Gå til innhold

Tenåringsstebarn som driter i håndvask


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er mer et hjertesukk enn et spørsmål...
Kjæresten min har en datter på 19 år. Opplever til stadighet at hun ikke overholder for eksempel anbefalinger om håndvask. Hun reker ute, på kjøpesenter, bensinstasjoner osv, kommer hjem og går rett på rommet. Vi har bare vært sammen et halvt år, og jeg føler ikke at jeg kan drive med irettesetting, så jeg ber som regel kjæresten ta det. Jeg har sagt det til henne noen få ganger. Kjærsten min tar det opp med henne da, hver gang. Da sukker hun irritert, skyller hendene 5 sekunder i kaldt vann, og går på rommet igjen. Jeg kommenterer til kjæresten (igjen) at det der holder ikke, han maser igjen. Har hatt samtale med henne mange ganger om at hun MÅ følge reglene hun også! Men hver eneste dag skjer det samme. Nå begynner kjærsten å bli lei av å mase på henne også, så han gidder nesten ikke lenger. Da blir jeg enda mer irritert, egentlig på de begge to. Jeg blir så sint på slike arrogante ungdommer som gir blanke!!!

Anonymkode: 2ab76...ccf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis ho linken til hun 16 år gamle franske som døde. 

Anonymkode: 9ed60...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg vært streng. Jenta er jo myndig!? Be henne finne et eget sted å bo hvis hun ikke greier å følge retningslinjene.

Anonymkode: ffc9d...878

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg vært streng. Jenta er jo myndig!? Be henne finne et eget sted å bo hvis hun ikke greier å følge retningslinjene.

Anonymkode: ffc9d...878

Hjelper ikke at jeg sier det når faren er av den dumsnille typen og "synes det er nå litt for ille"

Anonymkode: 2ab76...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig var det Stedatteren du hakket på.

Anonymkode: 9f9d4...d7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kids will always be kids. Kidz! 

Anonymkode: 3c605...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var det Stedatteren du hakket på.

Anonymkode: 9f9d4...d7d

eeeh ja? Det er hun som driter i hygienen.

Anonymkode: 2ab76...ccf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

eeeh ja? Det er hun som driter i hygienen.

Anonymkode: 2ab76...ccf

Og du er nok litt hysterisk.

Anonymkode: 9f9d4...d7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Her hadde jeg vært streng. Jenta er jo myndig!? Be henne finne et eget sted å bo hvis hun ikke greier å følge retningslinjene.

Anonymkode: ffc9d...878

Vil nok tro at faren ikke er interessert i at hans kjæreste i et halvt år ber datteren flytte ut. 

Anonymkode: 9f9d4...d7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fornøyd. Far er fornøyd. Du bitcher på begge. 

Høres ut som oppskriften på å ødelegge forholdet. 

Etter handvask kommer tusen andre ting du er misfornøyd med. 

Beste tipset er å flytte ut, i stedet for å endre på hvem de er :)

 

Anonymkode: 3b5cd...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mer et hjertesukk enn et spørsmål...
Kjæresten min har en datter på 19 år. Opplever til stadighet at hun ikke overholder for eksempel anbefalinger om håndvask. Hun reker ute, på kjøpesenter, bensinstasjoner osv, kommer hjem og går rett på rommet. Vi har bare vært sammen et halvt år, og jeg føler ikke at jeg kan drive med irettesetting, så jeg ber som regel kjæresten ta det. Jeg har sagt det til henne noen få ganger. Kjærsten min tar det opp med henne da, hver gang. Da sukker hun irritert, skyller hendene 5 sekunder i kaldt vann, og går på rommet igjen. Jeg kommenterer til kjæresten (igjen) at det der holder ikke, han maser igjen. Har hatt samtale med henne mange ganger om at hun MÅ følge reglene hun også! Men hver eneste dag skjer det samme. Nå begynner kjærsten å bli lei av å mase på henne også, så han gidder nesten ikke lenger. Da blir jeg enda mer irritert, egentlig på de begge to. Jeg blir så sint på slike arrogante ungdommer som gir blanke!!!

Anonymkode: 2ab76...ccf

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis ho linken til hun 16 år gamle franske som døde. 

Anonymkode: 9ed60...41d

Den linken virker sikkert ikke. Det som virker er at du hjelper henne å finne bagen og begynner å pakke mens hun forteller hva hun tenker å ta med seg. 

Da kommer hun sikkert til å si at hun ikke ønsker å flytte. Greit det, men da vasker du labbene slik som vi voksne illusterer. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er fornøyd. Far er fornøyd. Du bitcher på begge. 

Høres ut som oppskriften på å ødelegge forholdet. 

Etter handvask kommer tusen andre ting du er misfornøyd med. 

Beste tipset er å flytte ut, i stedet for å endre på hvem de er :)

 

Anonymkode: 3b5cd...ea2

Det ville jeg også gjort, hvem vil bo med sånt.

Anonymkode: 492a4...852

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra hjem ti deg selv da? Dere har jo bare vært sammen i 6 måneder, jeg kan ikke tro dere allerede er samboere? 

Anonymkode: e7e00...018

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå klar med antibac når hun kommer inn og sprut en dusj på hendene hennes og ta litt selv også. Og si med et smil (og naturlig) at det er så viktig i korona tider. Jeg gjør det. Jeg gjorde det på gjester på jobb før det ble hjemmekontor også. Med et smil så virker det bare som en hyggelig gest. 

Anonymkode: dc731...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok alderen.Jeg har en sønn på 18 som også er litt sånn .Han har alltid hatet å vaske hendene, og nå når vi må vaske og sprite hender ofte, så gidder han ikke mer enn høyst nødvendig. Han var på butikken og handlet for meg og når han kom hjem puttet han fingrene i munnen uten å ha vasket seg. Jeg ble litt stresset og ba han ikke ta seg til munnen med skitne fingre, men da sa han bare at barn og ungdommer blir ikke sykdom Corona... Det er som å kaste vann på gåsa, det bare preller av... 

Anonymkode: f94d4...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var det Stedatteren du hakket på.

Anonymkode: 9f9d4...d7d

....og det etter bare et halvt år 🥴

Anonymkode: 8c24d...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem eier huset/leiligheten dere bor i? Er det ditt får du nekte henne inngang, er det hans hadde jeg vurdert å dra min vei! Det samme om dere eier sammen!

Anonymkode: 6de82...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...