Gå til innhold

Hva skjer om man bryter hytteforbudet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig høre om at noen har dratt til hytte i et annet fylke og oppholder seg der. Vedkommende bor ikke sammen med noen som har fått påvisst smitte, men har bare dratt for å oppholde seg på hytta en god stund.

Jeg kommer ikke til å melde i fra da jeg ikke vet konkret hvor denne hytta ligger, men jeg håper at vedkommende blir tatt.

Men hva skjer om man blir tatt? Hvordan er reglene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bøter

Anonymkode: ccef4...efc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Politiet kommer og ber deg reise. Risikerer også bot 

Anonymkode: 0ea0f...1d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bot for brudd på blant annet smittevernsloven, 20,000 er populært i disse dager.

Noe jeg i grunn synes bør behovsprøves, slik at det blir si 80% av inntekt. Dermed blir 20,000 noe som fungerer godt for både de som tjener lite, men også de som tjener mye.

Anonymkode: ec181...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på hytta. Har ikke bilen her, og har blendingsgardiner, fyrer med strøm. Vært her i en uke. 

Anonymkode: 805a1...e1f

• Liker 5
Skrevet

20000 er det pr. person, hva med mor, far og to barn?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på hytta. Har ikke bilen her, og har blendingsgardiner, fyrer med strøm. Vært her i en uke. 

Nice try.

Anonymkode: d2c29...a8e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, tussi84 skrev:

du kan si at du ikke overnatter der! daglig opphold er ikke forbudt!!! 

sover du ikke om hele natten, så det regnes ikke som overnatting. kanskje du kan ta en selfie klokka 2 om natten, som bevis at du har ikke sovet hele natten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De oppdager det gjennom mobildata 🙄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De bøtelegger vel ingen om det er bare er 10 stk som bryter loven. Det er først når det blir ett problem at de bøtelegger dem.

Oppfordrer ingen til å bryte loven.

Anonymkode: a9f23...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør Johaug :)

Anonymkode: 884f9...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De oppdager det gjennom mobildata 🙄

Hva med steder der det ikke er mobildekning? 

Anonymkode: 52c06...471

Skrevet
9 minutter siden, Energidronning skrev:

sover du ikke om hele natten, så det regnes ikke som overnatting. kanskje du kan ta en selfie klokka 2 om natten, som bevis at du har ikke sovet hele natten?

Blir nok vanskelig å bortforklare for vedkommende da personen bor i nord Norge opprinnelig. Jeg kjenner dessverre ikke til vedkommende personlig. Vet bare at hytta er i viken fylke. Det er en slektning av en en bekjent av meg.

Skrevet

Er vel ingen som har oppfordret oss til angiveri.. Det er så godt som tomt på alle 'hyttesteder'. Tror ikke det blir det samme å være på fjellet (eller ved sjøen) når 'ingen' andre er der. Jeg er skikkelig skuffet over å ikke få dra på hytta og gå på ski. Det blir hjemme med påskeblomster, hagearbeid og rekordtidlig klargjøring og bruk av uteplassen hjemme.

Skrevet (endret)
13 minutter siden, tussi84 skrev:

Blir nok vanskelig å bortforklare for vedkommende da personen bor i nord Norge opprinnelig. Jeg kjenner dessverre ikke til vedkommende personlig. Vet bare at hytta er i viken fylke. Det er en slektning av en en bekjent av meg.

jeg ville prøve snakke noe vanskelig dialekt eller enda bedre, sami!... så kanskje politiet gir opp😆

typ:

"unnskyld, har dere overnattet på denne hytte i Viken?" 

"neida, ikkje Vikend, bare i dag!"

"Jeg mener Viken, ikke weekend!" 

"Å skjønner, Dokkers jobbar mykje steikjebra på helgene også, helvete altså veldig bra. " 

Endret av Energidronning
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med steder der det ikke er mobildekning? 

Strøm på hytta, men ikke mobildekning?

Anonymkode: c0f18...d80

Skrevet
30 minutter siden, Energidronning skrev:

"Overnatting" betyr ikke "sove hele natten", det betyr å være der over natten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, tussi84 skrev:

Fikk nylig høre om at noen har dratt til hytte i et annet fylke og oppholder seg der. Vedkommende bor ikke sammen med noen som har fått påvisst smitte, men har bare dratt for å oppholde seg på hytta en god stund.

Jeg kommer ikke til å melde i fra da jeg ikke vet konkret hvor denne hytta ligger, men jeg håper at vedkommende blir tatt.

Hvorfor bryr du deg?

Om du får høre at en person pleier å kjøre i 81 i 80-sonen, så håper du vedkommende bøtelegges?

Anonymkode: 6c519...eac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strøm på hytta, men ikke mobildekning?

Anonymkode: c0f18...d80

Det er ikke strøm på min hytte, ei heller mobildekning. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Energidronning said:

jeg ville prøve snakke noe vanskelig dialekt eller enda bedre, sami!... så kanskje politiet gir opp😆

typ:

"unnskyld, har dere overnattet på denne hytte i Viken?" 

"neida, ikkje Vikend, bare i dag!"

"Jeg mener Viken, ikke weekend!" 

"Å skjønner, Dokkers jobbar mykje steikjebra på helgene også, helvete altså veldig bra. " 

Hehe. Kanskje han fortalte slektningen at han skulle "ha weekenden på hytta" og innen budskapet hadde gått fra slektningen til trådstartets bekjente til trådstarter hadde det blitt til "til Viken på hytta". 

Anonymkode: 884f9...f0b

• Liker 1
  • Opprett ny...