Gå til innhold

Ønsker å prøve nudisme.


Wewishfun

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vi er et par som ønsker å prøve nudisme da det virker så befriende å bare slippe alle klærna og ikke minst skillene.   Tenker oss en tur på Gran Canaria etter hvert som covid roer seg. 

 

Er det noen som har erfaringer med nudisme på Gran Canaria?  Tips til hoteller med naturist sone?   Strender eller andre områder beregnet for naturister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det!! Dere vil ikke angre. Debuterte i fjor på Huk, alene som mann (nei, var det ikke for å se....) Utrolig deilig og befriende. Skulle gjerne hatt med kona, men hun vet ikke at jeg var der engang....

Dere vil digge deg. PRøv dere i Norge også, behøver ikke å dra til utlandet.

Anonymkode: 7df05...d45

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør dere prøve. Vi har ikke vært på GC på en stund, men sanddynene ved Maspalomas er nudisme veldig utbredt. Sjekk f eks Magnolias Natura, trivelig sted.  Vær klar over at det en del seksuelle aktiviteter ute i sanddynene.

Ellers er Hellas fantastisk, der oppdager man stadig nye paradis. Men vær klar over at regleverket er stort sett det samme som her hjemme, bortsett fra de strendene som er avsatt til nakenbading er det ikke lov a ta av seg såfremt det er andre i nærheten med klær på, da blir det blotting, selv om denne loves ikke håndheves i særlig stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det i norge. Og ta solarium naken da, men gjør rent etterpå!

Anonymkode: f4af7...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke gjør det i norge. Og ta solarium naken da, men gjør rent etterpå!

Anonymkode: f4af7...4eb

Det er ingen grunn til at man ikke skal kunne gjøre det i Norge også! Her finnes det organiserte strender og campinger. Det er også lov ute i naturen så lenge man er et stykke fra folk. Faktisk er det ikke noe generelt forbud mot å være naken.

Anonymkode: ae05a...cb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen grunn til at man ikke skal kunne gjøre det i Norge også! Her finnes det organiserte strender og campinger. Det er også lov ute i naturen så lenge man er et stykke fra folk. Faktisk er det ikke noe generelt forbud mot å være naken.

Anonymkode: ae05a...cb5

Siden ts har lagt dette i seksualitetsforumet så er kanskje motivet noe mer enn å bare være naken. Hvis det er det så er det neppe noen nudiststrender i Norge som er aktuelle. Kanskje ts kan avklare hva motivasjonen er?

Anonymkode: a6701...061

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden ts har lagt dette i seksualitetsforumet så er kanskje motivet noe mer enn å bare være naken. Hvis det er det så er det neppe noen nudiststrender i Norge som er aktuelle. Kanskje ts kan avklare hva motivasjonen er?

Anonymkode: a6701...061

Nudisme er å kle seg naken og å være naken. Sånn, da var det avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Alterego666 skrev:

Nudisme er å kle seg naken og å være naken. Sånn, da var det avklart.

Jo, men det ligger under seksualitet. Det er ikke alle som har definisjonen av nudisme helt inne, vet du. Da er det greit om ts klargjør hva han egentlig ser etter.

Anonymkode: a6701...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Alterego666 skrev:

Nudisme er å kle seg naken og å være naken. Sånn, da var det avklart.

👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 15.25, Wewishfun skrev:

Hei, 

Vi er et par som ønsker å prøve nudisme da det virker så befriende å bare slippe alle klærna og ikke minst skillene.   Tenker oss en tur på Gran Canaria etter hvert som covid roer seg. 

 

Er det noen som har erfaringer med nudisme på Gran Canaria?  Tips til hoteller med naturist sone?   Strender eller andre områder beregnet for naturister? 

Suite Hotel Playa del Ingles har to takterrasser med solsenger og boblebad. Den ene er for tekstilfolka og den andre er for oss andre 😎. 5 minutter til stranden og går man 10-15 minutter til kommer man til FKK-stranden. Kilometer med fristrand der de alle fleste er nakne. Herlig sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Skulle ønske vi var to om å forsøke dette. Jeg må være skapnudist, fordi min kjære ikke takler tanken på at andre menn skal se meg naken. Får kun leve ut det med å være fri fra klær der vi er så alene at han føler seg trygg på at ingen ser. :(

Anonymkode: 6caa9...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så deilig! Skulle ønske vi var to om å forsøke dette. Jeg må være skapnudist, fordi min kjære ikke takler tanken på at andre menn skal se meg naken. Får kun leve ut det med å være fri fra klær der vi er så alene at han føler seg trygg på at ingen ser. :(

Anonymkode: 6caa9...4f5

Hvorfor liker han ikke det? Jeg liker at andre ser på min kjære. Vi liker egentlig begge at alle ser på alle. Hvorfor skal vi dekke til skjønnhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maspalomas-stranden er nydelig. Nudiststrand ved kiosk #4. Rusler man litt bak i dunasen er det mange par som har sex med publikum. God stemning.

Anonymkode: bcd88...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Maspalomas-stranden er nydelig. Nudiststrand ved kiosk #4. Rusler man litt bak i dunasen er det mange par som har sex med publikum. God stemning.

Anonymkode: bcd88...47e

Så noe ganske anna enn nudisme, egentlig? 

Anonymkode: 6fd18...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/6/2020 at 12:32 PM, Alterego666 said:

Nudisme er å kle seg naken og å være naken. Sånn, da var det avklart.

Nei, så enkelt er det dessverre ikke; begrepet naturisme og nudisme brukes om hverandre, men har strengt tatt to ulike betydninger:

Nudisme er en livsstil som handler om å være naken i alle sammengenger, også når man spiser, eller går på gaten.

Naturisme er å sole seg naken, og ta på seg klærne til kveldsmaten.

En vesentlig forskjell, da det er mange som setter likhetstegn mellom nakenhet og sex, og tror at naturiststrender automatisk er et sted der man også kan gjøre andre ting enn å sole seg uten klær, noe som gir naturismen et dårlig rykte og skaper sensasjonsoverskrifter i avisene. De færreste som drar til en naturiststrand ønsker å bli fotografert i skjul, eller være vitne til et par som har sex i buskene; nakenhet og sex er like ulike ting som et glass melk og en rautende ku.

Så før man oppsøker en naturiststrand, burde man sette seg litt inn i hva naturismen står for, og ikke minst hvordan man oppfører seg på en naturiststrand; siterer den norske Wikipedia-siden om emnet:

Quote

Generelt sett er naturister akkurat som befolkningen for øvrig – med den forskjell at de ønsker å være nakne når natur/klima tillater det.

  • Familievennlig: Naturistmiljøer legger vekt på å være barne- og familievennlige, og vanligvis aksepteres ikke aktivitet som ikke kan forenes med barns tilstedeværelse.
  • Sex: Enhver seksuell aktivitet eller hentydning er ikke akseptert.
  • Hygiene: Når man er naken, så sitter og ligger man på håndklær eller lignende.
  • Kikking og eksponering: Kikking og eksponering er mindre akseptert enn på andre strender. Man bør derfor ikke velge posisjoner hvor det kan se ut som man ønsker å se eller å bli sett. Kikking på andres kropper, spesielt underliv, er ikke akseptert.
  • Berøring: Man har høyere terskel og er mer varsom på aksept før berøring (klemming, holde rundt) enn det man er på tekstilstrender. (Seksuell berøring er ikke akseptert.)
  • Diskresjon: Man forteller ikke hvem man møter på et naturiststed, med mindre de selv klart har gitt klart uttrykk for at det er greit.
  • Fotografering: Generelt sett er fotografering forbudt. Det gjelder også for oversiktsbilder og bilder med naturister i bakgrunnen. Skjerpede straffebestemmelser gjelder for fotografering av barn under 18 år (både i forgrunn og i bakgrunn). Mobiltelefoner og kameramobiler spesielt skal brukes minimalt og på en slik måte at de ikke skaper forstyrrelser og usikkerhet for andre. I noen sammenhenger kan man i begrenset grad fotografere voksne over 18 år hvis man har fått uttrykkelig tillatelse. I noen tilfeller har foreldre lov til å fotografere egne barn. Husk at de fleste naturister kun ønsker å være nakne og ikke å vise seg frem eller å bli fotografert. Det er ikke større aksept blant naturister flest å bli fotografert nakne enn det er hos befolkningen forøvrig.
  • Miljøansvar: Alle har et ansvar for miljøet ved minimum å rydde opp etter seg.
  • Sosialt ansvar: Naturistene er en egen subkultur og dermed ekstra motivert for å verne sitt sosiale miljø. Som en konsekvens av dette vil ofte foreldre ta et felles ansvar for at barna trives. Felles bruk av for eksempel leker er vanlig. Voksne og menn spesielt føler i større grad enn på andre strender et ansvar for for eksempel at kvinner og barn er trygge, og vil ha en lavere terskel enn ellers for å gripe inn mot uakseptabel/ubehagelig oppførsel.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 timer siden, Bix skrev:

Nei, så enkelt er det dessverre ikke; begrepet naturisme og nudisme brukes om hverandre, men har strengt tatt to ulike betydninger:

Det er helt riktig som du skriver. Mitt hovedpoeng var at naturisme/nudisme ikke nødvendigvis er seksuelt, og fristrender ikke er sexorgier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 6.4.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Jo, men det ligger under seksualitet. Det er ikke alle som har definisjonen av nudisme helt inne, vet du. Da er det greit om ts klargjør hva han egentlig ser etter.

Anonymkode: a6701...061

Det står jo veldig klart i tråden Hva vi søker,  men er vel ikke alle som klarer å forstå hva som står skrevet.   Hadde vi hvert interresert i noe seksuelt så hadde vi skrevet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det i norge. Og ta solarium naken da, men gjør rent etterpå!

Anonymkode: f4af7...4eb

Mange steder i Norge man kan sole seg naken, og  hvis man er ute etter det så finner man gjerne en strand alene om man ikke er i nærheten av organiserte strender.

 

På 6.4.2020 den 12.32, Alterego666 skrev:

Nudisme er å kle seg naken og å være naken. Sånn, da var det avklart.

 Nemlig

 

Når det gjelder sand-dynene på Maspalomas så skal dere være litt obs. Dessverre mange single menn der ute som tror alt som kryper der ute er interessert i å bli runkemateriale. Noe jeg ikke var klar over og fikk meg en skikkelig vekker. Heldigvis var jeg ikke alene, men når han stod mindre enn en meter fra meg, jeg tydelig viste ved å snu meg vekk, sette meg opp o.l at han ikke var velkommen, men allikevel kom nærmere, da ble jeg sint. Det hintet tok han gitt!  

Så om du/ dere ikke ønsker å bli runkemateriale,så hold dere på strendene. 

 

Alternativt dra på nakenhotell/naturiststrand på Rhodos, Kreta el.l

 

Anonymkode: e9abd...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...