Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder i Norge man kan sole seg naken, og  hvis man er ute etter det så finner man gjerne en strand alene om man ikke er i nærheten av organiserte strender.

Nemlig

Når det gjelder sand-dynene på Maspalomas så skal dere være litt obs. Dessverre mange single menn der ute som tror alt som kryper der ute er interessert i å bli runkemateriale. Noe jeg ikke var klar over og fikk meg en skikkelig vekker. Heldigvis var jeg ikke alene, men når han stod mindre enn en meter fra meg, jeg tydelig viste ved å snu meg vekk, sette meg opp o.l at han ikke var velkommen, men allikevel kom nærmere, da ble jeg sint. Det hintet tok han gitt!  

Så om du/ dere ikke ønsker å bli runkemateriale,så hold dere på strendene. 

Alternativt dra på nakenhotell/naturiststrand på Rhodos, Kreta el.l

Anonymkode: e9abd...792

Tenker der er litt sånn at det er ulike agenda på de forskjellige strendene. Dety handler mye om å ta skikken dit man kommer. De aller fleste naturiststrenden er for der oss som foretrekker å sole oss uten klær. Min erfaring er at naturistene har blitt litt fodrevet bort til de litt mindre atraktive strendene. Men, vi er vel i mindretall så da må må man vel bare akseptere det...Eller må vi det? 

Når det gjelder sandynene i Maspalomas så er det stor seksuell aktivitet.  Både for de som liker og bli sett og å se på andre. Området er verdenskjent i så måte. Men det må være plass til alle så lenge man holder seg til de uskrevne reglene.  Andre steder har de homofile nærmest tatt over og driver med sin aktivitet. Drar man til Karibien kan man lett finne områder som der det stor aktivitet av farget menn som venter på hvite par som vil prøve seg på å "go black". 

Kommer man på en ny plass kan det være smart å forhøre seg litt, ellers kan man man fort havne i opp en eller annen form for seksuell aktivitet. Men da er det bare å trekke seg unna, kvis man ikke vil delta :)  eller ikke bry seg. Håper viruset forsvinner snart så det blir mulig å komme seg til varmere strøk og få kastet klærne, men eller uten sex :) 

Skrevet
På 6.4.2020 den 14.58, 911 skrev:

Suite Hotel Playa del Ingles har to takterrasser med solsenger og boblebad. Den ene er for tekstilfolka og den andre er for oss andre 😎. 5 minutter til stranden og går man 10-15 minutter til kommer man til FKK-stranden. Kilometer med fristrand der de alle fleste er nakne. Herlig sted.

*Sukk* for en plass! Tenk å vært på ferie der med dama. Vist henne fram 😍. Men hun våger aldri.

Anonymkode: ded1f...9c3

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Sukk* for en plass! Tenk å vært på ferie der med dama. Vist henne fram 😍. Men hun våger aldri.

Det trodde jeg heller ikke min kjæreste ville våge, men nå er det hun som er mest ivrig 🤩. Man "viser ikke fram" dama eller seg selv på disse naturiststedene. Det blir naturlig å vandre rundt naken blant andre likesinnede. Behagelig og vennlig atmosfære.

Håper bare at dette hotellet og de andre i området består også etter korona.

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Wewishfun skrev:

Det står jo veldig klart i tråden Hva vi søker,  men er vel ikke alle som klarer å forstå hva som står skrevet.   Hadde vi hvert interresert i noe seksuelt så hadde vi skrevet det. 

Dere har posta i underforumet som heter "Seksualitet"....da forventer en jo at det handler om noe seksuelt. 

Anonymkode: 6fd18...a93

Skrevet
32 minutter siden, 911 skrev:

Det trodde jeg heller ikke min kjæreste ville våge, men nå er det hun som er mest ivrig 🤩. Man "viser ikke fram" dama eller seg selv på disse naturiststedene. Det blir naturlig å vandre rundt naken blant andre likesinnede. Behagelig og vennlig atmosfære.

Håper bare at dette hotellet og de andre i området består også etter korona.

Dit skal vi også en dag, håper jeg. Da skal jeg vise fram dama. Neida. Skjønner hva du mener. Men du vet, damer har en egen evne til å bli lagt merke til. Blir nok ikke mindre sant på et slikt sted.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dit skal vi også en dag, håper jeg. Da skal jeg vise fram dama. Neida. Skjønner hva du mener. Men du vet, damer har en egen evne til å bli lagt merke til. Blir nok ikke mindre sant på et slikt sted.

God tur. Tror ikke dere vil angre. Stranden ved Playa del Ingles er svær når det gjelder nudisme. Kanskje vi møtes... uten å vite at det er oss 😃, men det får bli når fru Corona lar oss dra. Vær obs at dette hotellet jeg nevner ofte er fullt av tyskere.

• Liker 1
Skrevet

Håper bare at 2021 blir bedre sånn nudistisk sett for meg... Jeg er en skapnudist som har pleid å ta meg et par turer på Huk i løpet av sommeren. Men i år valgte jeg bort det grunnet at jeg ikke ville sitte på en temmelig full buss ut til Huk i disse Koronatider. (den ene gangen jeg var der tok jeg tog til Skøyen og jogget derfra). Dessuten var "fri-uken min" uten kone og barn (men med jobbing) dårlig sånn værmessig....

Men ble en del nakenbading på joggeturene mine i diverse vann i marka da om ikke annet, men da mutters alene. Ble forresten to nakenbad med kollegaer på jobbtur...

Anonymkode: 7df05...d45

• 2 år senere...
Skrevet (endret)
Gjest Alterego666 skrev (På 6.4.2020 den 19.50):

Endret av Mann 56
  • Hjerte 2
Skrevet
Mann 56 skrev (På 30.9.2023 den 20.24):

Hei jeg lan si med en gang. Jeg er nudist. Og er naken hjemme uansett med gjester eller ikke . Og ja serføglig naken i besøk og på alle strender

• 2 måneder senere...
Skrevet
Wewishfun skrev (På 3.4.2020 den 15.25):

Hei, 

Vi er et par som ønsker å prøve nudisme da det virker så befriende å bare slippe alle klærna og ikke minst skillene.   Tenker oss en tur på Gran Canaria etter hvert som covid roer seg. 

Er det noen som har erfaringer med nudisme på Gran Canaria?  Tips til hoteller med naturist sone?   Strender eller andre områder beregnet for naturister? 

Maspalomas stranden er det en del for nudister. Menn det er ok å være naken på alle strender der . Menn se helst etter folk som også er nalen 

Skrevet
Påkrevd skrev (På 6.4.2020 den 10.37):

Cap d’Agde i Frankrike er også et populært sted for naturister https://www.google.no/amp/s/www.capdagdefrance.co.uk/new-visitors-guide/amp/

Nei, Cap d’Agde er ikke populært blant naturister. Cap d’Agde var et flott sted for naturister på 70 og 80-tallet, men har endret seg veldig. Nå er det mest populært blant swingers, exhibisjonister og andre med seksuelle motiver for å være nakne. Cap d’Agde var et flott sted for naturister på 70 og 80-tallet, men har endret seg veldig. Nå kan det være OK for naturister på dagtid, om man holder seg unna visse steder på stranda hvor det er plenty av sex og runkeringer, men på kvelden forandrer stedet seg til en eneste gigantisk swingers-klubb, hvilket overhodet ikke har noe med naturisme og nudisme å gjøre.

Naturisme og nudisme er barnevennlig og ikke-seksuelt. Jeg ville ikke tatt med barna mine til Cap d’Agde.

Anonymkode: bc42e...a95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2020 den 2.18):

Maspalomas-stranden er nydelig. Nudiststrand ved kiosk #4. Rusler man litt bak i dunasen er det mange par som har sex med publikum. God stemning.

Anonymkode: bcd88...47e

Sex har ikke noe med naturisme og nudisme å gjøre. Det eneste de tingene kan ha felles er at man er naken. Naturister og nudister er nakne av helt andre grunner enn de som kler av seg for å ha sex.

• Liker 2
Skrevet
aksase skrev (13 timer siden):

Sex har ikke noe med naturisme og nudisme å gjøre. Det eneste de tingene kan ha felles er at man er naken. Naturister og nudister er nakne av helt andre grunner enn de som kler av seg for å ha sex.

Dette er en av mange seiglivede myter. Sex er frihet og naturlig lyst, instinkt. Det er nært knyttet til naturisme. Det er naturlig å ikke ha klær, også for mennesker. Å være naken med andre betyr ikke at du ønsker eller leter etter en partner for å ha sex, men det er å anerkjenne seg selv, hele deg. Motstykket er tekstilstranden, hvor du utelukker din seksuelle side og gjør den helt privat. I den grad badeklær gjør deg privat. På en strand hvor du er naken eksponerer du din seksualitet, du viser deg ikke fram eller forsøker å tiltrekke oppmerksomhet. Men du viser at du er fri, du er deg selv fullt og helt, også for andre. Og det er ikke galt å vise interesse for andre, ikke seksuell interesse, når det oppstår en stilltiende samhørighet. På samme måte som at mennesker med klær kan være tiltrekkende, gjøre deg nysgjerrig, så er mennesker uten klær også tiltrekkende. Det kan være seksuelt, men det er aldri en invitasjon med mindre du er en blotter på feil sted. Når du er naken presenterer du deg selv åpent og ærlig, det skaper en følelse av samhørighet som du ikke forstår uten å ha vært der selv.

Anonymkode: e5c42...d1a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette er en av mange seiglivede myter. Sex er frihet og naturlig lyst, instinkt. Det er nært knyttet til naturisme. Det er naturlig å ikke ha klær, også for mennesker. Å være naken med andre betyr ikke at du ønsker eller leter etter en partner for å ha sex, men det er å anerkjenne seg selv, hele deg. Motstykket er tekstilstranden, hvor du utelukker din seksuelle side og gjør den helt privat. I den grad badeklær gjør deg privat. På en strand hvor du er naken eksponerer du din seksualitet, du viser deg ikke fram eller forsøker å tiltrekke oppmerksomhet. Men du viser at du er fri, du er deg selv fullt og helt, også for andre. Og det er ikke galt å vise interesse for andre, ikke seksuell interesse, når det oppstår en stilltiende samhørighet. På samme måte som at mennesker med klær kan være tiltrekkende, gjøre deg nysgjerrig, så er mennesker uten klær også tiltrekkende. Det kan være seksuelt, men det er aldri en invitasjon med mindre du er en blotter på feil sted. Når du er naken presenterer du deg selv åpent og ærlig, det skaper en følelse av samhørighet som du ikke forstår uten å ha vært der selv.

Helt enig. Min erfaring med naturiststrender er at folk der er mer åpne og hyggeligere enn på tekstilstrendene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, aksase said:

Bortsett fra at mange av oss er biologisk skrudd sammen sånn at vi kan bli kåt sammen med andre nakne mennesker. De fleste har vel spilt klespoker i ungdommen og i de fleste tilfeller ender vel ikke det med ville orgier selv om folk blir nakne. Det er ikke det samme som at ingen kjenner litt på kåthet i sånne situasjoner. Sex og naturisme/nudisme er selvsagt to forskjellige ting. Men helt gjensidig utelukkende vil jeg ikke si at det er. Det er helt naturlig, og også greit, å kjenne litt på desse tingene når man er naken sammen med andre. Uten at jeg med det mener at man skal slippe alle sperrer og knulle vilt rundt i alles påsyn på nakenstrender selvsagt..... 

Anonymkode: c61bf...36c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bortsett fra at mange av oss er biologisk skrudd sammen sånn at vi kan bli kåt sammen med andre nakne mennesker. De fleste har vel spilt klespoker i ungdommen og i de fleste tilfeller ender vel ikke det med ville orgier selv om folk blir nakne. Det er ikke det samme som at ingen kjenner litt på kåthet i sånne situasjoner. Sex og naturisme/nudisme er selvsagt to forskjellige ting. Men helt gjensidig utelukkende vil jeg ikke si at det er. Det er helt naturlig, og også greit, å kjenne litt på desse tingene når man er naken sammen med andre. Uten at jeg med det mener at man skal slippe alle sperrer og knulle vilt rundt i alles påsyn på nakenstrender selvsagt..... 

Anonymkode: c61bf...36c

Du har nok rett i nye av det, men jeg er ganske sikker på at det har mye med at de fleste av oss forbinder nakenhet med sex, for det er så utrolig sjelden at vi ser nakenhet i andre sammenhenger. Klespoker er gjerne også seksualt ladet. Jeg tror derfor ikke hjernen vår i utgangspunktet er programmert med at nakenhet skal gjøre oss kåte, men at det er et reaksjonsmønster vi har trent opp hjernen vår til gjennom sex-blader, sex-filmer og liknende. I de aller fleste filmer og serier hvor det forekommer nakenhet, så er nakenheten knyttet til sex. Og reklamen er ikke bedre ved at de spiller på sex og kropp. Det går nesten ikke en dag uten at VG har overskrifter og bilder som handler om pupper. I nesten alt vi får servert, er det en kobling mellom nakenhet og sex.

For meg som har vært naturist en stund, så reagerer jeg ikke lenger med opphisselse av å se nakne damer. Det gikk faktisk forbausende fort over. Tok vel bare noen minutter første gang jeg var naken sammen med andre før det var borte. Det er nå blitt ganske vanlig for meg. Kona og jeg kan også være nakne sammen i timevis og gjøre dagligdagse ting som å lage mat, gjøre rent, se film osv. uten at jeg blir spesielt seksuelt opphisset. Det er først når kona gir meg det rette blikket, kanskje et spesielt kjærtegn, kyss eller andre tilnærminger at jeg blir tent. Nakenhet i seg selv trigger ikke hjernens sex-senter. Det må noe mer til. I dyreriket for øvrig brukes heller ikke nakenhet som en seksuell trigger, for de er jo alltid uten klær. Det er andre ting som trigger sex-driften enn nakenhet. Bortsett fra hos oss mennesker, da, som stort ha trent opp hjernen til at når noen kler av seg, så er det tid for sex. Det kan som sagt ganske raskt avlæres.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hopp i det og prøv! Du vil ikke andre.

Jeg tok "steget" for et par år siden, den følelsen av å gå til venstre mot nakenstranden og ikke til høyre mot tekstilstranden første gang var helt rå. Det å tusle inn på et område med masse nakne mennesker i alle aldre, former og fasonger var fantastisk. Det å finne seg en plass med andre nakne mennesker og kle av seg litt etter litt til du satt i bokseren, for så å ta en liten pause før den også forsvant var ubetalelig.

Jeg er av typen som fort får ståpikk, å se en liten stringtruse gjennom en gjennomsiktig kjole eller tights er nok til å vekke han der nede for eksempel. Så var jo veldig spent på hvordan det skulle gå å være på en strand omringet av nakne kropper. Det gikk overraskende bra, men hvis jeg glemte meg litt bort og lot tankene fly litt om de søte, nakne damene som gikk forbi måtte jeg over på magen de første turene. Jeg holdt meg mest ved plassen min i tilfelle jeg plutselig skulle få ståpikk på vei til vannet. Men etterhvert gikk dette bedre og bedre og jeg dristet meg ut i vannet også.

I sommer tok jeg steget helt ut og tilbrakte en ettermiddag,natt og formiddag på en nudistcampingplass. For en fantastisk følelse. Da spradet jeg rundt splitter naken fra teltet og ned til vannet. Der både badet og solte jeg meg naken som den mest naturlige til i verden. Stod og snakket splitter naken med andre nakne mennesker uten så mye som å frykte at noe skulle skje med littegutt. Var jo mest godt voksne par der, men noen yngre var det jo også. Det å kjøre inn på plassen og bli tatt i mot av ei flott naken dame var lissom bare helt naturlig. Selve teltet satt jeg opp i bokseren, men den forsvant fort av. Etter det var jeg naken nesten hele tiden. Ventet til jeg skulle sette meg i bilen igjen med å kle på meg igjen på formiddagen etterpå.

Så mens jeg er der føler jeg egentlig ikke noe særlig grad av opphisselse. Men for å være ærlig, det å slippe ut litt "damp" når jeg kommer hjem fra nudiststranden er ganske digg...

Anonymkode: 7df05...d45

• Nyttig 1
Skrevet

Nakenhet er bare deilig. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som var så snerpete at de ikke takler å være naken på ei badestrand.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nakenhet er bare deilig. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som var så snerpete at de ikke takler å være naken på ei badestrand.

Deilig å være splitter naken på texstil strender også 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...