Gå til innhold

Underlag til marsvin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå av mange ulike grunner gått vekk fra spon som underlag til marsvinene våre og heller gått for fleecepledd. Har kjøpt inn noen som kun skal brukes til dette formålet. Problemet er at bæsjen klines utover og jeg må skifte på buret hver dag. Fordelene er at marsvina virker å stortrives siden de legger seg ned for å kvile oftere og vi slipper at det alltid ligger spon alle steder. Lukten er den samme. Er det noen som bruker andre underlag av tekstil og som har god erfaring med dette?

Anonymkode: 9475b...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte fleece da jeg hadde marsvin i fosterhjem, det er så lett å vaske og mykt. Men da ble doen mye brukt, så ble ikke så grisete. Har du en lett tilgjengelig dokasse med absorberende strø i de bruker? Ikke alle marsvin skjønner dokasse så du kan prøve bare ha strø i hele bunnen evnt, eller bare fleece der de liker å sove. Bra at du dropper spon, det er ikke bra på noen måte. Anbefaler papirstrø som back2nature, yesterday news, toalätt, carefresh ol, eller trepellets. 

Marsvinlort skal ikke være grisete, den er jo fast og tørr. Hvordan er kostholdet til marsvina om det blir mye klin? 

Finner litt løsninger om man søker rundt på guinea pig pen og lignende på feks Pinterest om du trenger inspirasjon! 

Anonymkode: e6c1e...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut skinnypigs1 på youtube

Anonymkode: 6b18a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...