Gå til innhold

Begynne å slippe ut katten nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt på 11 mnd som jeg snart hadde tenkt til å tilvenne seg å være ute. Men pga corona så vet jeg ikke helt om det er noe poeng å begynne med det nå? han er jo vandt med å bare være inne, så ikke noe krise for han sånn sett. 

Jeg har en eldre katt også som er ute og vet ikke helt om det er dumt if å dra med seg smitte inn, f.eks hvis noen klapper dem ute eller at de tråkker i spytt og sånt.. ? Og omvendt hvis jeg er smittet og noen ute koser med dem? 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 7d273...595

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skrevet

Min er ute. Han har vært alvorlig syk de siste ukene, men så fort han ble bra slapp jeg han ut. Var et mareritt å ha han inne da han ble helt febrilsk, og ganske stresset. Problemstillingen din har jeg egentlig ikke tenkt over, men så sant det ikke kommer noen tiltak på dette vil jeg for katten min sin psykiske helse skyld la han få lufte seg❤️

Tåler de dog å være inne er det jo ikke et must å slippe de ut om du er usikker, så da ville jeg heller holdt minsten inne om dette uroer deg🥰 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anzii skrev:

Min er ute. Han har vært alvorlig syk de siste ukene, men så fort han ble bra slapp jeg han ut. Var et mareritt å ha han inne da han ble helt febrilsk, og ganske stresset. Problemstillingen din har jeg egentlig ikke tenkt over, men så sant det ikke kommer noen tiltak på dette vil jeg for katten min sin psykiske helse skyld la han få lufte seg❤️

Tåler de dog å være inne er det jo ikke et must å slippe de ut om du er usikker, så da ville jeg heller holdt minsten inne om dette uroer deg🥰 

Ja, men da fortsetter jeg å ha han eldste ute, han blir utrolig grinete om han ikke går gå ut.. men syns litt synd på han minste for det er så jo så fimt vær og hadde vært perfekt å begynne å ha han ute snart, han bruker også mye tid i vinduene og "drømmer" om utelivet og jakter på fugler gjennom vinduet med sånne kråkelyder 😛 så vet ikke helt... hmm 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sluppet begge pusene ut. De har bare godt av å være ute å lufte seg, og sjansen er veldig liten for at en katt skal bli smittet av corona ute. Men nå har jeg en pus som aldri går bort til fremmede, han springer heller unna. 

Anonymkode: 16200...f50

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sluppet begge pusene ut. De har bare godt av å være ute å lufte seg, og sjansen er veldig liten for at en katt skal bli smittet av corona ute. Men nå har jeg en pus som aldri går bort til fremmede, han springer heller unna. 

Anonymkode: 16200...f50

Tenker ikke på at de blir smittet, tror ikke det går? Men de kan bære smitte i pelsen og labbene.. han eldste går ikke bort til noen ute, han holder minst 10 meters avstand til folk ute, løper som en gal om noen kommer nermere. Men han minste er ganske kontaktssøkende, så sjansen for at han kommer til å oppsøke folk på gata for å få kos er ganske stor egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

^ men så begynner han på 11 mnd og bli litt tjukk selvom han får for for steriliserte med lavt fettinnhold. Han veier 5,5 kilo.. så hadde vært fint for han å få løpt litt ute 🧐

• Opprett ny...