphone 3. Ifølge ett nettsted hadde denne mobilen følgende mål: 146.9 x 74 x 7.7 mm

Kan det være at jeg da egentlig ser etter en mobil som er 147 mm høy, 74 mm i bredden ogs som har en dybde på 7,7 mm?

 

Anonymkode: 301d5...3d8

Kan dere vennligst svare på dette spørsmålet? 😊

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Kan dere vennligst svare på dette spørsmålet? 😊

Anonymkode: 301d5...3d8

Jeg prøver igjen, kan dere svare på følgende spørsmål: :)

Jeg ønsker at mobilen skal ha omtrentlig de samme målene som en Asus Zenphone 3. Ifølge ett nettsted hadde denne mobilen følgende mål: 146.9 x 74 x 7.7 mm

Kan det være at jeg da egentlig ser etter en mobil som er 147 mm høy, 74 mm i bredden ogs som har en dybde på 7,7 mm?

Anonymkode: 301d5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...